Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ignace74
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-05 21:01
Ik heb mijn Oneplus one is ongelukkig gevallen, reparatie is niet meer aan de orde.
Ik koop niet elke 6/12 maanden een nieuwe gsm dus liever een toestel dat wat langer meegaat.

Door mijn vooronderzoek kwam ik uit bij
- MI 9T PRO (6GB ram, 128GB, Snapdragon 855,.. en nieuw)
Ik heb ook naar duurdere toestellen tweedehands gezocht:
- OnePlus 6T McLaren editie (10GB ram, 256GB opslag, Snapdragon 845) en die ik 100-125 euro goedkoper

Mij lijken ze vrij gelijk qua prestaties al zal de MI 9T pro wel iets beter zijn vermoed ik.

Welke van deze 2 (en waarom) of zijn er nog alternatieven die ik vergeet?
ps 1 Ik wil qua prijs niet meer dan de MI 9T pro betalen.
ps 2. 128GB opslag vind ik een vereiste

Bedankt

update 14h08 mbv jullie reacties :)

[ Voor 38% gewijzigd door Ignace74 op 13-10-2019 14:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het zijn toch wel andere toestellen met andere eigenschappen. Denk onder meer aan de pop-upcamera. Waarom twijfel je zelf? Je zult toch wat specifieker moeten zijn, want anders kunnen we niet meer dan onze eigen persoonlijke voorkeur roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ignace74
Welke andere eigenschappen bedoel je?

De pop-up camera heeft toch dezelfde eigenschap als vaste lens.. selfies maken. Geen ervaring met die pop up.. duurzaamheid?

Twijfel wegens het prijsverschil en welke van de 2 het langste software updates zal krijgen/bruikbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1b2c3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-03-2023
In mijn opinie Als je een toestel wilt welke 4-5 jaar mee gaat koop een Iphone 11.
sorry kon het niet laten bij andriod is de support iets minder lang .

je begint al fout je zegt dat je niet doet gamen maar eigenlijk moet je opschrijven wat belangrijk is voor jou en wat je wel doet. welke dingen wel belangrijk zijn voor je specs : grote batterij ? wire less charging NFC camera headphone jack ect wat doe met de telefoon facebook filmen youtube netflix kijken ect. dan kunnenwe een belans maken.

omdat je lang met een telefoon wilt doen doe eens onderzoek naar het vervangen van de BATTERIJ of dat gaat of niet of ze te koop zijn jij en of je dit zelf kunt vervangen , kunt wel jaren willen doen met een telefoon maar als daar giga hoge kosten aan zitten voor het vervangen van .... is dat natuurlijk niet echt verstandig, ook als je nergens terecht kunt voor garantie/ service dan kun je ook een probleem hebben.

nog iets anders cases kun je die voor je toestel krijgen aan gezien je er lang mee wilt doen. zou het verstandig zijn om er ook een case bij te bestellen of een screen protector.
hoe zit het met garantie ..

heb je aan android one gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ignace74
Niet duurder dan MI 9T pro (370-425 euro) ;-)

Support weet je pas achteraf natuurlijk. ik kom van een oneplus one en die heeft het 5 jaar uitgehouden.

Minimum die specs maar dat is voor beide toestellen het geval. wireless etc vind ik ni belangrijk.

Ik doe alleen fb, whatsapp, messenger, youtube kijken en gewone foto's maken. Niks speciaal dus.

Als ik dan toch iets belangrijk moet nomen dat de gps sensor goed werkt omdat ik gsm ook als navigatie in de wagen gebruik.

Er lang mee kunnen doen is relatief natuurlijk weet je pas achteraf. ik bedoelde ermee dat ik niet de gewoonte heb om elke 6-12 maanden te veranderen van toestel.

Ja case en protector bestel ik wel mee anders lijkt een lange levensduur al minder waarschijnlijk. ;-)

Wat bedoel je met android one?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
j1b2c3 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:48:
In mijn opinie Als je een toestel wilt welke 4-5 jaar mee gaat koop een Iphone 11.
sorry kon het niet laten bij andriod is de support iets minder lang
Dat is te generaliserend. Android is erg afhankelijk van de maker (AOSP ondersteuning is ook iets van 4-5 jaar per versie). Het is een open source product, en Google eist bij Enterprise of Android One 3 jaar support, maar langer mag ook.

Met name op de Xiaomi MIUI zie je vaak langere tijd support van updates.
Samsung zit dan weer op minimaal 3 jaar met de A en S serie, en loopt de S serie nog wel eens wat langer door.
Oneplus 3 is volgens mij nog ondersteund met updates na 4 jaar maar daar lijkt het einde in zicht in de zin dat de laatste versie upgrade er aan komt, al zou die nog weer beveiligingsupdates kunnen krijgen. Wel is dit merk open, dus je kunt o.a. Lineage als Custom Rom overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1b2c3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-03-2023
Beide zijn goede telefoons heb even de specs naast elkaar gelegd.
het zijn alle bij super toestellen voor het geld. ik zal effe snel plus en min doen

oneplus
-oudere chipset
+Water proof
+gorilla glas 6
+camera met optical image stabilisatie
+linage OS compatible stopt de fabrikant heb je altijd software support
+goedkoper en ziet er mooi uit.

Xiaomi Mi 9T Pro
+nieuwe chipset , dus zuiniger grotere batterij
-heeft maar gorilla glas 5
+wel een headphone jack
+/- betere camera maar geen optische beeld stabilisatie..
+100% scherm
-selfy cam is gevoelig voor breken
-Mi os... je zal moeten wennen en heeft een bootloader die gelockt is . je bent 100% aan gewezen op de
fabrikant.

Als ik zou moeten kiezen omdat ik er lang mee moet doen one plus
deze heeft sterker glas, iets van waterproofing, selfy cam is degelijker heeft de optie voor linage OS en hij is goedkoper.
Pagina: 1