Ik zit al een tijdje met het volgende en vanochtend maar weer een poging gedaan.
Op zolder wil ik een complexe situatie oplossen qua lampen.
Op de overloop van de zolder hangt een lamp. Deze wil ik bedienen dmv 2 schakelaars. Een beneden aan de trap een op de overloop zelf. Voor deze schakelaar heb ik een wissel wissel schakelaar gekocht.
Dit werkt, maar nu komt het. Op de zolderkamer hangt ook nog een lamp die stroom moet krijgen van deze wissel wissel schakelaar.
Tussen die lamp en de wissel wissel schakelaar zit nog een gewone schakelaar.
Hieronder een tekening:

Zwart is schakeldraad en oranje de fase draden.
De wissel wissel schakelaar is van Wintop, Gamma Everest serie.
Maar hoe krijg ik dit werkend zodat bijvoorbeeld de zolderlamp brand zonder dat de gehele ook brand?
Op Werkspot ook al een opdracht uitgezet, maar ik schrik van de bedragen die men hiervoor vraagt om het proberen op te lossen., 100+
Alvast bedankt
Op zolder wil ik een complexe situatie oplossen qua lampen.
Op de overloop van de zolder hangt een lamp. Deze wil ik bedienen dmv 2 schakelaars. Een beneden aan de trap een op de overloop zelf. Voor deze schakelaar heb ik een wissel wissel schakelaar gekocht.
Dit werkt, maar nu komt het. Op de zolderkamer hangt ook nog een lamp die stroom moet krijgen van deze wissel wissel schakelaar.
Tussen die lamp en de wissel wissel schakelaar zit nog een gewone schakelaar.
Hieronder een tekening:

Zwart is schakeldraad en oranje de fase draden.
De wissel wissel schakelaar is van Wintop, Gamma Everest serie.
Maar hoe krijg ik dit werkend zodat bijvoorbeeld de zolderlamp brand zonder dat de gehele ook brand?
Op Werkspot ook al een opdracht uitgezet, maar ik schrik van de bedragen die men hiervoor vraagt om het proberen op te lossen., 100+
Alvast bedankt