naar externe harde schijf kopiëren, laptop schijf vol

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepahpeetah|IA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-10-2019
Ik wil bestanden naar een externe harde schijf kopiëren, echter aangezien de harde schijf van de laptop zelf bijna vol is, krijg ik de bestanden niet weggeschreven.
De externe harde schijf heeft ruim voldoende capaciteit. Probleem is dat Windows de kopieer actie in de buffer lijkt te plaatsen op de c-schijf ter grootte van het te kopiëren bestand.

Ter illustratie. Als er nog 3 GB over is op m'n laptop en ik wil bestanden van totaal 10GB kopiëren naar m'n externe harde schijf, krijg ik een foutmelding dat er op m'n c-schijf 7 GB te weinig ruimte is.
Weet iemand een manier om bestanden te kopiëren zonder dat deze in de windows buffer terecht komen?

Ik heb al wel iets gelezen over het xcopy command, alleen ziet dat er wat te ingewikkeld uit.
Is er nog een eenvoudigere manier dat jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wat heb je er in vredesnaam mee gedaan dat je nog maar 3gb vrije ruimte hebt? Je schijf is al veel, veel te vol en gaat zo ook zijn snelheden niet meer halen, dus ik zou zeggen begin is met 15-20 gb vrij maken.

Xcopy is niks bijzonders aan, zolang je in de command line gewoon het goede pad invult en de instructies volgt is er niks aan het handje.

Laatste vraag: praten we hier over een hdd of ssd in je laptop?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om ook andere problemen te voorkomen, raad ik aan begin eens eerst met het kopiëren van 2GB als je nog 3GB vrij hebt. Als je dat gekopieerd hebt, dan doe je weer een kopieer actie welke groter is. Daarmee ga ik er wel vanuit dat wanneer de kopieer actie voltooid is er vrije ruimte gemaakt wordt op de laptop schijf. Verder zoals hierboven al aangegeven is dat nog wel erg weinig vrij ruimte, helemaal als de laptop schijf een SSD is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepahpeetah|IA
Dank voor je snelle reactie. Er zit een SSD in de laptop.

Hetgeen ik aan het doen ben is bestanden van de cloud op m'n laptop schrijven, om die vervolgens op m'n externe harde schijf te zetten zodat ik een fysieke backup heb. Stel er was 20 gb over op m'n laptop, dan kan ik nog steeds niet de overige 50 gb overzetten naar m'n externe harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat klopt je kunt geen grotere kopieer acties uitvoeren dan er vrije ruimte op de SSD aanwezig is. Die 50GB zal je in meerdere kopieer acties moeten overzetten, niet in eenmaal.

[ Voor 28% gewijzigd door _Dune_ op 12-10-2019 19:02 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepahpeetah|IA
Overigens kijkt windows alleen naar de schijfpartitie, niet de totale schijfruimte. Op de windows schijf is nog ruimte over, maar de "eigen bestanden" schijf zit inderdaad nagenoeg vol. Dus ik kan helaas alleen kopieer acties maken ter grootte van m'n vrije ruimte op de "eigen bestanden" schijf...

Het is dus of:
- "eigen bestanden" schijf leger maken (terwijl ik juist net een tijd heb zitten downloaden vanuit de cloud)
- xcopy command gebruiken

Geen andere opties?
Pagina: 1