Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-09 15:38
Hallo Tweakers,

Na een aantal weken pcpartpicker, forum pluizen en youtube ben ik tot het volgende systeem gekomen. Ik wil graag een laatste check van de kenners of dit gaat werken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik gebruik het systeem voornamelijk voor gamen. Inmiddels sinds de jaren 90 een gamer en ik wil met dit systeem weer een paar jaar vooruit kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil maximaal €2000,- uitgeven. Let wel, daar moet ik ook alle randapparatuur nog voor kopen. Dus voor alleen het systeem denk ik aan maximaal €1400,- Daaronder mag natuurlijk altijd!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee, volledig nieuwe setup is nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik wil straks RDR2, Cyberpunk 2077 e.d. kunnen spelen, thats it. Ik heb dit bedacht:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 451,-€ 451,-
1BehuizingenNZXT H210 Zwart€ 84,90€ 84,90
1WaterkoelingNZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 146,-€ 146,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZKW€ 84,49€ 84,49
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W CM€ 72,09€ 72,09
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 120,-€ 120,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.263,43

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik sta voor alles open! Ik vind het wel mooi als bijvoorbeeld het NZXT logo weer terug komt op de CPU cooler, maar dat is (natuurlijk) geen prioriteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik wil het systeem graag op mijn bureau en makkelijk mee kunnen nemen. Vandaar de mini ITX versie. Hoewel dit mijn voorkeur heeft, zit ik hier niet aan vast. Ik speel met een headset in een aparte kamer, dus geluid zit ik niet echt over in. Warmte is ongetwijfeld niet ideaal in een klein kastje, maar daar wil ik best een paar procent preformance voor inleveren. Wel binnen het redelijke natuurlijk. Een grotere kast moet naar de grond, wat weer lastig is met stof e.d.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee, niet mijn ding.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Kan ik met dit systeem weer een aantal jaar verder? Ik wil ook nog een 1440p monitor kopen, dus het systeem moet daar ruim genoeg power voor hebben. Maak ik rare keuzes, bottlenecks? Is er nog te optimaliseren?

Alvast heel erg bedankt voor de suggesties / opmerkingen.

Alle reacties

• edl95
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-08 21:39
Past die kaart in de H210? Ben aan het denken aan een gelijkaardige setup, maar vind tegensprekende informatie over hoe dik kaarten mogen zijn voor die case. NZXT zegt 44 mm, internet zegt 50,2 mm.

Alvast bedankt

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:53
Heb zelf een H200i met een Windforce 2070 en dat gaat prima. Maar 50mm gaat erg krap worden en dan komt je kaart tegen de shroud aan. Dat gaat gegarandeerd impact hebben op je koelprestaties. Naar mijn idee is 2 slots echt de Max bij deze case.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel19
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-02 04:22
Ik zou voor de rx 5700xt sapphire pulse gaan.
pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse
Die is kleiner qua hoogte en lengte. En is op dit prijs punt een betere keuze dan de gigabyte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiedelDiedel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-08 08:50

FiedelDiedel

Paranoïde Piet

De Kraken X62 voor het koelen van een Ryzen 3600 is vissen met dynamiet. Die koeler is zwaar over de top en zeker voor die prijs. Een kleinere luchtkoeler volstaat voor 5 tientjes ook en zeker de Dark Rock serie van BeQuiet kan bijzonder stil opereren, stiller zelfs nog dan de X62.

Mocht je het doen vanuit esthetisch perspectief, dan kan ik je echter wel begrijpen! :)