Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Yoga C940 voor werk / thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik ben op zoek naar een 2-in-1 laptop voor werk en thuis gebruik. Mijn oog is gevallen op de Yoga C940. Met de nieuwe I7-1065G7, 16 GB LPDDR4X en 512 GB SSD ben ik na 20% studentenkorting nog maar €1238,40 kwijt, inclusief BTW.

Ik was eerst aan het kijken naar de XPS 13 2-in1, maar gezien het grote prijsverschil neig ik toch zeer sterk naar de Yoga C940. De bouwkwaliteit van de XPS zal waarschijnlijk wel iets hoger liggen, maar ik ben van Lenovo ook goede laptops gewend. Een Full-HD scherm is voor mij voldoende, 4k heeft vermoedelijk weinig meerwaarde, al heb ik er nog nooit mee gewerkt.

Het verbaast mij alleen enigzins dat er nog erg weinig geschreven is over de Yoga C940, ook al is de laptop nog erg nieuw. Is in dit geval de Yoga de logische keuze, of zie ik een gebrek over het hoofd?.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor werk: mailen, office, programmeren en scripten. Thuis op de bank artikelen lezen, YT kijken, documenten doorlezen / notes maken.

Wat is je budget?
Flexibel. Prijs/kwaliteit is leidend.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal heen en weer naar werk worden gedragen, word dus vrij veel meegenomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zie bovenstaand bericht. Er wordt niet veel mee gegamed. Accuduur, stevigheid en bouwkwaliteit zijn belangrijke eigenschappen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door Poeles op 12-10-2019 17:16 ]

Alle reacties

• Poeles
Bedankt, zeker een nuttige review! Ik heb de Yoga 940 maar gewoon besteld. Voor de huidige configuratie komt er niks in de buurt voor die prijs en de bouwkwaliteit lijkt ook goed. De laptop zou verzonden worden in 1-2 werkdagen maar die zijn al voorbij, ik hoop dat het niet te lang zal duren.

Ter illustratie, een vergelijkbare XPS 13 2-in-1 is €2200 - €300 (kortingscode 14%) = €1900. Hiervoor heb je dan wel een XPS en een 4K scherm i.p.v. het Full-HD scherm. Hiermee is het totale prijsverschil €660,- met de Yoga C940.

• robboroom
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-11 15:41
Benieuwd naar je ervaringen. Zit in dezelfde schuit, met dat verschil dat ik geen student ben. Overweeg ook de 15" ipv de 14", mede omdat daar een dedicated graphics card in zit. Vooral benieuwd naar de bouwkwaliteit.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:38

JME

zeg maar Jamie

De 15” is inmiddels te koop op de site van Lenovo. 1799 voor FHD met 512GB SSD, 1999 voor UHD met 1TB SSD. Nice! Nu nog even de schermreviews afwachten...

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
@Poeles heb je hem al binnen?

Ik heb vandaag de 15" variant besteld met 4k scherm. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen. Voor het echt mobiele werken hou ik mijn MS Surface Pro 4 erbij.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Poeles
Ik heb de C940 uiteindelijk 2x geannuleerd. Mijn eerste bestelling was met 3 weken vertraagd naar november. Op 25 oktober was hij wel weer op voorraad en heeft de klantenservice bevestigd dat hij snel geleverd zou worden.
Ik heb hem nogmaals besteld, helaas werd hij ook nu weer vertraagd. Uiteindelijk dus een hoop moeite en 2x geannuleerd..

Ik heb nu een Surface laptop 3 aangeschaft. Heel ander apparaat maar bevalt goed!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
Mooie laptop inderdaad die surface @Poeles ... Heeft ook een tijdje op mijn shortlist gestaan maar er zaten toch teveel mitsen en maren aan en de reviews op internet waren in de regel maar matig qua score.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Pagina: 1