Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nederlands team pakt 'pole position' in World Solar Challeng

Pagina: 1
Acties:

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07:33

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
nieuws: Nederlands team pakt 'pole position' in World Solar Challenge

@RoD ik vind de tijden een beetje gek staan. Moet dit niet 1:51.990 en 1:59.210 zijn?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Xtuv
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13-11 17:37

Xtuv

Redacteur
https://taaladvies.net/ta.../8h30_8u30_830_u_830_uur/
In technische en wetenschappelijke teksten zijn de symbolen h, min en s gebruikelijk. Deze symbolen zijn internationaal afgesproken en vastgelegd in een ISO-norm (International Organization for Standardization). Ze staan tussen de cijfers: 17 h 03 min 16 s. Daarnaast is een notatie met dubbele punten mogelijk: 17:03:16.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:38
Maar ik neem aan dat de tijden in het nieuwsbericht niet uren, minuten en seconden betreffen, maar minuten, seconden en honderdsten? 1 uur 55 minuten en 99 seconden is een vreemde tijd anders...

EDIT:
@Xtuv
Wikipedia: Tijdnotatie
Hoewel het niet de voorkeur heeft, is de wetenschappelijke of internationale (ISO) notatie met de dubbele punt als uur-aanduiding ook toegestaan in Nederlandstalige teksten, dus "17:15" mag ook. Het is wel zaak om consequente notatie na te streven binnen de gehele context. Bij de scheiding van eventueel vermelde honderdsten van seconden in deze notatie blijft de komma als decimaal scheidingsteken in het Nederlands echter wel gehandhaafd, bijvoorbeeld: "17:15:05,66 uur" als zeer nauwkeurig aangegeven tijdstip.

Wild Chocolate wijzigde deze reactie 12-10-2019 16:53 (45%)

iRacing Profiel

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:48
Ik vind het zonde een nieuw topic aan te maken voor een taalfoutje in hetzelfde artikel. Volgens mij loopt deze zin niet helemaal goed:
De eerste plaats is een opsteker voor de race, aangezien Top Dutch Solar Racing doet mee in de Challenger-klasse waarbij het de bedoeling is om zo snel mogelijk de finish te halen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Xtuv
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13-11 17:37

Xtuv

Redacteur
@Wild Chocolate goed punt, ik maak er komma's van :)
@The Executer pak ik ook aan.

Dank voor het melden

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:34

PcDealer

HP ftw \o/

Jullie nemen het niet zo nauw met iso-normen toch? Neem bijvoorbeeld 1Gb i.p.v. 1 Gb.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True