Hoi, ik ben mij aan het oriënteren op de aanschaf van een PC om mee te gamen. Hierover heb ik (onderaan) nog een paar vragen waar ik hoop een antwoord op te vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p voor nu en de komende 3 tot 5 jaar. Op dit moment speel ik Fortnite, GTA5, maar ik zou ook graag Civilization VI, Transport Fever 2 en willen spelen (hier is een goede CPU volgens mij belangrijk).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag niet meer dan €1.000, maar maximaal €1.300 als het echt wat toevoegt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een HDMI Full-HD monitor op 60hz. Een bluetooth toetsenbord en muis van Apple (mocht dit niet werken, dan haal ik voorlopig een std. goedkoop tobo en muis).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang de price/performance verhouding maar goed is :-)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een systeem dat een beetje stil is, omdat ik deze op het bureau naast m'n monitor ga zetten. Een beetje RGB lijkt me leuk (het oog wil ook wat).
Ga je overklokken?
Nu nog niet, maar ik heb specifiek dit moederbord gekozen omdat het mogelijk zou moeten zijn om hier in de toekomst een 3900X in te zetten en te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik zou graag van willen weten:
- Passen de onderdelen bij elkaar?
- Kan ik hier 3 tot 5 jaar mee gamen op 1080p, of valt dat niet te voorspellen? Of kan ik beter een RX580 danwel GTX 1660 nemen, en over 1 a 2 jaar weer upgraden (naar ...)?
- Past de videokaart in de kast?
- Heeft de Gigabyte voeding de extra 4pins aansluiting die het Taichi moederbord heeft voor extra stroomtoevoer?
- Ik heb gekozen voor de NVMe variant, maar de 2,5" Crucial MX500 heeft 512MB cache, maakt dat veel uit?
Bedankt voor het lezen en je hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p voor nu en de komende 3 tot 5 jaar. Op dit moment speel ik Fortnite, GTA5, maar ik zou ook graag Civilization VI, Transport Fever 2 en willen spelen (hier is een goede CPU volgens mij belangrijk).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag niet meer dan €1.000, maar maximaal €1.300 als het echt wat toevoegt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een HDMI Full-HD monitor op 60hz. Een bluetooth toetsenbord en muis van Apple (mocht dit niet werken, dan haal ik voorlopig een std. goedkoop tobo en muis).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Moederborden | ASRock X470 Taichi | € 204,99 | € 204,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 GAMING Z 6G | € 401,05 | € 401,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 81,05 | € 81,05 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Voedingen | Gigabyte G750H | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 m.2 500GB | € 66,90 | € 66,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.071,84 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang de price/performance verhouding maar goed is :-)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een systeem dat een beetje stil is, omdat ik deze op het bureau naast m'n monitor ga zetten. Een beetje RGB lijkt me leuk (het oog wil ook wat).
Ga je overklokken?
Nu nog niet, maar ik heb specifiek dit moederbord gekozen omdat het mogelijk zou moeten zijn om hier in de toekomst een 3900X in te zetten en te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik zou graag van willen weten:
- Passen de onderdelen bij elkaar?
- Kan ik hier 3 tot 5 jaar mee gamen op 1080p, of valt dat niet te voorspellen? Of kan ik beter een RX580 danwel GTX 1660 nemen, en over 1 a 2 jaar weer upgraden (naar ...)?
- Past de videokaart in de kast?
- Heeft de Gigabyte voeding de extra 4pins aansluiting die het Taichi moederbord heeft voor extra stroomtoevoer?
- Ik heb gekozen voor de NVMe variant, maar de 2,5" Crucial MX500 heeft 512MB cache, maakt dat veel uit?
Bedankt voor het lezen en je hulp!