Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe GPU nog steeds vaag geluid

Pagina: 1
Acties:

• D.B1990
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12-11 19:39
Goede avond

Ik heb een tijdje geleden een topic gestart vanwege een raar geluid van mijn oude GPU een rx580 Amor oc

Dat bleek colowine te zijn ..hoop dat ik het goed typ 🤣

Nu heb ik sinds vandaag een nieuwe GPU in de pc de asus strixx 5700 xt oc ..en die maakt het zelfde lawaai als ik aan het gamen ben .. zowel bij btf5 en ghost recon breakpoint

Mijn specs zijn

I7-8700
Z370 MSI tomahawk
16 GB 3200mhz
Asus strixx 5700xt oc
Seasonic 550 watt
Costum waterloop voor de CPU ( gewoon omdat het mooi is
Core p5 case
M2 SSD 500 gb Samsung
480 gb Kingston
2tb seagate HDD

Ik ben zelf bang dat het van mijn moederbord komt,aangezien het bij deze kaart het zelfde is ..

De vorige GPU was een Radeon Rx580 Amor oc

Ik hoop nog wat info te kunnen krijgen van jullie wat ik eventueel kan doen

Ik heb al gedaan

Geaarde stroom geregeld .was ook ietsjes beter
Staat geen stroom op de kast

Ik vind het wel een aardig vervelend geluid en DRM zou ik een ander moederbord gauw overwegen

Ik wacht graag jullie reacties af

Gr en bedankt Daniel 😎

• legendareN
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-11 19:13
Kan je eventueel een audio opname maken? Of een videotje.

Kan ook aan je voeding liggen. Ik heb eens gehad dat een voeding mijn videokaart liet 'zingen'. Andere voeding en het probleem was verholpen.

• GromuhlDjun
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:08
Ik krijg zelf vooral coil whine als de fps extreem hoog is. Onder de 100fps hoor ik het niet, maar in bijvoorbeeld 3dmark03 of wat oudere spellen waarin de framerate al snel over de 500-1000fps schiet is het vrij extreem. Dit heb ik bij vrijwel alle videokaarten gehad die fatsoenlijk hoge fps konden halen in bijv 3dmark03 (radeon 9800pro, 7800GS, r1600pro(m), 8800GT, HD5850, 660ti, 980, 1080ti, toch een vrij diverse set kaarten verdeeld over meerdere pc's en meerdere woningen)

Je zou dus eens kunnen testen of je het nog steeds hebt bij een lagere framerate (60fps of lager)
Zo nee, dan ligt het waarschijnlijk aan je videokaart. Zoja, dan heb je óf erge pech, óf het probleem ligt toch ergens anders.

Maar inderdaad, laat het eens horen.

Voorbeeld van coil whine

• legendareN
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-11 19:13
Dat komt omdat je kaart dan gewoon zonder limieten 110% geeft.

Ik sluit dan bv een scherm af waar ik 2000 fps kan halen. Een menu van een spel. Ik wil niet dat mijn kaart op 110% draait zonder dat ik er wat voor terug krijg.

Ik speel graag oudere spellen zoals Moh:AA daar haal ik vrijwel altijd 2000+ fps. Ik limiet dat spel tot 200 omdat mijn kaart anders te hard gaat blazen. En dan krijg ik de whine, oftewel dat zingende geluid.

legendareN wijzigde deze reactie 13-10-2019 03:56 (88%)

• D.B1990
Goedemorgen.. bedankt voor jullie reacties alvast

Bij de vorige setup

Heb ik 2 verschillende rx580 modellen geprobeerd en bij beide was het geluid ..

Tevens heb ik ook een andere voeding er aan gehad van 520 watt werd toen ook niets anders

Het kan toch goed zijn de de mamma plank kapot is ?

Ik heb btf5 op 200 fps limeter staan en daar haal ik op ultra nu 100 tot 110 ongeveer

Bij ghost recon heb ik ongeveer 60 fps op de hoogste settings ..

Het geluid is een beetje het zelfde inderdaad alleen komt het dan bij de GPU weg

Ik heb een 32 inch monitor van MSI 1440 144hz

Ik hoor graag van jullie

• D.B1990
Even een update..bij btf5 begint het spel ook wat te stotteren .. de CPU verbruik is 70 procent en GPU ongeveer 80 ..

Da's helmaal vaag terwijl andere spellen dat niet doen ..Ik hen hem wel op game mode staan maar dat mag toch niets uitmaken..

Snap er niets van

Groetjes Daniel

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

kan zomaar de voeding zijn, SS 550 focus heeft meer problemen. andere voeding al geprobeerd ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• D.B1990
@Hackus Nee op dit moment nog niet .. dat kan dus zo erg een spel beïnvloeden?

• D.B1990
Ik lees inderdaad heel veel slechte dingen over mijn voeding

Is bijna 2 jaar oud

Miss toch daar maar beginnen
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True