Iets vreemds: Whatsapp web werkt maar niet op zelfde wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Kan iemand het volgende verklaren?
Ik ga er nog steeds van uit dat je als je Whatsapp Web wil gebruiken je iPhone met hetzelfde wifi netwerk moet verbonden zijn als je computer.

Wat is de situatie:
Mijn laptop met windows 10 is via WiFi met een telenet modem verbonden. Om het signaal tijdelijk uit te breiden heb ik een mobile hotspot van mijn windows 10 laptop gemaakt met een eigen netwerknaam en paswoord.

Wat gebeurt er:
Ik verbind mijn iPhone met dat tijdelijke WiFi netwerk en vervolgens gebruik ik op de laptop web.whatsapp.com. Als ik echter in het bedieningspaneel van mijn iPhone de WiFi verbinding uitschakel blijft de web Whatsapp op mijn laptop gesynchroniseerd met mijn iPhone. In de statusbalk van mijn iPhone staat echter duidleijk LTE.

Iemand een verklaring voor dit fenomeen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je veronderstelling is fout.

Web.whatsapp synct gewoon met een server, ongeacht of je op hetzelfde WiFi netwerk zit.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:54
Om WhatsApp Web te gebruiken hoef je niet op hetzelfde Wi-Fi netwerk te zitten :)

[ Voor 12% gewijzigd door oohh op 13-10-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
ok, dat verklaart alles..... dus in principe kan ik whatsapp web gebruiken op een computer waar ik de QR code ooit eens mee heb gescand? Ookal heb ik mijn iphone niet bij me in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, zolang je telefoon maar online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:57
falcon186 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:21:
ok, dat verklaart alles..... dus in principe kan ik whatsapp web gebruiken op een computer waar ik de QR code ooit eens mee heb gescand? Ookal heb ik mijn iphone niet bij me in de buurt?
Ja, kijk maar eens naar Hunted (NPO 2, maandag).... daar gebruiken ze precies dit om van afstand de whatsapp te volgen van (familie/vrienden van) de deelnemers
Pagina: 1