Frontpanel kabels verlengen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Hoi,

Ik ben bezig met een zelfbouwproject waarbij ik allerlei connectoren en knoppen in wil bouwen in mijn bureau. Nu zal dat technisch niet zo'n uitdaging zijn, maar ik wil wel graag weten of wat ik wil ook wel echt kan.
Ik heb bijvoorbeeld in dit document gelezen (table 4-9) dat de maximum kabellengte voor een USB 3.1 Gen 2 aansluiting max 58 cm mag zijn met een bepaald type koperdraad (AWG 28) om het 10GB/s signaal te behouden. Voor andere dataspecifieke kabels zijn er nog meer van dit soort documenten uiteraard.

Mij gaat het over het verlengen van de draden van de aan/uit/reset knoppen, headset audio, etc. Ik kan nergens vinden welke diameter draad ik moet gebruiken om die draden te verlengen (ik wil ze d.m.v. solderen verlengen) en of er restricties zijn m.b.t. de lengte? De aan/uit/reset knoppen maken natuurlijk alleen maar een korte kortsluiting, maar ik kan me voorstellen dat er wel een maximale weerstand is die overbrugt moet worden? Bijv. maximaal 1.67 mOhm als er 5 mV met 3 mA op die header pinnen staat. Is de draad heel lang dan is de weerstand heel groot en komt er dus geen sluiting tot stand (geen idee of dat zo werkt, elektriciteit bij natuurkunde is alweer 25 jaar geleden)

Ook denk ik erover om DP en/of HDMI female connectoren in het bureau in te bouwen. Met zo'n kabel bijv. Dus de male in de grafische kaart, de female in het bureau monteren en dan weer (korte) kabel naar de monitor. Is het mogelijk om zo'n ketting te maken zonder verlies van "kwaliteit"? (lijkt me geen punt, het is gewoon 1en en 0en transporteren)

Hopelijk zijn er techneuten die mijn vragen kunnen bevestigen/afraden!
Alvast bedankt (y)

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Voor audio afgeschermde kabel gebruiken, niet gewoon losse draadjes.
Voor DP, HDMI, USB en dergerlijke correcte verlengkabels gebruiken (er bestaan allerhande koppelstukjes die handig in te bouwen zijn).
Power en ledjes: maakt niet veel uit, je moet hard je best doen om dat te verprutsen.

Is het trouwens geen id om een docking station op usb3.1 te nemen, daar zit alles al netjes in een kastje samen?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Een docking station zou kunnen, maar dan heb ik weer een ding op het bureau staan. Ik wil juist alles netjes strak/glad ingebouwd hebben.
Maar bedankt voor je reactie, enig idee wat de draaddikte voor power en led is?

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 21:20
Power hoeft niet heel veel uit te maken, het enige wat de powerbutton doet is het circuit sluiten (in feite hetzelfde als gewoon beide draden tegen elkaar aanhouden). En qua led, als je een te dunne draad pakt zal de weerstand hoog zijn en zal het ledje minder fel branden. de AWG28 waar je over spreekt is wel heel dun om zelf mee te werken. Zelf zou ik kiezen voor AWG23 (0,25mm²) of AWG26 (0,14mm²), beetje gangbare maten.