Gegroet
[ Voor 127% gewijzigd door Stoeptegel5 op 18-06-2025 16:13 ]
[ Voor 127% gewijzigd door Stoeptegel5 op 18-06-2025 16:13 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ja ze werken beide en heb wat gespeeld met de afstelling maar de opbrengst is gewoon te laag.Inspired schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:09:
Beide dimlichten werken wel gewoon? Geen kwestie van afstelling? En neem aan dat je niet alleen met stadslicht aan had? :x
Ik was al wat aan het rondstruinen maar wist niet zeker of het überhaupt mogelijk is om feller licht te krijgen.SeatRider schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:09:
Volgens mij zit er in een Aygo standaard H4 halogeenlampen. Daar zijn wel fellere of zelfs LED varianten van de krijgen denk ik. Voor LED moet je ff googlen wat er zou passen.
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 13-10-2019 10:13 ]
ora et labora
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja beide lampen zijn helder en niet verweerd/aanslag etc,mrc4nl schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:12:
mischien gewoon oude gloeilampen die aan het eind van hun leven zijn (kan zon 30% schelen met nieuwe)
en zijn de koplampen nog helder? plastic gan gaan vergelen over tijd.
Dank je, lijkt mij ook de beste optie om er eerst maar wat anders in te zetten en kijken of dat veel verschil maakt.beunhaasbaas schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:13:
Kameraad,
In een Aygo van 2008 gaan inderdaad H4 lampen.
Kans is groot dat er anderen in moeten.
https://www.google.com/se...AUIEygC&biw=2560&bih=1297 Bijvoorbeeld
Ja ze zijn helder, en inderdaad op heel veel plekken heb je slechte verlichting. Op een verlicht stukje snelweg was het veel lekkerder rijden.Hackus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:13:
Hoe is het glas, nog mooi helder of verweerd ?
(anders kun je dat polijsten) maar het ligt ook aan je verwachting. tegenwoordig zijn veel straten niet goed verlicht en heb je maar te doen met de autoverlichting
[ Voor 37% gewijzigd door Stoeptegel5 op 13-10-2019 10:16 ]
Dan zou ik hier eens naar kijken https://www.philips.nl/c-...racingvision-koplamp-autoStoeptegel5 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:14:
[...]
Dank je, lijkt mij ook de beste optie om er eerst maar wat anders in te zetten en kijken of dat veel verschil maakt.
[...]
Ja ze zijn helder, en inderdaad op heel veel plekken heb je slechte verlichting. Op een verlicht stukje snelweg was het veel lekkerder rijden.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
ik zou maar wegblijven van het noorder daar is niet veel verlichtingStoeptegel5 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:14:
[...]
Ja ze zijn helder, en inderdaad op heel veel plekken heb je slechte verlichting. Op een verlicht stukje snelweg was het veel lekkerder rijden.
ora et labora
[ Voor 50% gewijzigd door Microkid op 13-10-2019 10:23 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Hypocrites must die
Puur het hebben van LED kan geen APK afkeur zijn, wel als dat het lichtbeeld daardoor te veel is veranderd (bijvoorbeeld door verkeerde montage).Helgie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:19:
Ledjes erin zetten zou ik niet doen, dan komt 'ie volgens mij niet meer door de APK. Ten minste, dat was bij die van mij zo.
Hackus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:18:
[...]
Dan zou ik hier eens naar kijken https://www.philips.nl/c-...racingvision-koplamp-auto
Die zien er beide in ieder geval wat indrukwekkender uit, hopen dat het ook zo is. Ik ga denk ik voor de PhilipsMicrokid schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:19:
Gewoon een stel goede Osram of Philips H4 lampen er in gooien.
https://www.bol.com/nl/p/...2-stuks/9200000057313956/
https://www.bol.com/nl/p/...-55-60w/9200000070295560/
Ik kom uit het noorden hahamrc4nl schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:18:
[...]
ik zou maar wegblijven van het noorder daar is niet veel verlichting
maar grootlicht werkt dat wel gewoon(naar verwachting)?
Ah ook nog een ding om op te letten ja, of het wettelijk wel is toegestaanHelgie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:19:
Ledjes erin zetten zou ik niet doen, dan komt 'ie volgens mij niet meer door de APK. Ten minste, dat was bij die van mij zo.
Er bestaat met led gewoon een hoop troep die geen goed lichtbeeld geeft, dat je nog minder zicht hebt dan met gewone halogeen. Je wil met led zon klein mogelijk "streepje" hebben dat licht geeft. er bestaan goede sets maar dat is niet het eerste de beste set van ali.Helgie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:19:
ora et labora
Ik heb wel in aardig wat auto's gereden waar de lichtopbrengst een stuk beter was. Ben mij ook bewust van de verkeerde afstelling en heb zelf ook vaak last van andere auto's die de lampen te hoog hebben staan.ninjazx9r98 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:22:
Hoe kom je tot de conclusie dat het (te) weinig licht is? Heb je ervaring met andere auto's en is het echt zoveel anders of is het vooral een gevoel?
Overigens zou ik je aanraden om eens bij een garage/dealer langs te gaan voor je zelf gaat experimenteren/knoeien met andere lampen. Niets zo vervelend voor overige weggebruikers als er toch iets mis is met de afstelling oid en je ze volop in het het gezicht schijnt met je verlichting.
Dit heb ik dus nog niet eens getest, heb alleen met dimlicht gereden want het was druk op de wegmrc4nl schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:18:
[...]
ik zou maar wegblijven van het noorder daar is niet veel verlichting
maar grootlicht werkt dat wel gewoon(naar verwachting)?
Categorie: LingerieMicrokid schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:19:
Gewoon een stel goede Osram of Philips H4 lampen er in gooien.
https://www.bol.com/nl/p/...2-stuks/9200000057313956/
https://www.bol.com/nl/p/...-55-60w/9200000070295560/
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 13-10-2019 10:27 ]
This footer is intentionally left blank
De Philips Racing Vision?Hackus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:26:
@Stoeptegel5 Lees de info uit mijn link en dat beantwoord je vragen
@Oogje 2 koplampen
Doe ikRusky schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:30:
Heb zelf een keer action lampen erin gehad. Dat licht was ook niet genoeg. Bij garage hebben ze gekeken, maar die lampen verstrooide het licht teveel. Dus koop eerst goede philips lampen en bekijk het dan nog eens
200 uur brandduur https://www.philips.nl/c-...racingvision-koplamp-auto. wordt een kostbaar geintje.Hackus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:18:
[...]
Dan zou ik hier eens naar kijken https://www.philips.nl/c-...racingvision-koplamp-auto
mee eens , op een regenachtige dag dan vraag je je af of ze wel aanstaan .ajhaverkamp schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:28:
Op een nat wegdek lijkt de lichtopbrengst ook altijd een stuk slechter.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2019 15:03 ]
Verwijderd
ik denk niet dat de originele er na 11 jaar nog inzittenVerwijderd schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:58:
Lampjes van 11 jaar oud kunnen makkelijk 35% licht verloren hebben. Doe er dan matte lenzen bij en je bent zo 50% kwijt.
ora et labora
[ Voor 40% gewijzigd door BertV op 14-10-2019 09:07 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Zou ik niet te hard zeggen. wij kochten onze Yaris toen hij 10 jaar oud was , en daar zaten de originele nog in. toen vervangen , en het volgende setje gaat ook al weer zo'n 7 jaar mee. het ligt er ook erg aan hoe goed de stroomvoorziening is denk ik, en dat is bij Toyota volgens mij wel puik.mrc4nl schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:11:
[...]
ik denk niet dat de originele er na 11 jaar nog inzitten
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Life is too short to drive boring cars
Verwijderd
Ik krijg deze H4 lampen aanstaande week binnen en ben eveneens benieuwd. Ik zal laten weten of het een beetje past. Ik heb een Lancer btw.SeatRider schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:17:
Als je toch wat anders gaat bestellen, waag dan eens een gokje op Ali: https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-h4-led.html.
Let op, dat deze dingen een vrij groot koellichaam hebben, wat aan de achterkant van je koplampen gaat uitsteken. Je moet dus even uitzoeken of je die ruimte hebt.
Er zijn LED lampen die verschillende ledjes hebben waardoor het lichtbeeld te verstrooid raakt. Het beste is één LED te hebben als lamp.SeatRider schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:21:
[...]
Puur het hebben van LED kan geen APK afkeur zijn, wel als dat het lichtbeeld daardoor te veel is veranderd (bijvoorbeeld door verkeerde montage).
Deed mij gelijk hieraan denken:

Wabbawabbawabbawabba
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Doe dat alsjeblieft niet... moedwillig rond rijden met foutief afgestelde LED verlichting, tegenliggers verblinden en dan bij de APK-keuring de halogeenpitjes terug zetten.KatirZan schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:40:
het beeld is trouwens wat directer...dus opzich wel een optie als je het risico wil lopen een apk puntje te krijgen...(gewoon lampen terugzetten bij apk keuring...)
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Hetzelfde hier ook hoorMK_ schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:41:
[...]
Doe dat alsjeblieft niet... moedwillig rond rijden met foutief afgestelde LED verlichting, tegenliggers verblinden en dan bij de APK-keuring de halogeenpitjes terug zetten.
Zulke mensen met foutief afgestelde (aftermarket) verlichting krijgen van mij dan gratis en voor niks een lading groot licht
Een fatsoenlijk setje A-merk H4's halen is de oplossing. Op de websites van de fabrikanten vind je een mooi overzicht met de lichtopbrengt en levensverwachting, kan je zelf een afweging maken tussen de beschikbare modellen.
Wabbawabbawabbawabba
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Maar bij reflectoren of projectoren, achteraf inbouwen is zo slecht niet.gergs schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:56:
[...]
Ja je hebt gelijk. Maar, bij apk kijken ze niet naar wat voor lampen. Ze kijken wel of het de juiste beeld en opbrengst geeft.
Bij dit soort koplampen moet je het denk ik ook niet proberen.
[Afbeelding]
Xenon of Leds in dit soort koplampen geeft heel veel strooilicht.
Reflector koplampen, zoals deze
[Afbeelding]
Kan in principe wel. Er is nog kans op strooilicht maar als je het goed monteert is het nog oke.
Let wel goed op dat je glas schoon is en helder.
Bij verkleuring/ geel/ dof worden gelijk aanpakken, want dan krijg je weer strooilicht.
Projector koplampen, zoals deze
[Afbeelding]
Hier kan je goed de licht richten en dus geschikt voor xenon of led. Maar je kan alsnog slechte lichtbeeld krijgen als je het niet goed monteert.
Life is too short to drive boring cars
ora et labora
als je de originele koplampen van het top model verbouwd in je eigen auto is dit geen probleem. De originele koplampen hebben een E-keur en geven geen verblindend licht voor tegenliggers.Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:51:
@ronald92 ik denk dat je uitspraak niet helemaal correct is.
Ja. Xenon lampen in een H fitting koplamp zijn niet meer toegestaan.
Maar stel, je hebt een auto met h koplampen en lampen.
En het topline model heeft xenon. Dan is er volgens mij niets dat je tegen zal houden om de koplampen uit het top model in jou auto te zetten, mits je voldoet aan de geldende eisen..
Bv. Automatisch dimmend
Automatische hoogte verstelling.
Lichtbeeld. Etc.
@Stoeptegel5 ik heb vroeger in normale koplampen Philips extreem vision gehad gaven een hoop licht, minder dan xenon maar goed genoeg.
Ik zag ze niet 123 op de Phillips site. Maar misschien kan dit
"X-tremeUltinon LED" van Philips voor H4.(even los of ze mogen voor de nieuwe apk regels.)
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq