Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn pc runt de zelfde game minder goed.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nielor
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-07-2022
Beste tweakers,
pc:
CPU: Amd ryzen 3 2200g
RAM: 8 gb corsair vengeance @3000 Mhz
Mobo: Gigabyte Aorus M
Vid: Rx 5708gb van xfx
Ssd: Kingdian 480gb

Ik had 3 maanden geleden voor het laatst Forza horizon 4 gespeeld op mijn pc.
Toen draaide ik de game op ultra 75 fps zonder een enkel probleem en soms ook met discord aan.
Nu vroeg een vriend of ik wilde spelen en nu draait het spel niet eens meer soepel op medium 75 fps met discord aan. Hij gaat dan stotteren en soms blijft het beeld hangen.
Als ik in taakbeheer kijk zit mijn cpu vaak tussen de 90-100% use. Mijn ram op 80% en videokaart rond de 70%.
Heeft iemand enig idee waarom mijn pc ineens veel slechter draait

Alvast bedankt voor de reacties. :)

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, zonder dat je aangeeft welke stappen je zelf hebt ondernomen om erachter te komen, wordt het voor ons schieten in het donker.

Begin daar eens :).

• Nielor
Sorry,

Ik heb mijn drivers geupdate en gekeken wat er openstond op in taakbeheer. Daar stond niks geks tussen. Heb virusscanner er overheen gehaald maar daar kwam ook niks uit. Heb een vriend gevraagd met iets oudere pc waarop hij het draaide en hij draaide op high 60 fps. Dat trok mijn pc ook niet. Ben voor de rest nog niet zo handig met dit soort dingen.

Is de eerste keer dat ik iets plaats op tweakers. Dus weet nog niet wat ik er allemaal bij moet zetten. Heb deze pc zelf gebouwd met een vriend en tot nu noch geen problemen gehad.

Bedankt voor uw reactie.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:35
Welke monitor?

Settings van de game gewijzigd?

• Nielor
@Uszka Mijn monitor is de LG 22MK400. Dat is mijn main scherm. Ben 15 dus heb niet het geld om geweldige monitoren te kopen. En mijn andere monitor is een Benq al 1,5 jaar oud.
Heb de settings van de game dus omlaag gebracht van ultra 75 fps naar medium 75 fps. Toen werkte het nog niet en als ik dan kwa fps 1 stapje omlaag ging, ging hij naar 38 fps en dat deed ie het eindelijk.

• Veritatem
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Het is moelijk te achterhalen, je kan proberen een oudere driver voor je videokaart te installeren of het spel in de exceptions van je virusscanner te zetten.

" Add Forza Horizon 4 as an exception to your third-party antivirus application
Your third-party antivirus application might also be to root of the game crash issues. Since the third-party antivirus application hooks very deep into your system, it may interfere with Forza Horizon 4.

Forza Horizon 4 consumes a lot of memory and CPU usage when you’re playing. Many third-party antivirus application may regard it as a potential thread and your game may not run as expected. You can try to add Forza Horizon 4 as an exception to your third-party antivirus application. Many PC players have resolved this issue by this fix."

[ Voor 0% gewijzigd door Veritatem op 13-10-2019 19:36 . Reden: typo ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zit je scherm aan de videokaart aangesloten ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Nielor
Hackus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:36:
Zit je scherm aan de videokaart aangesloten ?
Jazeker direct op de Hdmi

• Nielor
Veritatem schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:35:
Het is moelijk te achterhalen, je kan proberen een oudere driver voor je videokaart te installeren of het spel in de exceptions van je virusscanner te zetten.

" Add Forza Horizon 4 as an exception to your third-party antivirus application
Your third-party antivirus application might also be to root of the game crash issues. Since the third-party antivirus application hooks very deep into your system, it may interfere with Forza Horizon 4.

Forza Horizon 4 consumes a lot of memory and CPU usage when you’re playing. Many third-party antivirus application may regard it as a potential thread and your game may not run as expected. You can try to add Forza Horizon 4 as an exception to your third-party antivirus application. Many PC players have resolved this issue by this fix."
Hoe zet ik het spel in de exceptions van de virusscanner. Ik gebruikt twouwens avast free antivirus en malwarebytes.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:35
Wellicht eens de Radeon drivers helemaal verwijderen met DDU en daarna de nieuwste drivers installeren.

• Nielor
Uszka schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:46:
Wellicht eens de Radeon drivers helemaal verwijderen met DDU en daarna de nieuwste drivers installeren.
Waarom zou het aan mijn videokaart drivers liggen? Want mijn cpu zit steeds heel hoog in het gebruik.
Ik ga het wel proberen hoor.

Dank voor uw reacties.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
SSD ver vol?

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Nielor schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:21:
Beste tweakers,
pc:
CPU: Amd ryzen 3 2200g
RAM: 8 gb corsair vengeance @3000 Mhz
Mobo: Gigabyte Aorus M
Vid: Rx 5708gb van xfx
Ssd: Kingdian 480gb

Ik had 3 maanden geleden voor het laatst Forza horizon 4 gespeeld op mijn pc.
Toen draaide ik de game op ultra 75 fps zonder een enkel probleem en soms ook met discord aan.
Nu vroeg een vriend of ik wilde spelen en nu draait het spel niet eens meer soepel op medium 75 fps met discord aan. Hij gaat dan stotteren en soms blijft het beeld hangen.
Als ik in taakbeheer kijk zit mijn cpu vaak tussen de 90-100% use. Mijn ram op 80% en videokaart rond de 70%.
Heeft iemand enig idee waarom mijn pc ineens veel slechter draait

Alvast bedankt voor de reacties. :)
Sorry, maar welke hardware heb je nu werkelijk? Heb je een 2200G met een RX5700 gecombineerd? En welke voeding dan eigenlijk? En dan 8GB Ram.. beetje uit verhouding allemaal als je het mij vraagt. Als er nu meer programma's op de achtergrond draaien is je ram zo vol. Verder is je processor duidelijk een bottleneck. Een 2200g is nu niet de ideale kandidaat om te combineren met een 5700. Het verlagen van instellingen heeft ook geen enkele zin, omdat de CPU dan nog meer een bottleneck is.

Wat zijn verder je temperaturen? En draait je ram volgens spec? Na een bios reset kan het zijn dat deze weer op 2133Mhz draait. Iets om te checken dus.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:47
@millman Het is een RX 570, niet 5700. Pc is niet uit balans, dit soort configuraties werd vorig jaar nog volop gegeven hier als je budget 600 euro was oid.

War zijn de temperaturen van het geheel?
En jij ziet niks raars in je taakbeheer, maar kan je dat ook even laten zien?
Zit je misschien toevallig Single player tegenover multiplayer te vergelijken?

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 13-10-2019 22:47 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Nielor
@Nat-Water
Temps under load liggen rond de 60 graden bij alles. En ik kan nu. Niet taakbeheer doorsturen want ik ga nu op excursie voor een week.
Alles is niet overgeclockt alleen ram op xmp dus op 3000mhz
Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1