3700x upgrade; x570 of b450; stock cooling voldoende?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-01 17:06
Ik zoek een?
Ik ga mijn huidig systeem opsplitsen en van de GPU, RAM en SSD die overblijven wil ik een nieuw systeem bouwen. Hiervoor is een nieuw moederbord, CPU en case nodig. Ik kom van een 7700K en heb besloten om voor een 3700x te gaan, die qua single-core performance niet heel veel beter zou zijn maar wel het dubbele aantal cores bied. Ik zoek advies/meningen over het moederbord. En vroeg me af of de stock cooler voldoende is.

Wat is je budget?
Ik zoek een moederbord wat qua prijs/kwaliteit verhouding het beste bij dit systeem past. Maar laten we niet verder gaan dan 300euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, maar dit is wat ik nu heb samengesteld:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 142,78€ 142,78
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Airflow Wit€ 86,04€ 86,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 563,82

Dit moederbord heb ik gekozen omdat ik graag een bord met Bluetooth wil en deze goed uit de reviews kwam. Ik had eerst de asrock x470 taichi overwogen, maar deze is duurder en heeft bluetooth 4.2 in plaats van 5 (hoewel dit voor mijn huidige apparaten niet uitmaakt).
Ik twijfel nog om een x570 bord te nemen, en bijvoorbeeld te wachten op de x570 MSI Unify. Ik heb voorlopig geen plannen om pcie4 apparaten aan te sluiten, maar het is lastig om in de toekomst te kijken.

Case heb ik gekozen omdat hij (voor een ATX case) vrij compact is en ik de RGB fans aan de voorkant wel leuk vind. In deze compacte case zou het lastig zijn een waterkoeler aan de bovenkant te plaatsen, en ook aan de voorkant wordt lastig i.v.m. lange GPU. Maar een luchtkoeler zou prima moeten zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Componenten die meegaan:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB 16GB DDR4€ 98,90€ 98,90
1VoedingenCorsair RM750x€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 172,81€ 172,81

Edit :
Inmiddels een systeem gekocht