Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waterschade componenten vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

miss. een warrig verhaal, ik moet weten wat te vervangen. bij voorbaad enorme dank.

Een week geleden is mijn zelfgebouwde computer helaas aan waterschade ten prooi gevallen. Eerst ging hij helemaal niet aan nadat ik hem had laten drogen / schoongemaakt met isopro. Toen ik een dag later (gister) van mijn werk terugkwam was er opeens licht en kon ik zelfs beeld krijgen. Echter, de aan / uit knop deed verder niets. Ik heb hem eenmaal kunnen resetten. Toen ging hij langzaam maar zeker weer aan. Toen ik een tweede keer een reboot initieerde bleef hij uit. Ik denk zelf dat het moederboord schade heeft opgelopen door het water. De aan en uitknop geeft geen response. Toen de computer aan stond kon ik checken dat alle andere componenten het nog deden, en kon ik zelfs games spelen.

Mijn vraag: delen jullie de mening dat het het moederboord is. Of kunnen ook kabels aan waterschade ten prooi vallen. Of wellicht iets anders.

ik hoor graag van jullie.

mvg
Bart

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 18:04
Wellicht zijn foto's handig :)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Kabels zijn in principe immuun voor vochtschade, de connectoren niet. Als daar vocht op komt terwijl daar prik op staat dan vinden er elektrolyse achtige reacties plaats.

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 11:57
Zoals @LittleKiller al aangeeft, foto's kunnen hier een hoop bij helpen.
Daarnaast, informatie zoals hoe lang de PC last van water heeft gehad en in welke mate kan ook goed helpen bij het troubleshooten.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Move naar PMG, daar zit meer kennis over het debuggen van 'pc's die niet aan willen'.

Neem ook zeker hun prima Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

Verwijderd

SA007 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:13:
Move naar PMG, daar zit meer kennis over het debuggen van 'pc's die niet aan willen'.

Neem ook zeker hun prima Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.
Dat, en:
Geef de volledige specificaties eens van de pc.
Vrees toch dat het uitsluiten wordt door het vervangen van de componenten.

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 18:57
En als je via het mobo opstart, dus de aan uit knop by passed?

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 19:49

Kryziek

bb || !bb

Maar eerst zolang hij nog werkt, backup maken van je dierbare bestanden!
Mocht hij straks niet meer opstarten of er geeft iets kortsluiting of een stroom piek, kan er veel meer stuk gaan.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou er voor nu niet te veel aan doen. Ik zou contact opnemen met je inboedelverzekering om uit te zoeken of de schade onder de polis valt en wat je moet doen om de schade vergoed te krijgen.

In sommige gevallen wilt de verzekeraar een expert inschakelen. Tot je zeker weet dat de schade niet gedekt is of er geen expert vereist is, zal ik de computer laten rusten.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

EMP

Krulloos!

Gaat het om waterschade van buiten (de pc) of zit er een waterkoeling in die gelekt heeft?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1