Fans blijft blazen continu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingwars
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-10-2020
Hallo Iedereen, Ik zit met een probleem al weken lang mijn laptop is 6 maand oud... En sinds aantal weken op een of andere manier draaien mijn fans continu heel hard. Er zit geen stof in. en ook zijn de tempraturen van de laptop normaal 35 graden. Wie o wie kan mij helpen? het gaat over een Asus ROG Strix Hero 2. het begint al bij het opstarten of soms al als ik net ben aangemeld en op het bureaublad kom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-10 15:28
Download even hwinfo64. Bij Sensors kun je dan e.e.a. afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kingwars schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:52:
Hallo Iedereen, Ik zit met een probleem al weken lang mijn laptop is 6 maand oud... En sinds aantal weken op een of andere manier draaien mijn fans continu heel hard. Er zit geen stof in. en ook zijn de tempraturen van de laptop normaal 35 graden. Wie o wie kan mij helpen? het gaat over een Asus ROG Strix Hero 2. het begint al bij het opstarten of soms al als ik net ben aangemeld en op het bureaublad kom.
Claim indienen bij de verkoper als je zelf niets in instellingen hebt verandert, en de laptop van onder goede koeling heeft.(niet op je dekbed ligt)
(geen temp meten met speccy)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingwars
Bedankt voor de hulp allen, @MEN-O - Ik ga hwinfo64 downloaden en even kijken.

@Hackus Nee ik heb niets zelf verandert, nee hij ligt niet op bed maar op een cooling houder zodat er ruimte tussen de laptop en de tafel zit en de lucht er goed onderdoor kan. Nee ik meet de temperatuur met Rog gaming center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingwars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Zag net na wat googlen op reddit voorbij komen dat het vaker voorkomt, en dat het helaas een hardware probleem blijkt te zijn..

https://www.reddit.com/r/...sus_rog_scar_2_fan_noise/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingwars
@MEN-O Heel erg bedankt voor uw hulp, hardware probleem is dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Nee, ik zou contact opnemen met de verkoper. wss is ie echt defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingwars
@MEN-O Oke dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernertnt506
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:58
Heb je al gecontroleerd of er een nieuwe BIOS update voor je laptop beschikbaar is? Ik heb ook iets soortgelijks gehad met mijn HP laptop en met een BIOS update is dat sindsdien verholpen. Die SRSeebaran op Reddit zegt dat hij al sinds de aankoop dit probleem ondervond. Bij jou is het pas sinds enkele weken en je hebt je laptop al een half jaar. Lijkt me dus eerder een software issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingwars
@Wernertnt506 Ik heb de laatste BIOS erop zitten, misschien belangrijk en vergeten te zeggen.... Dat ik paar weken terug in een keer een bluescreen had terwijl ik alleen op internet zat... en toen ging de laptop de BIOS naar mijn mening updaten. En volgens mij begon toen dit fan probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:23
Kingwars schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:01:
@Wernertnt506 Ik heb de laatste BIOS erop zitten, misschien belangrijk en vergeten te zeggen.... Dat ik paar weken terug in een keer een bluescreen had terwijl ik alleen op internet zat... en toen ging de laptop de BIOS naar mijn mening updaten. En volgens mij begon toen dit fan probleem....
Dan staan mogelijk gewoon de settings in je BIOS verkeerd.
Lijkt me trouwens stug dat ie na een BSOD je BIOS gaat updaten, maar niets verbaast mij meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingwars
@bas-r Is dit nog te herstellen? Ik heb nog nooit eerder een bluescreen gehad, maar nadat het gebeurde zat ik in het bios en ging het systeem zelf updaten. Wellicht om het probleem van de bluescreen te achterhalen/oplossen? Ik heb er zelf niet heel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:23
Je BIOS is en kijken wat er ingesteld staat qua fans.
Ik vermoed dat je OS ging herstellen, niet je BIOS.

[ Voor 5% gewijzigd door bas-r op 12-10-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingwars
@bas-r In de bios kan ik de fans niet aanpassen uberhaupt geen mogelijkheid om de fans te selecteren of aan te klikken. Enige wat ik zie hoe hard ze draaien qua RPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-10 14:45

RaseriaN

So much choices..

@Kingwars 100% zeker dat het je thermal module is. Zelfde soort probleem gehad en na contact met ASUS vrij vlot opgelost.
Pagina: 1