MacBook Pro opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-06 12:50
via mijn vaders werk een MacBook Pro (2012) gekregen, alleen de gebruikersnaam en ww dat ik kreeg werkt niet. Nu kan ik daar volgende week wel achteraan, alleen vroeg ik mij af of je ook een schone installatie kan doen zodat je dit opnieuw kan instellen. Of is dit allemaal beveiligd? Heb wel nog een oude dvd OS X .4 van een oude iMac, maar krijg de Mac er niet mee opgestart.
Iemand een idee?

High siërra staat er nu op en opnieuw installeren maakt niet uit, kan geen nieuw account aanmaken (werk zelf met Windows computers)

[ Voor 14% gewijzigd door no_way_today op 12-10-2019 14:58 ]

Beste antwoord (via no_way_today op 12-10-2019 15:51)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als dat apparaat via 'Find My iPhone' aan een gebruiker / bedrijf gekoppeld is dan kun je wel eens een uitdaging gaan krijgen op het moment je géén geldige gebruikersgegevens kunt opvoeren.

Anders is zo'n ding via 't web 't snelste opnieuw ingericht: https://support.apple.com/nl-nl/HT201314 Die OSX-4 CD/DVD kun je misschien nog als onderzetter gebruiken, al blijven die dingen meestal aan de glazen 'plakken' en zijn ze zelfs dáár eigenlijk niet eens geschikt meer voor :9

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 12-10-2019 15:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als dat apparaat via 'Find My iPhone' aan een gebruiker / bedrijf gekoppeld is dan kun je wel eens een uitdaging gaan krijgen op het moment je géén geldige gebruikersgegevens kunt opvoeren.

Anders is zo'n ding via 't web 't snelste opnieuw ingericht: https://support.apple.com/nl-nl/HT201314 Die OSX-4 CD/DVD kun je misschien nog als onderzetter gebruiken, al blijven die dingen meestal aan de glazen 'plakken' en zijn ze zelfs dáár eigenlijk niet eens geschikt meer voor :9

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 12-10-2019 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no_way_today
Nu mee bezig, heb eerst de oude installatie gewist, vraag mij af of deze weer om dezelfde inloggegevens gaat vragen, nog 12 min zegt de Mac!

Ga ik rustig een glaasje inschenken en op mijn nieuwe onderzetter zetten!

[ Voor 21% gewijzigd door no_way_today op 12-10-2019 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

no_way_today schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:53: Nu kan ik daar volgende week wel achteraan
op Tweakers houden we zelfwerkzaamheid nooit tegen.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Dat dacht ik ook! Maandag duurt nog lang en met de regen een wel zo leuke klus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Update: halverwege kwam er een toeter geluid uit de Mac en startte hij opnieuw op. Zie geen tijd meer maar wel een balkje. Ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Én..... Werkt 'Catalina' inmiddels? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is de opstart "chime", net zoiets als 1 piepje bij een PC als teken dat alles in orde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no_way_today
wimmel_1 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:41:
Én..... Werkt 'Catalina' inmiddels? :+
Vanaf de macbook: ja!
Eerst een installatie gedaan (opnieuw), maar bleek (denk ik) een nieuwe installatie te zijn met de oude gegevens. Dus kwam ik niet verder dan eerst, maar daarna eerst de schijf gewist met het apple hulpprogramma en wederom een installatie gedaan. De mac startte een keer of drie opnieuw, leek nu echt een beetje windows, maar uiteindelijk kan ik nu deze comment plaatsen en zeggen dat het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Dat wist ik niet!
sypie schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:51:
[...]
Dat is de opstart "chime", net zoiets als 1 piepje bij een PC als teken dat alles in orde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je zo'n soort geluidje vanuit een Windows PC hoort komen dan is er meestal iets 'gruwelijk fout' gegaan inderdaad. Ik snap persoonlijk dan ook nog steeds niet dat Apple daar geen 'vriendelijker' geluidje voor gebruikt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
En dan nu het ecosysteem van de apple doorgronden! Wat mis ik 'deze computer' toch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:33
wimmel_1 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:19:
[...]

Als je zo'n soort geluidje vanuit een Windows PC hoort komen dan is er meestal iets 'gruwelijk fout' gegaan inderdaad. Ik snap persoonlijk dan ook nog steeds niet dat Apple daar geen 'vriendelijker' geluidje voor gebruikt :*)
Dan kan ik je verblijden: Macs maken geen opstartgeluid meer, tenminste niet de nieuwere types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volkan1984 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:43:
[...]

Dan kan ik je verblijden: Macs maken geen opstartgeluid meer, tenminste niet de nieuwere types.
Je sais :9

Privé werk ik al sinds jaar en dag met (altijd zéér recente) Apple hardware en dus ook de bijbehorende OS'en. Voor m'n werk is het een mix van Windows en IOS (en tegenwoordig óók iOS).

Om OSX (MacOS) echt goed tot z'n recht te kunnen laten komen is een combinatie met iOS / iPadOS / TVOs vaak wel prettig.

IOS (met hoofdletter "I") benaderen middels een terminal gaat vanop een Windows machientje vaak weer nét wat prettiger (dat was 'vroeger' al zo vanwege 'Hyperterminal' en tegenwoordig eigenlijk ook nog steeds vanwege progsels als Teraterm en Putty. Hyperterminal is helaas al dóód sinds XP SP1....).

:*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
no_way_today schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:39:
En dan nu het ecosysteem van de apple doorgronden! Wat mis ik 'deze computer' toch!
Deze computer, heeft dat te maken met de hardware die je draait? Daar is CTRL+F2 (of op een MacBook CTRL+Fn+F2) voor uitgevonden, en dan 2 keer op het pijltje naar beneden drukken. Dan sta je op "Deze Mac". Tik op Enter en je krijgt te zien wat voor systeem je draaien, welk jaar, hoeveel geheugen, opslag etc.

Als het gaat om alles wat op je schijf staat dan heb je daar Finder voor. Dat is én blijft altijd het meest linker icoontje in het Dock, of het programma wat altijd geopend staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Dat bedoel ik inderdaad. Dank! Nu bezig met de firmware updaten en dan een ssd erin zetten, gaat m sneller maken gok ik zo! Alleen nog even uitzoeken hoe ik makkelijk clone.
Pagina: 1