Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Higher end desktop voor virtualisatie - advies gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rogier2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-04 07:13
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het plan is om een helehoop te hobbyen via client hyperV. Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om af en toe wat te gamen (al heb ik geen specifieke games in mind zo, de prioriteit hiervan zal dus lager liggen).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absoluut maximumbedrag, maar hoop toch wel onder de 2000 euro te blijven :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast toetsenbord en muis neem ik mijn oude Dell monitoren mee (2x 2560x1600, 60hz). Deze zullen dmv een Displayport naar Dvi Dual Link active video adapter aan de videokaart moeten gehangen worden. Een ideale oplossing is dat niet, maar 5 jaar verder verander ik dat pas.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Echt merkbewust ben ik niet, behalve dat ik de voorkeur heb voor een mobo met Intel NIC

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heel precieze eisen heb ik niet, ik hoop over 5 jaar de grafische kaart te veranderen en dan door te kunnen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik heb gekozen voor een x570 moederbord.

Ga je overklokken?
Ik wil mn RAM op 3600mhz laten draaien, verder geen gekke plannen.

Wat verwacht je van ons?Het is al een jaartje of 8 geleden dat ik een PC heb gebouwd, en ondanks dat ik mezelf best veel heb ingelezen ben ik verre van een expert. Zo heb ik bijvoorbeeld geen idee of de voeding ook de 560W variant kan zijn of wat het juiste moederbord gaat zijn voor me (is de x570 aorus pro wifi niet beter en goedkoper?). Verder heb ik absoluut geen inzicht of alles fysiek in de kast gaat passen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenGigabyte X570 Aorus PRO€ 264,99€ 264,99
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 496,-€ 496,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 90,-€ 90,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,50€ 74,50
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 155,99€ 155,99
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 119,95€ 119,95
2Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 120,-€ 240,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.776,43

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:01
Afmetingen van onderdelen kun je terug vinden in Pricewatch, onder de tab 'Kenmerken', zo te zien past alles in de kast. De fabrikant van je videokaart geeft aan dat je minstens een 700 Watt voeding nodig hebt, Deze Asus ROG Strix Radeon RX5700 XT O8G Gaming kan met de voeding toe die je geselecteerd hebt volgens de Asus website, in Pricewatch vind je in de eerder genoemde tab onder het kopje 'Meer informatie' meestal een link naar de website van de fabrikant

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 13-10-2019 09:46 ]

• rogier2012
Mooi om te weten dat alles in ieder geval past. Dank voor het uitzoeken!

Ik denk dat powercolor liegt als ze zeggen dat er 700 Watt nodig is, de Strix waar je naar refereert heeft een hogere stroombehoefte dan de Powercolor ;) . In dat geval vermoed ik dat ik met de Fractal Design ION+ 560W Platinum ook uitkomt.

Dit zou ik graag wel bevestigd zien alleen.

Verder: advies op de moederbordkeuze is echt iets wat ik nodig heb. Wifi heb ik niet per se nodig denk ik, mocht ik t wel willen in de toekomst werkt zo'n dongle vast ook wel (toch?).

Ik zie veel mensen de Aorus Elite nemen (wat een minimumbordje is) en gezien dat ik sowieso al 2 USB ingangen nodig heb voor mn monitors vanwege de adapter lijkt me dat niet zo handig....Dat is de reden dat ik de Pro pakte.

[ Voor 47% gewijzigd door rogier2012 op 13-10-2019 21:02 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

je systeem zal onder de 500w blijven. advies van fabrikantr is globaal, men weet niet welk systeem je verder gebruikt. pricewatch: Corsair RM750 (2019) is momenteel een prijsgunstige voeding(niet om de 750w)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:05:
je systeem zal onder de 500w blijven. advies van fabrikantr is globaal, men weet niet welk systeem je verder gebruikt. pricewatch: Corsair RM750 (2019) is momenteel een prijsgunstige voeding(niet om de 750w)
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart kost ongeveer evenveel en is daarmee dus nog interessanter.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-The_Mask- schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:04:
[...]

pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart kost ongeveer evenveel en is daarmee dus nog interessanter.
Nee hoor, zou niet weten waarom. efficiëntie bij 250w ligt op 92.8%. ook bij 90w nog iets hoger dan RM750X(2018) pas bij 500w iets er onder, dus waarom de 550w beter is mag je hier even toelichten. (aansluitmogelijkheden daargelaten, daar loopt de 550w al achter)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• -The_Mask-
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:37:
[...]

Nee hoor, zou niet weten waarom. efficiëntie bij 250w ligt op 92.8%. ook bij 90w nog iets hoger dan RM750X(2018) pas bij 500w iets er onder, dus waarom de 550w beter is mag je hier even toelichten. (aansluitmogelijkheden daargelaten, daar loopt de 550w al achter)
Er is een duidelijk verschil in kwaliteit van de interne componenten tussen RM en RMx.

AMD Nieuwsdiscussie

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-The_Mask- schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:29:
[...]

Er is een duidelijk verschil in kwaliteit van de interne componenten tussen RM en RMx.
Die uitspraak heeft een koper weinig aan.

tests zijn goed, en beide 10j garantie.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 22:21
rogier2012 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 02:34:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het plan is om een helehoop te hobbyen via client hyperV. Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om af en toe wat te gamen (al heb ik geen specifieke games in mind zo, de prioriteit hiervan zal dus lager liggen).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absoluut maximumbedrag, maar hoop toch wel onder de 2000 euro te blijven :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast toetsenbord en muis neem ik mijn oude Dell monitoren mee (2x 2560x1600, 60hz). Deze zullen dmv een Displayport naar Dvi Dual Link active video adapter aan de videokaart moeten gehangen worden. Een ideale oplossing is dat niet, maar 5 jaar verder verander ik dat pas.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Echt merkbewust ben ik niet, behalve dat ik de voorkeur heb voor een mobo met Intel NIC

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heel precieze eisen heb ik niet, ik hoop over 5 jaar de grafische kaart te veranderen en dan door te kunnen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik heb gekozen voor een x570 moederbord.

Ga je overklokken?
Ik wil mn RAM op 3600mhz laten draaien, verder geen gekke plannen.

Wat verwacht je van ons?Het is al een jaartje of 8 geleden dat ik een PC heb gebouwd, en ondanks dat ik mezelf best veel heb ingelezen ben ik verre van een expert. Zo heb ik bijvoorbeeld geen idee of de voeding ook de 560W variant kan zijn of wat het juiste moederbord gaat zijn voor me (is de x570 aorus pro wifi niet beter en goedkoper?). Verder heb ik absoluut geen inzicht of alles fysiek in de kast gaat passen.

1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 496,-€ 496,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 90,-€ 90,-
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 119,95€ 119,95
2Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 120,-€ 240,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.776,43
Voor iemand die de prioriteit op virtualiseren heeft liggen, geef je wel verrekte veel uit voor een videokaart. Dat is een kwart van je budget en je hebt geen idee wat voor games je zou willen doen...

Misschien eerst daar eens op oriënteren, want misschien heb je aan een RX580 van 200 euro wel ruim genoeg en kun je lekker een dikke 3900x kopen. Voor je primaire behoefte heb je daar veel meer aan ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:41:
[...]

Die uitspraak heeft een koper weinig aan.
Natuurlijk heeft hij er alles aan. Je hebt twee voedingen met een vergelijkbare prijs, beide kunnen meer dan voldoende stroom leveren. Maar er zit een duidelijk verschil in kwaliteit tussen beide, interne kwaliteit en ook de fan. Dan is de keuze toch logisch om de betere van de twee te nemen. En waarom zou hij er niks aan hebben? Als ik de keuze had tussen twee componenten en één had een duidelijkere betere kwaliteit dan zou ik dat wel graag willen weten. Want ik zou gewoon het product van betere kwaliteit halen.

In geval van deze voeding heb je dus minder kans op een defect bij de RMx door de hogere kwaliteit. Ook de fan is van betere kwaliteit dus langere levensduur maar ook minder bijgeluiden. De Hong Hua in de RM staat wel wat bekend om grotere kans op bijgeluiden.
Ossi schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:51:
[...]

Misschien eerst daar eens op oriënteren, want misschien heb je aan een RX580 van 200 euro wel ruim genoeg en kun je lekker een dikke 3900x kopen. Voor je primaire behoefte heb je daar veel meer aan ;)
Een RX 580 is geen 200 euro waard. Dan kun je beter enkele tientjes erbij doen voor een GTX1660.

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 14-10-2019 09:58 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• rogier2012
Ossi schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:51:
[...]

Voor iemand die de prioriteit op virtualiseren heeft liggen, geef je wel verrekte veel uit voor een videokaart. Dat is een kwart van je budget en je hebt geen idee wat voor games je zou willen doen...

Als ik meer CPUs/threads heb zal ik er ook extra memory bij mogen steken lijkt me? ;) anders gaat die verhouding uit balans. T is iig een puntje om over na te denken voor me.
Verder heb je een valide punt mbt de videokaart, ik zal dat inderdaad gaan overwegen. Qua price/performance zijn de rx580 en 5700xt ongeveer gelijk aan elkaar (als in, 2x zo duur en 2x zo krachtig).

Ik denk dat de RMx mijn voorkeur geniet als ik de argumenten zo lees, maar vind t wel top dat er een vrij goeie argumentatie van beide kanten is.

Verder, graag wat advies over t moederbord graag!

• -The_Mask-
  • Niet online
rogier2012 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:08:
[...]

Verder heb je een valide punt mbt de videokaart, ik zal dat inderdaad gaan overwegen. Qua price/performance zijn de rx580 en 5700xt ongeveer gelijk aan elkaar (als in, 2x zo duur en 2x zo krachtig).
Alleen is een GTX 1660 vanaf 230 euro te krijgen, heeft een betere prijs/prestatie als een RX 580 en verbruikt ongeveer de helft onder load.

AMD Nieuwsdiscussie

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
@rogier2012 Als het om voedingen gaat, zou ik eerder naar @-The_Mask- luisteren. Hij is de goeroe op tweakers wbt voedingen. ;)

Even een uitleg waarom fabrikanten onderandere hogere waardes opgeven, is omdat je ook hele slechte voedingen hebt en dus niet de vraag aan kunnen waardoor je dus meer vermogen nodig hebt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arunia schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:12:
@rogier2012 Als het om voedingen gaat, zou ik eerder naar @-The_Mask- luisteren. Hij is de goeroe op tweakers wbt voedingen. ;)

Even een uitleg waarom fabrikanten onderandere hogere waardes opgeven, is omdat je ook hele slechte voedingen hebt en dus niet de vraag aan kunnen waardoor je dus meer vermogen nodig hebt.
Nee, men weet niet of jij een i3-8100 gebruikt of 9900K OC. het is globaal wat men adviseert. niet of jij MWE 550w V2 koopt of RM550X(2018). @-The_Mask- Kans is de fan meer geluid gaat maken is niets zeggend.
De Fan van de RM750 zal niet zo snel aangesproken worden als van de RM550X. kan dat, en speculatie dat heb je niets aan. Fabrikant geeft gelijke garantie, dus als er wat mee is kun je die claimen. Ik zeg niet dat de RM550X ook een goede optie is, maar de RM750 is nu een qua prijs een goede optie.(ook gezien upgrade na jaar of 3 van deze GPU of CPU)

• -The_Mask-
  • Niet online
Waar speculeer ik? Ik geef feiten waarom de RM550x een betere koop is. Jij speculeert vervolgens, zegt hierboven nog dingen die niet kloppen en dan ga je ook nog zeggen dat ik speculeer...

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 14-10-2019 13:23 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• rogier2012
Deze topdiscussie over voedingen heeft weer wat wijzigingen gegenereerd. Hartelijk dank voor de input!
Verder heb ik nagedacht over de GPU en dit gaat wel een 5700XT blijven, RDR2 lijkt me geweldig en voor de toekomst zien we wel weer.

Verder heb ik de kast aangepast - ik heb het vermoeden dat ik in de komende 9ish jaar wel voldoende met USBc ga willen doen om dit op t frontpanel te hebben. Vandaar het volgende nieuwe lijstje:

1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 493,87€ 493,87
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Zwart€ 134,90€ 134,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,-€ 92,-
2Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 123,95€ 247,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.799,15

Wederom, graag input gezocht op de moederbordkeuze :). Verder ga ik er vanuit dat alles fysiek blijft passen in een iets grotere kast (en voor zover ik zelf checkte, is dit ook zo :P). Vooral de Dark Rock Pro schijnt best groot te zijn
Pagina: 1