Tomatoman schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:18:
Sorry hoor, maar dat is precies wat je wél doet: het goed praten van folie op achterlichten. Je hebt je punt gemaakt: je weet dat folie verboden is, jij vindt dat verbod onzin en doet het toch.
Om jouw standpunt verder te onderbouwen vraag je om praktijkervaringen: krijg je in de praktijk echt problemen met folie op je achterlichten? Falconhunter levert een prachtig praktijkvoorbeeld aan, waarop jij reageert:
[...]
Helaas past het praktijkvoorbeeld van falconhunter niet in jouw straatje. De auto met de met (kennelijk erg donkere) folie beplakte achterlichten is aansprakelijk bevonden voor de kop-staartbotsing.
Ik praat niets goed, je zult beter moeten lezen.
Ik raad niemand aan maar te gaan plakken.
Ik heb wel gezegd dat naar lichte folie, mits netjes gedaan, zoals door bedrijven uitgevoerd, en zoals ook in die ene FAQ staat, waarschijnlijk geen haan zou kraaien (toen had ik even buiten de haantjes hier gerekend

) en ook de APK niet. Dat staat daar letterlijk zo. Er staat ook dat het niet mag.
Vóór ik wist dat het niet mag had ik voor de gein folie besteld voor 9 euro. Dus ja, dat gaat er even op, direct de vuilnisbak in vind ik niks. En dan gaat het er hoogstwaarschijnlijk gewoon weer af, want mag niet.
Er zit ook geen ongecertificeerde bullbar op mijn auto om die reden. Niet te krijgen, alleen ongekeurde, die dus niet mogen.
En ik vraag me af wie mij gaat veroordelen voor iets dat ik op eigen terrein doe, wat niet op de openbare weg mag? Jullie? Jij?
En dat dingen niet in mijn straatje zouden passen?
Waarom zou ik niet mogen vragen hoe die Golf er uit zag en wie normaal aansprakelijk had geweest? Wat voor ongeluk het was?
Het kop-staart had ik wel gemist in de woorden van Falconhunter:
Twee jaar terug ben ik in slecht weer op een 'getuned' Golf geknald. Donkere ramen, uitlaat ten grote van een cola fles, blauw licht van onderen, je kent het wel. Hij had ook folie over zijn achterlichten
Dus stom van mij, dan had het inderdaad normaal Falconhunters schuld geweest als hij achterop knalde. Maar zo begreep ik zijn woorden niet, er stond nergens achterop, en dan kon het volgens mij ook een ander soort aanrijding zijn.
Maar de achterlichten waren dus zwart en gaven geen duidelijk licht.......
Het ging dus om lichte folie oorspronkelijk.

Nu komen er voorbeelden van maximaal zwarte auto's. Zoiets als " mag je een paar kilometer harder rijden op de snelweg? Nee, met een RB15 mag je niet de snelweg op, levensgevaarlijk."
Lichte folie mag ook niet, maar er is een verschil met voorbeelden geven of linkjes delen.
Of mensen beschuldigen omdat ze wat vragen.
Ik heb ze verder dan ook nog niet gezien die voorbeelden, ondanks dat het blijkbaar een halsmisdrijf betreft.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.