Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Uploaden van foto's naar iCloud gaat mis vanaf Windows PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:29
Mijn vraag
Ik heb iCloud for Windows geinstalleerd op mijn laptop en dat gebruik ik o.a. om foto's van de laptop naar iCloud te uploaden. Ik heb in de iCloud for Windows-instellingen het vinkje aangezet bij 'Upload new photos and videos from my pc', een map geconfigureerd en daar foto's in geplaatst. De foto's worden dan automatisch naar iCloud geupload.

Tot voor kort werkte dit prima. Echter sinds een paar dagen klapt het proces als ik foto's in die map plaats. Windows tracteert mij op de volgende pop-up melding: 'iCloud Photo Library has stopped working.' En geeft me als enige optie 'Close the program'. Controle van mijn iCloud-account leert dat er geen foto's zijn geupload.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iCloud for Windows (verschillende versies, zie verderop) op Windows 8.1 voorzien van alle updates.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het probleem is begonnen na een update van iCloud voor Windows, dus het lag voor de hand om deze te uninstallen en een oude versie te installeren. De nieuwste versie is 7.14, ik heb het geprobeerd met 7.13 en 7.12, maar helaas bracht dat geen soelaas. Deze versies gaan ook kapot. Het probleem treedt ook op bij handmatig uploaden van foto's via iCloud for Windows, met precies hetzelfde verschijnsel. Het lijkt erop dat Apple iets aan de back end heeft veranderd.

Maar het gekke is, dat sommige foto's wel goed gaan. Ik heb nog niet kunnen bepalen wat hierin het verschil maakt. Het lijkt niet om de bestandsgrootte te gaan, foto's die van mijn Canon SLR komen gaan goed terwijl die groter zijn dan foto's van de iPhone. Die gaan dus fout (terwijl ze nota bene net via hetzelfde iCloud for Windows zijn gedownload). Verder heb ik geprobeerd om op verschillende drives een map te maken voor de upload, maar dat maakt geen verschil.

Ik heb nog geprobeerd om foto's te uploaden via de webbrowser. Daat gaat wel goed, maar dan moet het handmatig en dat wil niet met Live Photos, dus dat is geen oplossing.

Weet iemand een oplossing? Ik heb het probleem ook al bij Apple gemeld, maar daar verwacht ik niet snel een antwoord van...

Alle reacties

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:29
Echt niemand die dit bekend voor komt? Ik kreeg vandaag een update van iCloud voor Windows, maar die loste het probleem niet op.

Het is toch van de zotte dat ik live foto's die de iPhone zelf heeft gemaakt niet kan terugkopieren naar iCloud?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True