Toon posts:

Hulp nodig - test nieuwe bios Asus V3800!

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe bios voor m'n ASUS V3800TVR in elkaar gesleuteld, gebaseerd op de 2.05.20.02 NVIDIA Reference BIOS!

Hij draait prima, de Asus-drivers werken, de video-capture werkt, ik kan alleen de TV-OUT niet testen (ik heb geen tv...).
Kan iemand dat voor mij controleren? Gewoon eerst even (in MS-DOS! NIET de DOS-PROMPT onder Windows!) met "VGABIOS -fv3800.rom" testen of de ROM geschikt is voor jouw V3800TV/V3800TVR kaart, en als dat het doet, flashen met "NVFLASH -fv3800.rom" en dan Windows starten en de TV-OUT checken. Wie o wie?

Zie de 2.05.20.02 bios op mijn homepage onder de BIOS sectie. Ook de VGABIOS en NVFLASH tools zijn daar te vinden.

P.S. Heb je of gebruik je geen TV-OUT, dan is deze bios gewoon geschikt voor je V3800 kaart en kun je met de allernieuwste BIOS-versie draaien! Zodra ik weet of de tv-out het wel of niet doet, zal ik ook een aantal versies op m'n homepage zetten waar de core/mem clock default al overgeklokt zijn (zoals ook de V3800 2.05.19.03 versies die op m'n homepage staan). Zelf draai ik al met een 150/180MHz versie :)

Verwijderd

Topicstarter
Zeg, kom op, niemand een V3800 met TV out die mij effe kan helpen?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Bios flashen, da's nooit zonder risico....

Verwijderd

Ik heb een 3800 deluxe (tnt2 ultra), maar ik brand liever mijn vingers niet aan het flashen van een beta bios.. sorry :)

Was er niet een tooltje dat je in je config.sys/autoexec.bat zet waarmee je een andere video bios kan gebruiken die in het gewone geheugen word geparkeer? Een soort shadowen maar dan anders?

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt eerst kijken of ie het doet zonder te flashen met vgabios, dan weet je in ieder geval dat de bios het op zich doet.
En het flashen duurt maar een seconde, dus echt veel kans heb je niet dat de stroom uitvalt tijdens het flashen.

Trouwens, het heet hier wel 'gathering of TWEAKERS dus...

Ik heb van ZOIAH's homepage weer nieuwe biosjes geplukt, dit keer als het goed is ook een voor de Chrontel TV-chip (zodat als het goed is de tv-out op de V3800TV/R het doet, alleen heb ik nog steeds iemand nodig die dat wil testen).

Ik post de nieuwste 2.05.20.02 voor de V3800 vanavond op mijn homepage, dus de tweakende V3800-bezitters kunnen hem dan uitproberen (ik heb ze dan zelf uiteraard ook al geprobeerd, op de tv-out na). Ik zal ook gelijk de overgeklokte (140/175, 150/180) erbij doen, die heb ik toch nodig voor mijn eigen V3800's en wie weet zijn er nog meer liefhebbers ;)

Update: Ze staan er!
En voor tweakers zonder Asus V3800: als je echt zin hebt, kun je ook je standaard TNT2-kloon in een Asus V3800 veranderen met deze bios!

Verwijderd

Bunny: Waarom zou je hem dan flashen? Wat voor nadelen kleven er dan aan het gebruiken van dat vgabios?

Verwijderd

Topicstarter
Voordelen van flashen:

- Wordt je videokaart maar een keer ge-init, met vgabios start de videokaart eerst met z'n eigen bios, en daarna wordt ie nog eens opnieuw geinitialiseerd met de andere bios.
De her-init lijkt me ook niet zo ideaal voor je monitor, die krijgt toch heel even wat chaotische signalen te verwerken.

- Heb je geen extra software nodig. Minder gedoe, en start net wat sneller op (vgabios kost je toch weer 1 a 2 seconden extra).

- Als je de kaart verkoopt of in een ander systeem zet, draait ie toch direkt met de nieuwste bios en op de gewenste (overgeklokte) snelheid.

Verwijderd

Bdw, heeft iemand TNTEdit al geprobeerd ? http://www.chat.ru/%7Evicovico / Veel handiger dan een beetje met BIOSmod aanmodderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat TNTEdit kan volgens mij alleen de alleroudste bios-versie aan (2.05.13)?

Ik maak bovendien liever zelf een scriptje voor BIOSMOD, weet ik precies wat er gebeurt.
Ik heb mijn scripts voor de 2.05.19.03 en nu ook voor de 2.05.20.02 aangepast. Draait als een trein! De performance-winst van de nieuwste bios-versie is maar liefst 0.0%! :+
Dus ik hoop maar dat er wat bugs gefixed zijn ofzo...

Maar je moet natuurlijk gewoon gebruiken wat je zelf het handigst vindt!

Verwijderd

Bunny: Is er wel performance verschil tussen de Asus BIOS en de reference?

Of doet asus hetzelfde als jij nu doet: de subvendor en subsystem ID veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
Pino: inderdaad, Asus doet niet veel meer dan de naam en de ID's wijzigen. Alleen zijn ze wat traag (understatement...) met het posten van nieuwe biossen voor de al wat oudere kaarten zoals de V3800.
En aangezien ik gewoon altijd de laatste versies wil draaien, heb ik zelf de NVIDIA Reference bios maar aangepast. Zonder de aanpassing kun je hem wel flashen, maar dan doen de drivers van Asus het niet meer, want dan wordt de kaart als een standaard TNT2 gezien. En zonder de Asus-drivers kan ik dus geen gebruik meer maken van de TV-IN.

NVIDIA geeft trouwens niet aan wat de verbeteringen in de biossen zijn, maar ik heb zelf nog nooit enig snelheidsverschil gemerkt tussen de verschillende versies. Maar wie weet hebben ze wat bugjes gefixed...

En het staat toch stoer, een hogere versie dan de anderen en gelijk overgeklokt: :)
ASUS AGP-V3800 BIOS - Chrontel/150/180
Version 2.05.20.02.00
Copyright (C) 1996-1999 NVidia Corp.

Ondertussen weet ik alleen nog steeds niet, of de TV-OUT het nu doet...
Pagina: 1