Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie_85
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-11-2022
Mijn vraag

Ik heb mijn oneplus 5-t laten vallen, maar er staan nog belangrijke foto's op en wil een nieuwe telefoon kopen, dus daarom wil ik niet mijn lcd scherm vervangen. LCD werkt niet meer en is tevens volledig zwart.
Wat kan ik doen om mijn bestanden terug te halen? Er zit een pattern lock op het toestel. Als ik het toestel verbind met mijn pc, geeft hij het toestel aan als MTP usb apparaat, maar kan uiteraard de bestanden niet openen.

-Ik heb een otg kabel met muis, maar blijkbaar moet je OTG aanzetten in het toestel om het te kunnen gebruiken. Mijn vrouw heeft hetzelfde toestel dus dacht misschien kan ik ze naast elkaar leggen om het pattern lock eraf te halen, maar dit gaat dus niet!!!

-ADB geprobeerd, maar usb debugging had ik ook niet aanstaan dus is ook geen optie??

Wie kan mijn met een oplossing helpen om mijn bestanden terug te halen??

Hoor graag :-)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Les 1 backups maken.

Oplossing 1: scherm vervangen, je hebt geen keuze.

Laat het een dure les zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie_85
Ik vraag uiteraard niet om een les, maar om een oplossing en ik begrijp dat backups maken goed is en 90% van de telefoon is een back-up van maar de laatste foto's had ik geen backup van kunnen maken en zijn wel belangrijk, vandaar dat ik om hulp vraag.

Toch bedankt voor de reactie en het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Wollie_85 als je ook via OTG het toestel niet met een muis kan bedienen, ben ik toch bang dat de enige optie is het scherm vervangen.

Mocht dat wel werken, zijn er een aantal opties:
  1. Verbind met de OTG muis een Bluetooth muis
  2. Hang het toestel aan een PC
  3. Zet met die Bluetooth muis massaopslag aan
  4. kopieer de bestanden

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 14-10-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 16:23
Naar een lokale reparatiezaak gaan en vragen of ze het oude scherm eraf willen halen een nieuwe aan te sluiten en de gegevens eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie_85
@Jordy_413 Jordy,

Bedankt voor je reactie, ben ik geweest, maar hij wilde alleen een nieuw scherm erop zetten. 140euro voor een nieuw scherm. Heb hem gevraagd om het scherm alleen even aan te koppelen en dan de bestanden eraf te halen, maar dit wilde hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie_85
@rens-br bedankt voor je reactie. Blijkbaar moet je bij oneplus de optie otg aanvinken bij instellingen. Dat weet ik helaas nu pas. Ik kan dit nu niet meer aanvinken omdat het scherm kapot is....

Zou je voortaan in één post op meerdere mensen willen reageren? Meerdere posts onder elkaar plaatsen is niet gewenst.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 14-10-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wollie_85 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:52:
@rens-br bedankt voor je reactie. Blijkbaar moet je bij oneplus de optie otg aanvinken bij instellingen. Dat weet ik helaas nu pas. Ik kan dit nu niet meer aanvinken omdat het scherm kapot is....
Dan zit er echt niks anders op dan het scherm vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:12
Als je enigszins handig bent, kan je mogelijk een scherm via Ebay of iets dergelijks kopen. En deze er weer opzetten. Het lastigste is deze precies in het frame te passen, maar dat is niet nodig: je hebt het display enkel tijdelijk nodig om bestanden te kopiëren.

Vervolgens zet je de hele zooi op Tweakers V&A en dan zal de financiële schade nog wel meevallen ;)

Replacement digitizers kosten vaak slechts 20 tot 40 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 14-10-2019 10:00 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
Richh schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:55:
Replacement digitizers kosten vaak slechts 20 tot 40 euro.
Een digitizer kost inderdaad 20 tientjes maar dan heb je alleen de glasplaat. Denk niet dat TS dit zelf kan vervangen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Jordy_413 op 14-10-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 14:44
Als je vrouw hetzelfde toestel heeft, kan je dan niet even haar scherm lenen? Moet je die natuurlijk ook even uit elkaar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Jordy_413 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Een digitizer kost inderdaad 20 tientjes maar dan heb je alleen de glasplaat. Denk niet dat TS dit zelf kan vervangen :)
I stand corrected :)
Ik bedoelde inderaad een combi van beeldpaneel + glas + touchtechniek. Was er van overtuigd dat we dat digitizer noemden, maar dat is niet zo.

Valt me tegen hoe duur die displays nog zijn.

Als je kan wachten €42,50: https://www.ebay.com/itm/...jAIAAOSwUmxdDJ00&LH_BIN=1
Vanuit UK verzonden en nog deze week in huis kost €7 meer: https://www.ebay.co.uk/it...YAAOSw0YVcTOp%7E&LH_BIN=1
(twee willekeurige voorbeeldjes)

En er zal vast wel een Tweaker zijn die een 5T met kapot scherm én een replacement daarvan voor een leuke prijs wil overnemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 14-10-2019 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
Richh schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:15:
[...]

I stand corrected :)
Ik bedoelde inderaad een combi van beeldpaneel + glas + touchtechniek. Was er van overtuigd dat we dat digitizer noemden, maar dat is niet zo.

Valt me tegen hoe duur die displays nog zijn.

Als je kan wachten €42,50: https://www.ebay.com/itm/...jAIAAOSwUmxdDJ00&LH_BIN=1
Vanuit UK verzonden en nog deze week in huis kost €7 meer: https://www.ebay.co.uk/it...YAAOSw0YVcTOp%7E&LH_BIN=1
(twee willekeurige voorbeeldjes)

En er zal vast wel een Tweaker zijn die een 5T met kapot scherm én een replacement daarvan voor een leuke prijs wil overnemen.
Moet je nog wel een heat gun hebben + een hoop gepruts als je dit nog nooit hebt gedaan.

Het beste wat je denk ik kan doen is is de 5T van je vrouw open maken en het moederbord + benodigde onderdelen overzetten. en de data eraf halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Jordy_413 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:21:
[...]

Moet je nog wel een heat gun hebben + een hoop gepruts als je dit nog nooit hebt gedaan.

Het beste wat je denk ik kan doen is is de 5T van je vrouw open maken en het moederbord + benodigde onderdelen overzetten. en de data eraf halen.
Ik zie nu dat je de 5T nog met een Torx schroevendraaier kan openen :) Denk dat je gelijk hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie_85
@Jordy_413 @Richh bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog nooit een LCD scherm geplaats, maar het is de moeite om het te proberen en 42,50euro is ook betaalbaar. Youtube gaat denk ik wel helpen om deze handelingen uit te voeren.

Aangezien ik niet veel ervaring heb met het openmaken van de oneplus, zal ik maar niet de telefoon van mijn vrouw gebruiken :-)
Pagina: 1