User folder naam wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik gebruik veel muziek software (VST's) en heb een hardnekkig probleem met Serum van Xfer Records. Het programma laadt de presets niet en ik heb dit al aangegeven op het officiële forum maar nog geen oplossing. De oorzaak lijkt te zijn dat mijn gebruikersnaam een speciaal karakter bevat (ë) en deze wordt niet herkend door de software. Ik krijg een foutmelding dat de folder met presets niet gevonden is met pad: C:/users/namë/ waar de "ë" als een driehoekje met vraagteken getoond wordt.

Ik heb de inhoud van de folder verplaatst naar C: root en specifieke config files verwijderd maar het probleem houdt aan. Nu overweeg ik de userfolder te hernoemen maar dat gaat niet zomaar natuurlijk. Ik lees dat het mogelijk maar dat het allerlei problemen kan geven met andere installaties en windows register keys. Is er een veilige manier om dit te testen door bijvoorbeeld mijn profiel te dupliceren naar een naam zonder speciale karakters?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
Maak een nieuw profiel aan op je pc met de juiste benaming. Draai de user profiel wizard en zodat de instellingen etc uit je oude profiel worden omgezet en klaar.

https://www.forensit.com/domain-migration.html (werkt ook met werkgroep)

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 13-10-2019 16:07 ]

Cloud ☁️