Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Games crashen naar desktop na enkele minuten spelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jayheinen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-08 14:29
Sinds een paar weken heb ik last van games die crashen naar de desktop zonder een error melding.
Dit ondervind na 5-8 minuten spelen. het hoeft zelfs niet eens spelen te zijn, als ik alleen in het pause menu al een paar minuten wacht crasht hij ook zonder een melding of error naar de desktop. Ik heb getest of het misschien aan een bepaalde game lag maar dat was ook niet zo, het gebeurd bij alle spellen die ik speel (division 2, ghost recon wildsland, Grand theft auto 5, Borderlands 3, nba2k18, The crew 2)

Het is ook af en toe dat ik onder het spelen in plaats van een crash naar mijn desktop een bsod (blue screen of death) krijg met verschillende error codes als het gebeurd

Wat ik heb geprobeerd:
- Heb Windows 10 opnieuw geïnstalleerd via usb-flash drive. Heb daarbij alleen mijn drive geformatteerd waar Windows op stond. Ik heb met de drives waar de games op staan niks gedaan.

- Heb een memtest gedraaid. Die gaf geen errors aan

- Heb gekeken of het misschien aan een bepaalde driver lag. Heb na een nieuwe Windows installatie alleen de Gpu driver geïnstalleerd en de rest van de drivers met Windows update laten installeren. maar dat heeft ook niet uitgemaakt.

- Heb in Msi afterburner mijn Energielimiet verlaagt met -10 en dat heeft ook niet geholpen. Heb daarna mijn core voltage verhoogt, ik had gelezen dat dat voor meer stabiliteit zorgt maar dat heeft ook helaas niks gedaan

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik zou het niet meer weten.

Mijn pc specificaties:

GPU: MSI rx 480 gaming x 8g
CPU: intel core i7 7700 non k
MOBO: Msi b250 gaming m3
Ram: 4x4 16gb ddr4 2400mhz HyperX Fury
Drives: Samsung SSD 850 EVO M.2 250gb, WD Green WD20EARX 2TB, kinston ssdnow v300 120gb
PSU: Cooler master Masterwatt 750w

Alle reacties

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:26

watercoolertje

Untertitel

Je spreekt van het ontbreken van een error, maar weet niet zeker of je daarmee een terugkoppeling bedoeld als in een popup/crash window of in de logs?

Soms kan je namelijk wel errors terug vinden in je windows logs, ookal krijg geen melding in beeld...

Als je op het windows icoontje klikt met je rechter muisknop zie je (in het engels) event viewer, daar kan je de logs mee openen, vervolgens je links windows logs klikken en daarin heb je weer een onderverdeling, mogelijk bij applications of system.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Jayheinen
Nee sorry dat was misschien een beetje onduidelijk. Ik bedoel dat als ik een game speel ik in een keer naar mijn desktop wordt gestuurd en de game afsluit zonder dat ik een foutmelding op mijn bureaublad krijg.

• Jayheinen
ik snap daarom ook de reden niet waarom al mijn games crashen, omdat ze in een keer onder het spelen na 5-8 minuten afsluiten naar het bureaublad

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Jayheinen schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:11:
ik snap daarom ook de reden niet waarom al mijn games crashen, omdat ze in een keer onder het spelen na 5-8 minuten afsluiten naar het bureaublad
Dan ga je eerst eens zoeken in de event logs die @watercoolertje voorstelde.
Mijn glazen bol zit nog in de vaatwasser dus zonder aanwijzingen, aanleidingen of een error o.i.d. kan niemand er echt iets concreets over zeggen.

Mogelijke oorzaken:
Brakke PSU
RAM errors
GPU driver fout
Kernel errors
Windows errors
Temperatuur problemen

Er is gewoon niks over te zeggen tenzij je ook maar enige aanwijzing hebt waar het aan kan liggen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Jayheinen
Heb net weer een spel gedaan om te testen (Middle earth shadow of war)
Na een ongeveer 8 minuten spelen is hij weer naar de desktop gecrasht. Ben daarna gelijk naar mijn event logs gegaan. ik heb deze foutmelding gevonden. komt ook overeen met de tijd van wanneer mijn spel gecrasht is.

Naam van toepassing met fout: ShadowOfWar.exe, versie: 1.0.8874.0, tijdstempel: 0x5b7f5782
Naam van module met fout: unknown, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x00000000
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x00007ffa652a59e4
Id van proces met fout: 0x2aec
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d581d8fad10b02
Pad naar toepassing met fout: E:\games\Steamgames\steamapps\common\ShadowOfWar\x64\ShadowOfWar.exe
Pad naar module met fout: unknown
Rapport-id: b34f1a52-271a-4825-a0b7-786a9861ce85
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Da's een access violation. Driver, spel of RAM probleem in de meeste gevallen.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Snelle google search levert de volgende tip op:
Application Error 0xc0000005 (Access Violation) error is usually caused by your computer not being able to correctly process the files and settings required to run a particular program or installation. Despite the error showing when you try and use particular pieces of software, it has many different causes including faulty RAM problems, errors with the files of your PC and issues with the settings of your PC.
In this case, we suggest that you check for corrupted Windows system files. System File Checker (SFC) is a utility in Windows that scans for corrupted Windows system files. If it finds a problem, it will try to replace the problematic system files from a cached version that’s on your PC.

To run System File Checker (SFC), follow these steps:

1: In the search box on the taskbar, type command prompt, press and hold (or right-click) Command Prompt, then select Run as administrator > Yes.
2: At the command prompt, type sfc /scannow (note the space between sfc and the /). Scanning will take a few minutes.
3: If SFC finds corrupted files and replaces them, restart your PC and check if the issue persists.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Jayheinen
Ik heb de sfc uitgevoerd maar hij geeft aan niks gevonden te hebben. Hebben jullie nog andere suggesties?
Pagina: 1