Ik heb inmiddels 3 weken geleden tijdens een mooi deal weekend op Aliexpress een Chuwi Lapbook Pro aangekocht voor €275,-. Mooie prijs, zeker 50 euro goedkoper dan normaal. Het is verscheept vanuit Spanje, wat ook fijn is i.v.m. invoerrechten. Aangeschaft bij de official Chuwi store op Aliexpress.
Na slechts een week wachten is het pakketje afgeleverd bij onze buren. Enorme bubbel envelop met daarin de doos.
Toen ik de bubbel envelop opende zag de doos er redelijk ok uit, wel een buts op één van de hoeken, maar niet echt iets schrikbarend.
De verpakking was nog gesealed. Ik maak de doos open, klap het scherm open en tot mijn verbazing zit er een enorme scheur in het scherm.
Ik heb dus direct een geschil aangemaakt op Aliexpress. Na 2 dagen heeft Aliexpress zelf gereageerd:
Vervolgens heeft de seller gevraagd mij een 'unpacking' video te uploaden via het berichtencentrum, ik dus netjes gedaan.
Komt vervolgens de reactie:
Ik heb vervolgens uitgelegd dat de doos wel lichte schade heeft, maar geen tekens van grove impact op de buitendoos en ook niet op de laptop. Desalniettemin is toch het scherm gebroken.
Status van het geschil op Aliexpress is: Geschil geëscaleerd - Wachten op beide partijen om te reageren
Nu het gekke, nu verzoekt de Seller via berichten het volgende aan mij:
Ik heb heel sterk het gevoel dat ze me proberen te belazeren...
Nadat ik heb aangegeven dat ik niet ga liegen over de reden, geven ze nogmaals aan:
2. Wat zouden jullie doen in dit geval?
Na slechts een week wachten is het pakketje afgeleverd bij onze buren. Enorme bubbel envelop met daarin de doos.
Toen ik de bubbel envelop opende zag de doos er redelijk ok uit, wel een buts op één van de hoeken, maar niet echt iets schrikbarend.
De verpakking was nog gesealed. Ik maak de doos open, klap het scherm open en tot mijn verbazing zit er een enorme scheur in het scherm.
Ik heb dus direct een geschil aangemaakt op Aliexpress. Na 2 dagen heeft Aliexpress zelf gereageerd:
Ik heb optie 2 geaccepteerd.Problem with order:
Product arrived damaged
Judgement from AE:
Valid
Solutions:
Option 1: Partial refund 137.76 EUR without returning goods
Option 2: Return goods Full refund 275.52 EUR ( Buyer pays the returning shipping fee)
We will close the dispute by the above partial refund solution within 2 calendar days when response time ends if either of you or seller didn't provide more evidence to support your claim.
Note:If either of you or seller provided new evidence or counter evidence to explain the product's problem, we may revise the partial refund amount when closing the dispute. Please response actively when seller provided counter evidence.
Vervolgens heeft de seller gevraagd mij een 'unpacking' video te uploaden via het berichtencentrum, ik dus netjes gedaan.
Komt vervolgens de reactie:
Met daarbij een screenshot uit mijn video waarin ze aanwijzen dat de buitendoos niet beschadigd is en het daarom een gebruikersschade is.Proposal:
Terugbetaling EUR € 0,00
Comments:
Hello, pls kindly check the box is ok, we dont check any damage in the box.
Ik heb vervolgens uitgelegd dat de doos wel lichte schade heeft, maar geen tekens van grove impact op de buitendoos en ook niet op de laptop. Desalniettemin is toch het scherm gebroken.
Status van het geschil op Aliexpress is: Geschil geëscaleerd - Wachten op beide partijen om te reageren
Nu het gekke, nu verzoekt de Seller via berichten het volgende aan mij:
Ze willen nu dus dat ik de reason van "Package arrived damaged" verander in "personal reason".We want to solve the problem quickly, could you edit the reason as "personal reason" and we will confirm your proposal of "return & refund"?
Sorry for the inconvenience.
Ik heb heel sterk het gevoel dat ze me proberen te belazeren...
Nadat ik heb aangegeven dat ik niet ga liegen over de reden, geven ze nogmaals aan:
1. Waarom zouden ze dit willen?Please edit the reason as suggested, the problem will be solved.
2. Wat zouden jullie doen in dit geval?