mij vrouw en ik zijn bezig met het aankopen van een woning & hebben enkele op het oog.
Met het gegeven dat de woningen ‘normaal’ geïsoleerd zijn (incl vloerisolatie) staat ik met het volgende:
We hebben al een 400liter+ 3 platen zonneboiler in bezit; deze gaat sowieso mee.
- woningen bouw periode 2000/2005
- hoekwoning
- +- 60m2 woon/keuken combi (135m3) (bg)
- radiator verwarming
Het eerste wat we willen is is de begane grond te voorzien van radiator loze verwarming & nieuwe vloer; (verdieping blijft qua verwarming nog in tact) dus we kunnen aan de slag. Nu heb ik een aantal opties:
1: Gasketel(cv) gestuurde vloerverwarming aan te leggen (allen betonvloer zover bekend nu)
We gaan deze zelf frezen en afwerken met egalisé.
14mm buis, hoh 10cm, slakkenhuis, 6 of 7 groepen
Kosten ongeveer 1000-1500€
2: elektrische vloerverwarming
Gerekend met 60watt/m2 - 3600Watt totaal nodig (?)
Maar er is hier vreselijk weinig over te vinden - verstandig? Kosten/ lasten berekening?
3: pelletkachel - 1 beschikt over een gashaard; afvoer via muur->aangrenzende garage-> platdak
Eventueel een 7Kw pelletkachel als hoofdverwarming/aftrek subsidie kan interessant zijn; maar dan geen vloerverwarming
Toekomst wil ik zeker de verdieping ook aanpakken - maar niet direct.
Met het gegeven dat de woningen ‘normaal’ geïsoleerd zijn (incl vloerisolatie) staat ik met het volgende:
We hebben al een 400liter+ 3 platen zonneboiler in bezit; deze gaat sowieso mee.
- woningen bouw periode 2000/2005
- hoekwoning
- +- 60m2 woon/keuken combi (135m3) (bg)
- radiator verwarming
Het eerste wat we willen is is de begane grond te voorzien van radiator loze verwarming & nieuwe vloer; (verdieping blijft qua verwarming nog in tact) dus we kunnen aan de slag. Nu heb ik een aantal opties:
1: Gasketel(cv) gestuurde vloerverwarming aan te leggen (allen betonvloer zover bekend nu)
We gaan deze zelf frezen en afwerken met egalisé.
14mm buis, hoh 10cm, slakkenhuis, 6 of 7 groepen
Kosten ongeveer 1000-1500€
2: elektrische vloerverwarming
Gerekend met 60watt/m2 - 3600Watt totaal nodig (?)
Maar er is hier vreselijk weinig over te vinden - verstandig? Kosten/ lasten berekening?
3: pelletkachel - 1 beschikt over een gashaard; afvoer via muur->aangrenzende garage-> platdak
Eventueel een 7Kw pelletkachel als hoofdverwarming/aftrek subsidie kan interessant zijn; maar dan geen vloerverwarming
Toekomst wil ik zeker de verdieping ook aanpakken - maar niet direct.
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu