Labvoeding: Korad KA3005P

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
Wie heeft ervaring met de Korad KA3005P labvoeding (bij voorkeur recent model)?

Naar wat ik zo lees is de huidige versie geen slechte keus, maar ik vind her en der ook wel negatieve meldingen... (deels waarschijnlijk over oudere modellen).
Volgens mij is de heatsink inmiddels beter en de koeling ook?
Bouwkwaliteit schijnt niet zo super te zijn.
Lawaai fan?
Overshoot?
Ripple en ruis?
Las ergens dat de OCP niet goed werkt.

Als het naar behoren werkt is het niet duur maar ik twijfel nog steeds of ik niet beter iets meer kan uitgeven voor iets beters...

Afbeeldingslocatie: https://static.eleshop.nl/mage/media/catalog/product/cache/9/image/1920x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/l/a/laboratory-power-korad-3005p-programmable-adjustable-digital-dc-power-supply-30v-5a-0-01v-0-001a.jpg_640x640.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Die hebben wij op het werk. Een zeer goede voeding voor een betaalbare prijs

https://www.eleshop.nl/ko...mmeerbare-labvoeding.html

[ Voor 35% gewijzigd door memphis op 13-10-2019 13:33 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Ventilator maakt wel lawaai. Komt omdat de ventilator niet temperatuur geregeld is en ook geen afgevlakte spanning krijgt aangeboden. De ventilator is stroom gestuurd, en zelfs zonder belasting draait de ventilator (=onnodig).

Wat mij ook verbaasde is dat de lineaire regelaar vrij veel spanning af moet affikken. De labvoeding kan verschillende aftakkingen van de trafo gebruiken, maar pakt een veel te hoge spanning.

Ik had liever 2 euro extra uitgegeven en dat ze een temperatuurregeling hebben en dat de schakelpunten van de trafo anders liggen (=software).

Qua spanning en stroom erg nauwkeurig vergeleken met een gekalibreerde multimeter. Overschoot, ripple, ruis en OCP heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
Dankje voor de reacties.
Zag trouwens in dit filmje:
YouTube: Labornetzteil Test Korad RND 320 KA3005P KALIBRATION Modifikation 30...

een oplossing voor de fan en ook hoe je hem kan kalibreren!
Wat ook schijnt te helpen is een condensator parallel aan de fan
zie bijv: YouTube: Korad KA3005P noisy fan fix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 14:16

ThaHandy

Discovery Channel

Ik heb deze ook al een paar jaar. Deze is gekocht aan de hand van onderstaande review/teardown van Dave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
@ThaHandy Het lijkt er op dat ze sindsdien meer verbeteringen hebben doorgevoerd, waaronder een betere heatsink :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 08:53
We hebben ze op de opleiding staan. Kan er weinig bijzonders over melden behalve dat ze gewoon goed hun werk doen en behoorlijk nauwkeurig zijn voor het geld. Kan ze zeker niet afraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:47

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Eén ergernis voor mij is dat de presets niet werken zoals in de manual (of logisch is). Volgens de manual kan je een van de presets ingedrukt houden om de settings op te slaan. Zodra je iets wijzigt zou hij van de preset af moeten gaan.

Wat er werkelijk gebeurt is dat je nieuwe setting direct op die preset wordt opgeslagen. Dus stel je hebt een preset van 5v en vanaf daar ga je naar 6,5v en vervolgens een andere preset, zodra je je 5v preset weer aanspreekt staat hij op 6,5v. Beetje nutteloos.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Pagina: 1