Toon posts:

Monitor gaat op een kleurscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik een paar uurtjes op mijn computer gezeten en ging dat prima. Nu krijg ik een roze scherm of een af en toe een andere kleur wanneer ik een programma of game wil opstarten.

Als ik mijn hdmi kabel aansluit op mijn moederboord werkt het prima, maar dan werkt die dus op de inter UHD Graphics 630 en dat is niet de bedoeling. Normaal heb ik de HDMI kabel aangesloten op mijn grafische kaart (nvdia geforce rtx 2070), maar dat lukt dus niet meer.

Ik gebruik dus nvdia rtx 2070 grafische kaart.
En mijn monitor is: AOC G2590FX - Gaming Monitor (144 Hz)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Als je het probleem niet hebt met dezelfde kabel aangesloten op de iGPU, lijkt het dat het probleem niet aan de kabel ligt, noch aan de monitor... maar zou het wel liggen aan je RTX2070... ben je al eens op het betreffende forum bij nVidia gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar dezelfde vraag opgelegd. Nu maar even wachten op een reactie. Ik laat het nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:26

Nemesizz

Untouchable

Maar de Intel Graphics doen ook geen 144Hz, dus dat sluit de kabel of monitor niet meteen uit.
Als ik zoek op 144Hz via HDMI word ook een 2.0 poort als vereiste genoemd, dat heeft de kaart wel, maar het scherm niet.

Werken lagere vernieuwings frequenties nog wel? (120Hz zou moeten willen via HDMI 1.4)
Of eventueel met een Displayport kabel geprobeerd ? (die word ook vaak aanbevolen bij hoge refreshrates omdat DP meer bandbreedte heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide geprobeerd, maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 21:18
144hz ga je niet halen met een HDMI kabel. Daar heb je toch echt een Display Port Kabel voor nodig.

Zoals @Nemesizz al zegt is 120 de max.

Je zegt dat je met een DP kabel hetzelfde hebt. Dan betekend dat het of je videokaart is of je monitor.
Enige optie die je nu nog hebt is 1 van de 2 vervangen door een ander.

En verder uiteraard wel zorgen dat alles up2date is (Chipset drivers, videodrivers, etc)

[ Voor 12% gewijzigd door Wylana op 16-10-2019 09:55 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1