Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDD Caddy wordt vaak niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cedric123
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-11-2023
Heeft iemand een idee waarom mijn laptop de HDD caddy niet altijd direct herkend?
...

Ik heb een ASUS ROG Strix GL553VW-FY079T. In deze laptop zat eerst alleen een HDD, die had ik toen laten vervangen (door de Mediamarkt) met een SSD en had de HDD in een externe caddy laten plaatsen. Alleen vond ik het vrij irritant dat de HDD ernaast bungelde en had ik een HDD caddy aangeschaft die op de plek van de optical drive kan. Dit was gemonteerd (door de Mediamarkt) en werkte prima. Maar 2 weken terug ratelde wat in mijn laptop en nu ziet hij mijn HDD niet altijd direct (moet hem soms 3 keer opnieuw opstarten). Ik hoop dat ik hiermee genoeg info heb gegeven!
...

...

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Cedric123 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:03:
Maar 2 weken terug ratelde wat in mijn laptop en nu ziet hij mijn HDD niet altijd direct
Het zou zomaar kunnen zijn dat het ene met het andere te maken heeft.

iets afgebroken, schroefje los?

kun je de caddy er nu zo uittrekken?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Cedric123
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-11-2023
@Tens Nee hij zit er vast in, dan zou ik de laptop open moeten halen. en het geratel hoor ik niet meer, dus ik ben bang dat hij ergens vast is komen te zitten

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 11:12
Als er echt iets ratelt dan is het eerste waar ik naar zou kijken of de HDD niet defect is.
Bij de meeste laptops (als ze uberhaupt nog een optische drive hebben) zit deze met een enkele schroef aan de onderkant van de laptop vast aan de behuizing. Indien je deze schroef eruit haalt zou je de caddy/optische drive er zo uit kunnen halen.

Een dergelijke caddy is niets anders dan een verloopje met behuizing om netjes in de drive bay te passen. Er zit als het goed is niets mechanische in wat beweegt.

Start de laptop op als dat lukt en lees de SMART waardes van de HDD even uit. Zelfs als er geen indicatie is van een defect zou ik misschien toch overwegen er niets belangrijks op te zetten :P

[ Voor 0% gewijzigd door Itrme op 12-10-2019 16:19 . Reden: zinsbouw ]