Internet pakket downgraden (gamen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyprinus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10-2023
Mijn vraag

Ga ik verschil in gamen merken als ik mijn internet pakket ga downgraden?

Woon alleen in een klein appartement en gebruik wifi alleen voor mn telefoon. De ethernet kabel gaat van een standaard Ziggo router naar de pc.

Vind dat mn internet goed in orde is, maar lees op meerdere sites dat als je alleen woont aan 50mb download genoeg voor gamen zou moeten zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ziggo complete 250mb download, 25mb upload.

Wil naar Ziggo start 50mb download, 5mb upload.

Meerdere testsites gaven inderdaad aan dat ik 250mb of meer downlpad heb en ook hetzelfde aan upload 25 op mijn pc.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:26
Nee je gaat geen verschil merken.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Alleen met downloaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 22:18
games downloaden gaat stuk langzamer, voor je ping maakt het niet uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer je veel en vaak download ga je het merken in de tijd die je nodig hebt om iets binnen te halen. Of je daar haast mee hebt kunnen wij niet voor je beoordelen.

Zelf ben ik van een 500/500 verbinding naar een 20Mbit ADSL lijntje gegaan. Daar staat tegenover dat ik eigenlijk geen Torrents meer gebruik, ik TV kijk via Netflix en de apps om TV mee te kunnen kijken. Verder alleen wat internetten. Voor mij (ons) snel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

5 Mbit up kan wel wat krapjes zijn. Vooral als je nog een aparte voicechat ernaast hebt lopen of allerlei andere dingen aan de WiFi hebt hangen die ook tegelijk bezig zijn.

Puur voor het gamen met je andere internet gebruikers uit zal 5 Mbit up wel voldoen idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:27
Mocht je toch iets meer upload willen en bij ziggo blijven, met ziggo zakelijk heb je een 60/10 abonnement voor 2€ meer in de maand,

https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/

Let op, de prijzen op de Website zijn exclusief btw, en halfjaar geleden heb ik dezelfde keuze gemaakt en ik gebruik het abonnement privé zonder een KVK nummer te overleggen aan ziggo.

[ Voor 11% gewijzigd door Taab op 13-10-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyprinus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10-2023
Top heren, bedankt voor de snelle reacties!

Wat betreft ping:

Ik speel graag Battlefield 4, op Duitse servers ping 25 - 39, Engelse servers ping 18 - 20 en af en toe Nederlandse servers (weinig te vinden) ping 12 - 14. Dit verschil kan ik duidelijk merken in gamen!

Valt hier nog iets aan te doen of ligt dat puur aan waar de hostservers zich bevind, dus hoe dichterbij hoe lager de ping?

Dan nog iets aparts in mijn ogen. Ik speel af en toe met een Nederlander BF4 en zijn ping is veel lager als dat van mij. Dus 2 Nederlanders op een Duitse server, mijn ping 30, die van hem 12.

Ook heb ik een lagere ping bij Battlefield V dan bij Battlefield 4. Moet ik wel bij zeggen dat BFV officiële EA/Dice servers gebruikt en BF4 niet meer ondersteund word alleen nog maar eigen servers renten.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyprinus op 14-10-2019 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Kan zijn dat de persoon waarmee je BF4 speelt glasvezelinternet heeft. Toen ik overgestapt was naar glas was de ping met internationale servers merkbaar lager.

Overigens is 50/5 genoeg voor gaming, daar moet je geen problemen mee krijgen zolang je maar geen torrents o.i.d.. aanzet tijdens het gamen.
Pagina: 1