Draadloze Logitech muis dongle kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.538 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-07 00:09
Sinds enkele dagen werkt de dongle van mijn Logitech muis ineens niet goed meer. Bij het inpluggen gebeurt er meestal niks. Ik krijg dan een melding dat het USB apparaat een storing heeft veroorzaakt en dat Windows hem niet meer herkent. Als ik een beetje op de dongle druk terwijl die ingeplugd is, hoor ik meerdere keren de geluiden dat iets aangesloten / uitgeworpen is.

Ligt het dan aan de dongle of software? De laatste tijd zijn er meerdere Windows 10 updates geweest dus mogelijk is dat een oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
denk dat de soldeerverbindingen in de dongle niet lekker meer zijn.. :?

je zou het nog eens op een andere PC / laptop kunnen proberen...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 15:39
Windows update is zeker niet uit te sluiten. je zou het kunnen testen in het bios als je een UEFI hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Er zitten vrijwel geen solderingen in een unifying ontvanger. Alles is 1 kleine printplaat waar direct de usb contacten op zitten.

Als er ergens connectieproblemen zijn dan is dat in de usb connector van de pc.

Gelukkig kun je nieuwe ontvangers bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-07 10:46
Mark22 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:21:

Ligt het dan aan de dongle of software? De laatste tijd zijn er meerdere Windows 10 updates geweest dus mogelijk is dat een oorzaak.
Kan, maar er zijn altijd 'de laatste tijd meerdere updates geweest'.

Ergens een update die iets met usb doet?

Maar meest logische is iets fysiek aan dongle of usb poort. dus wat SMSfreakie zegt op andere pc/usb poort testen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:59

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Al eens gekeken of er mogelijk vuil zit in de USB connector?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Ik heb de dongle in meerdere USB poorten gedaan, maar het is nu alleen maar vreemder geworden. Er gebeurt nu alleen iets wanneer de dongle in de poort zit waar ik 'm altijd in heb zitten, de andere 2 doen helemaal niks. Die andere 2 werken wel trouwens, want daar zitten mijn speakers en soms oplaadkabel voor de telefoon op aangesloten.

Ook wanneer ik bijvoorbeeld de speakers op een andere USB poort zet, werken ze gewoon, dus het ligt niet aan de poorten.

Edit: een half uur later reageert de laptop wel als de dongle in een andere USB poort zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Mark22 op 12-10-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Zojuist een nieuwe dongle gekocht van Logitech, maar de muis werkt nog steeds niet.

Edit: De muis wordt wel gedetecteerd door de Logitech Unifiyer software en reageert als ik de muis aan doe, maar de cursor beweegt niet. Ook op een andere laptop gebeurt precies hetzelfde.

[ Voor 83% gewijzigd door Mark22 op 17-10-2019 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 21:29
Misschien een open deur in trappen maar:
Heb je de muis/usb drivers al gedeinstalleerd en opnieuw opgestart?

Zou niet de eerste keer zijn dat Windows 10 een driver sloopt en deze bij deinstallatie en en herstart wel weer netjes installeert. (Diverse apparaten, niet alleen USB, o.a. ook bij surface touchscreen)
(Let op, ik zeg specifiek ook de USB drivers, want die kunnen ook gewoon brak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1368716

Hallo,

Ik heb dan nog een ander probleem. Bij mij gaat mijn geluid van de pc vanzelf steeds naar zacht en kan ik niet naar beneden scrollen als ik de muis aan zet. Is de muis uit dan kan ik dat wel gewoon. Hoe kan dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb dan nog een ander probleem
Dan post je hier op de verkeerde plek :o

Enige reden om in een oud topic te posten is om alsnog een antwoord voor een oude vraag te geven. Eigen vragen verdienen een eigen topic, al helemaal als het ook nog een ander probleem is.

Deze oude }:O gaat terug in de sloot.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.