vervangend toetsenbord, heeft dat nut in dit geval?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-01 16:58
Hi

Acer aspire v7582pg waarvan de toetsen 1,3 en Q het vrijwel niet meer doen. Er zit geen vuil onder de toetsen oid, maar wel opvallend dat ze vlak bij elkaar zitten. Nu ken ik mezelf: voordat ik weet ga ik nieuwe onderdelen bestellen zoals een replacement keyboard, maar zou dat zin hebben? Kan het defect bijvoorbeeld ook ergens anders zitten dan in het toetsenbord of is dat onwaarschijnlijk? Ik vraag me dat vooral af omdat die toetsen allemaal in hetzelfde kwadrant zitten en ik dus geen vuil oid onder de toetsen zie.

dank alvast voor een tip, antwoord!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:00
heb je nog wel een "klik" gevoel bij de toetsen? blijven de toetsen hangen? zijn ze "lam"?
De 2 doet het wel, wat gek is, dus zou ik denken dat het sensortje / de "klik" weg is van de overige toetsen.

• fry_35
nee, ze zijn niet lam. als ik het plastic toetsje eraf wip en het witte rubbertje indruk gebeurt er ook niks, er blijft ook niks hangen oid. Het rare is dat de 1 het tot voor kort af en toe nog deed, maar shift 1 (uitroepteken) al lange tijd niet meer. Da's mechanisch gezien natuurlijk helemaal onverklaarbaar. Maar het is ook geen software, want na een clean install nog precies hetzelfde. Maar misschien dat je meer kracht zet met enkel de 1 indrukken dan met twee vingers shift 1

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb je al eens gekeken of de flatcable goed zit? Even eruit halen en er opnieuw instoppen. Klinkt onlogisch, maar je kunt het in ieder geval proberen.

Overigens heb ik vorig jaar in de kerstvakantie samen met een vriend van mij een SSD ingebouwd in zijn laptop. Helaas ging dit niet helemaal goed en heb ik de connector "gesloopt". Het plasticje dat de flatcable vasthoudt was losgekomen en heb ik teruggeplaatst.

Na een paar weken begon die vriend van mij opeens te klagen dat het toetsenbord het niet goed deed. Dus samen laptop opnieuw opengemaakt en toen zag je al dat de flatcable niet helemaal goed zat. Opnieuw erin gedaan en toen het probleem na een tijdje terugkwam, precies hetzelfde gedaan. Het probleem kwam weer terug, totdat hij zelf een keer het plasticje heeft omgedraaid en de flatcable opnieuw heeft vastgemaakt.

Als de laptop nooit is opengeweest, zou ik alleen kijken of de kabel goed zit. Maar als het toetsenbord ook nadat deze er opnieuw is ingezet problemen blijft geven en de laptop eens is opengeweest, zou ik even kijken wat er gebeurd als je het plasticje omdraait.

• fry_35
top, ga ik proberen! laptop is inderdaad wel eens open geweest om dan stofvrij te maken....