Belsimpel: korting bij 100% afkoop toestel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-03 12:10
Hallo Allemaal,

Graag wil ik jullie vragen of ik niks over het hoofd zie.

Als je bij belsimpel.nl een nieuw abonnement afsluiten met een toestel kan je er voor kiezen een bedrag bij te betalen. Hierdoor wordt het maandbedrag voor het toestel lager. Het is ook mogelijk om 100% van het bedrag te betalen waardoor het maandbedrag voor het toestel €0 is. Echter is het bedrag wat er dan bijbetaald moet worden aanzienlijk lager dan het bedrag dat betaald moet worden voor het losse toestel.

Bij een Vodafone red together abbo is het verschil €160,-. Dit lijkt bijna 'to good to be true'. Heeft iemand hier ervaring mee? Is er een addertje dat ik mis? Alvast bedankt.

Meta
Los toestel:
€759,00 bij Belsimpel

Toestel bij abbo:
€599,-

Configuratie bij belsimpel:
https://www.belsimpel.nl/oneplus-7t-pro/blauw/aanbieding?abonnement=vodafone-red-together-2-jaar-nsge&bundel%5B0%5D=vodafone-toestelbetaling-0-2-jaar

Beste antwoord (via Furrious op 13-10-2019 09:06)

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Niet alleen Belsimpel maar ook Tele2 (iphone) en t-mobile (oppo en Samsung) hebben zulke acties gehad. De fabrikant geeft het betreffende bedrijf korting bij koppelverkoop zodat ze het goedkoper kunnen aanbieden.

Ze verdienen er bij een abonnement meer op dan losse verkoop, dus zo doende is het mogelijk. Win-win situatie voor 3 partijen. De fabrikant verkoopt meer toestellen, de provider heeft voor 2 jaar weer een betalende klant, en de klant heeft korting die hij elders nergens kan krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat heet koppelverkoop en dat is geen addertje.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrious
EWK schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 08:25:
Dat heet koppelverkoop en dat is geen addertje.
Als je op het punt staat om te verlengen is het eigenlijk dus dom om het niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij KPN had ik hetzelfde met m’n iPhone 11. Het scheelde iets van €100 ook. Oftewel, ik heb hem toen via KPN besteld ipv los.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Niet per se, dat moet je zelf uitrekenen.
Vaak is een simonly goedkoper per maand namelijk

Hoi!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Niet alleen Belsimpel maar ook Tele2 (iphone) en t-mobile (oppo en Samsung) hebben zulke acties gehad. De fabrikant geeft het betreffende bedrijf korting bij koppelverkoop zodat ze het goedkoper kunnen aanbieden.

Ze verdienen er bij een abonnement meer op dan losse verkoop, dus zo doende is het mogelijk. Win-win situatie voor 3 partijen. De fabrikant verkoopt meer toestellen, de provider heeft voor 2 jaar weer een betalende klant, en de klant heeft korting die hij elders nergens kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrious
Luchtbakker schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 08:39:

Oké duidelijk, bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Croga

The Unreasonable Man

In feite zijn we dus gewoon weer terug bij hoe het vroeger was met "gratis" toestellen alleen nu is er een fikse korting die in feite verwerkt zit in de abonnements prijs... Volgens mij was dit ooit verboden, zijn ze daarom over gegaan naar het los vermelden van de lease van het toestel. Maar blijkbaar zint ze dat toch niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazeykazeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-09 14:41
Croga schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 09:11:
In feite zijn we dus gewoon weer terug bij hoe het vroeger was met "gratis" toestellen alleen nu is er een fikse korting die in feite verwerkt zit in de abonnements prijs... Volgens mij was dit ooit verboden, zijn ze daarom over gegaan naar het los vermelden van de lease van het toestel. Maar blijkbaar zint ze dat toch niet......
Dit is nooit veranderd, want je kunt nu nog steeds een abonnement met gratis toestel afsluiten. Enige wat anders is dat je bij een te hoge prijs van toestelabonnement gevraagd wordt voor een BKR-registratie. Als je daaraan niet voldoet krijg je het abonnement niet. De fikse korting is niet verwerkt in de abonnementsprijs want als je het abonnement als sim-only neemt betaal je maar €2 p/m = €48 euro extra ipv €150.

Zoals hierboven aangegeven is het geen addertje maar een win-winsituatie voor drie partijen, dus ik kan me niet voorstellen dat iemand hier ontevreden mee kan zijn :")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

kazeykazeman schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:02:
[...]

Dit is nooit veranderd, want je kunt nu nog steeds een abonnement met gratis toestel afsluiten. Enige wat anders is dat je bij een te hoge prijs van toestelabonnement gevraagd wordt voor een BKR-registratie. Als je daaraan niet voldoet krijg je het abonnement niet. De fikse korting is niet verwerkt in de abonnementsprijs want als je het abonnement als sim-only neemt betaal je maar €2 p/m = €48 euro extra ipv €150.

Zoals hierboven aangegeven is het geen addertje maar een win-winsituatie voor drie partijen, dus ik kan me niet voorstellen dat iemand hier ontevreden mee kan zijn :")
Nee, je krijgt een BKR-registratie bij kopen van een toestel op afbetaling wanneer de waarde van het toestel (krediet dus) hoger dan €250 is. Staat op zich los van de abonnementsprijs. Betaal jij je toestel in 1x, dan krijg je dus geen BKR-registratie. Zelfs niet als je de duurste abonnementsvorm neemt, aangezien je dan geen "telefoon op afbetaling" meer hebt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazeykazeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-09 14:41
FooLsKi schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:08:
[...]

Nee, je krijgt een BKR-registratie bij kopen van een toestel op afbetaling wanneer de waarde van het toestel (krediet dus) hoger dan €250 is. Staat op zich los van de abonnementsprijs. Betaal jij je toestel in 1x, dan krijg je dus geen BKR-registratie. Zelfs niet als je de duurste abonnementsvorm neemt, aangezien je dan geen "telefoon op afbetaling" meer hebt.
Dat bedoel ik. Je "toestelabonnement", oftewel wat je per maand aan je toestel afbetaalt. Niet wat je voor je bundel betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ik heb vorig jaar een paar honderd euro verdiend aan het verlengen van mijn maandelijks opzegbare Tele2-abonnement met Samsung smartphones, waarop dan een korting van ~150 euro tov de laagste Pricewatch prijs op gold.

Doorverkocht voor ~50 onder de laagste pricewatch prijs, gesealed en met bon, met het eerlijke verhaal erbij en uitleg.

Niks geks aan :)

Als je het toestel in 1x betaald heb je ook geen last van een BKR-notatie.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1