Geen internet via accespoint achter een switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo tweakers.

Ik ben met een thuis netwerk bezig voor mijn schoonouders. Deze hebben een grote boerderij gekocht en willen graag internet door de hele boerderij.

Ik heb een kabel getrokken vanuit de modem/router van ziggo naar een tp link switch. Daar achter heb ik twee extra routers van tp link ingesteld als acces points.

Het gaat om de volgende producten.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesTP-Link TL-SG108€ 22,29€ 22,29
2Modems en routersTP-Link TL-WR841N-300Mbps Wireless N Router€ 14,52€ 29,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 51,33

Nu heb ik het volgende probleem. Als ik de accespoint aansluit op het netwerk na de switch gaat het rode lampje van de tp link router (acces point) branden dat deze geen verbinding heeft.

Sluit ik de tp link rechtstreeks aan op de kabel van uit de modem werkt alles perfect.

Daarna heb ik geprobeerd om rechtstreeks een computer met kabel op de switch aan te sluiten en geen verbinding.

Daarom de switch voor rma aangemeld. Krijg ik het bericht dat de switch goed is en gewoon terug wordt gestuurd.

Wat kan de fout veroorzaken dat wij geen internet krijgen na de switch?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ziggomodem -> Access point -> router.. Dat gaat gewoon werken.

De Connectbox van Ziggo zal wel in bridgemode staan, en dan heb je eerst een router nodig, die wilt natuurlijk met DHCP namelijk wel een IP-adres hebben.

Of je laat brdigemode uitzetten, kan je gelijk je wireless N router verkopen ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
ronald92 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:22:

Verkeerde instellingen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:27:
Ziggomodem -> Access point -> router.. Dat gaat gewoon werken.
Maar slaat nergens op, ik neem aan dat je AP en router andersom bedoelt?
De Connectbox van Ziggo zal wel in bridgemode staan, en dan heb je eerst een router nodig, die wilt natuurlijk met DHCP namelijk wel een IP-adres hebben.
Tja, het zou kunnen, maar erg logisch vind ik deze aanname niet.
Of je laat brdigemode uitzetten
Als bridge aanstaat zou ik die inderdaad sowieso uitzetten, maar ik vermoed dat deze helemaal niet aanstaat
kan je gelijk je wireless N router verkopen ;)
Het is waarschijnlijk niet zijn router, maar de router van zijn schoonouders. Of je anno 2019 nog met 802.11n wilt werken is een tweede. Ik zou streven naar een netwerk met woningbrede 5GHz dekking..

@ronald92 Is het budget inderdaad maar 50 euro? Dat kan wel eens krap worden.
ronald92 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:22:
Sluit ik de tp link rechtstreeks aan op de kabel van uit de modem werkt alles perfect.
Aangezien je meerdere TP-link apparaten gebruikt, kun je beter de woorden “router” of “switch” erachter plaatsen.
Daarna heb ik geprobeerd om rechtstreeks een computer met kabel op de switch aan te sluiten en geen verbinding.

Daarom de switch voor rma aangemeld. Krijg ik het bericht dat de switch goed is en gewoon terug wordt gestuurd.

Laat het hele Ziggo/internet stuk even voor wat het is. Ik zou eerst verifiëren of de switch en de getrokken kabels inderdaad functioneren.

- Reset de TP-link router naar factory default. Stel dus eerst eens in als router.
- Daarna je computer rechtstreeks op de TP-link router aansluiten met een kabel
- Welk IP adres/gateway ontvangt de computer?

- Als je de TP-link switch kan resetten (zal wel niet) dan deze ook resetten
- Kabel uit computer halen en met die kabel TP-link router aansluiten op de TP-link switch
- Computer met 2e kabel aansluiten op TP-link switch
- Welk IP adres ontvangt de computer nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg.

Modem - switch - ap krijg ik geen internet

Om te testen heb ik het volgende gedaan.

Modem - ap en heb ik wel internet

Volgens heb ik volgende getest.

Modem - switch - computer en geen internet.

Ten slotte nog modem - pc getest en ook internet

Dus de switch terug gestuurd want ik dacht dat deze defect was. Echter hebben ze hem getest en was alles goed.

De modem is van ziggo zelf en heb daar niks aan veranderd. Deze zend zelf ook nog steeds wifi uit.

Ps met geen internet verbinding bedoel ik dat de apparaten helemaal geen inkomend signaal detecteren en ik ook geen IP of wat dan ook kan zien.

Dat ik op de oude standaard ben gegaan heeft te maken met hoe het netwerk gebruikt wordt. Mijn schoonouders gebruiken oudere hardware (laptops en telefoons) die geen 5 ghz kunnen ontvangen en dit zijn mensen die het liefst 10 jaar het zelfde mobieltje gebruiken en al dat nieuwe techniek niet hoeven.

[ Voor 8% gewijzigd door ronald92 op 13-10-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 09:38
Lees onderstaand eens door en kijk of je de kabels in de juiste poorten hebt gestoken.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Branden de lampjes op de switch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Je switch zit in een ander subnet dan je modem en accesspoint. De TL-SG108's worden standaard geleverd met 192.168.0.1, terwijl je modem hoogstwaarschijnlijk 192.168.178.1 gebruikt. Met de switch is ook niks mis, hij staat simpelweg niet goed geconfigureerd voor jouw netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 13-10-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 09:38
Alexxxxxxxxxx schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:52:
Je switch zit in een ander subnet dan je modem en accesspoint. De TL-SG108's worden standaard geleverd met 192.168.0.1, terwijl je modem hoogstwaarschijnlijk 192.168.178.1 gebruikt. Met de switch is ook niks mis, hij staat simpelweg niet goed geconfigureerd voor jouw netwerk.
Het is een unmanaged switch, dus normaal plug&play.

Ik heb zelf de 5-poorts versie en hoef niets in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 22:44
ronald92 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:10:

Ps met geen internet verbinding bedoel ik dat de apparaten helemaal geen inkomend signaal detecteren en ik ook geen IP of wat dan ook kan zien.
Bedoel je dat als je een computer of een AP op de TP Link aansluit deze geen IP adres krijgt van de Ziggo modem/router? Krijg je dan een IP adres in de 169 range?

Als je de switch aansluit welk IP adres krijgt deze dan een IP adres van de Ziggo modem/router? Ik heb een TL-SG108E en die heb ik een vast IP adres gegeven buiten de DHCP pool omdat ik dat netter vind. Heb je de laatste firmware van de switch geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
Ik gok op een brakke kabel, welke kleurvolgorde heb je gebruikt?
Wat voor soort kabel is het? Wat is de lengte?

[ Voor 27% gewijzigd door Jimster op 14-10-2019 03:14 ]

Pagina: 1