Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor IT'er

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:33
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn werk als IT'er. Veel op de command line. Beetje scripten en mogelijk enkele (docker) containers draaien. Om te testen wellicht 1 a 2 VM's.

Wat is je budget?
Range is 1000-1500. Bij echt een goede reden mag 2000 ook.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, moet mobiel zijn. Dus geen koelkast gewicht en formaat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dell altijd goede ervaringen mee, maar IBM/Lenovo zou ook kunnen. Ik zal er Linux op draaien (of OS X in geval van een MacBook), dus driver support moet er wel zijn.

Ik wil absoluut geen 15", dat is mij te groot. 12" vind ik weer te klein. Touchscherm en dat soort poespas hoeft ook allemaal niet. UTP is een must (of via een USB converter, maar moet wel goed werken).

Verder minimaal 16GB memory, 4 core en SSD (256GB / 1TB).

Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om 2 externe schermen aan te sluiten.

Ik heb gevonden:
Nieuw Inspiron 14 7000
Nieuw XPS 13
pricewatch: Lenovo ThinkBook 13s-IWL 20R90074MH

Suggesties, tips?

EU DNS: 86.54.11.100

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Inspiron lijn links laten liggen en naar Latitude kijken. Je gebruikt het professioneel, koop dan ook een profi laptop ipv een consumentending.
Schermen aansluiten is een kwestie van de juiste aansluiting op scherm en laptop. Met een USB-C dock erbij lukt dat altijd, werkt prima.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Sinds deze week een XPS 15. Ondanks dat het een 15 inch is, is het een behoorlijk compact ding door de dunne schermranden.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Surface pro 6 of Surface Pro Book geen optie? Lekker licht en prachtige vormgeving als is dat een kwestie van smaak.

Als ik het echter zo lees is een MacBook een beter aansluitende keuze imo.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• c-nan
The Eagle schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:03:
Inspiron lijn links laten liggen en naar Latitude kijken. Je gebruikt het professioneel, koop dan ook een profi laptop ipv een consumentending.
Schermen aansluiten is een kwestie van de juiste aansluiting op scherm en laptop. Met een USB-C dock erbij lukt dat altijd, werkt prima.
Wat maakt de Latitude profi? Als het namelijk komt door secure finger print oid dan heeft dat voor mij toegevoegde waarde. Wat wel toegevoegde heeft is de bouwkwaliteit, maar kan daar weinig over vinden.

De XPS wordt ook zakelijk verkocht, is dat niets?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Latitude en XPS zijn op de zakelijke markt gericht. Kun je ook veel meer garantie bij kopen etc. Bouwkwaliteit is een stuk steviger dan de Inspiron lijn. Ik loop zelf al 10+ jaar met Dell Latitudes rond, nooit een centje pijn :)

Overigens kun je ook nog bij de zakelijke lijn van HP kijken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• c-nan
Ik wil de keuze maken tussen de volgende 2 laptops:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Laptop:       Nieuw XPS 13
CPU:          10e generatie Intel® Core™ i7-10510U
Beeldscherm:  13,3" Full HD (1920 x 1080) InfinityEdge scherm
Geheugen:     16 GB, geïntegreerd, LPDDR3, 2133 MHz
Hard disk:    512 GB M.2 PCIe NVMe Solid State-schijf
Garantie:     3 jaar Premium Support met Onsite Service
Prijs:        € 1.320,15

code:
1
2
3
4
5
6
7
Laptop:       Lenovo ThinkPad T495s
CPU:          AMD Ryzen 7 Pro 3700U-processor
Beeldscherm:  14,0-inch FHD (1920 x 1080), IPS, ontspiegeld, 250 nits
Geheugen:     16 GB DDR4 2666 MHz, ingebouwd
Hard disk:    512 GB SSD-station, M.2 2280, NVMe, Opal
Garantie:     Standaard/ Basisgarantie Drie Jaar
Prijs:        € 1.154,11

De Intel CPU presteert iets beter t.o.v. de AMD. Verder zijn de specs nagenoeg gelijk. Kunnen jullie nog voor- of nadelen opnoemen van bovenstaande laptops?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De XPS is compacter dan de Lenovo en ziet er mooier uit. Qua kwaliteit zit je op zich bij beiden wel goed.
Indien nodig: bevestig even dat vPRO beschikbaar is voor de intel CPU bij de Dell.

Ik zou een persoonlijke voorkeur hebben voor de XPS, maar die is wel 10% duurder dan de Thinkpad.
c-nan schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:14:
[...]

Wat maakt de Latitude profi? Als het namelijk komt door secure finger print oid dan heeft dat voor mij toegevoegde waarde. Wat wel toegevoegde heeft is de bouwkwaliteit, maar kan daar weinig over vinden.

De XPS wordt ook zakelijk verkocht, is dat niets?
Wat je ziet is dat de Latitude series eigenlijk het gat gaan vullen van wat XPS is. Qua looks en bouwkwaliteit. Van origine is de XPS de premium consumer line. Ze worden inderdaad nu ook als zakelijk model ingezet. De huidige Latitude 7000 series met alu body zijn bijna niet van de XPS te onderscheiden.

Volgend jaar komt de Latitude 9000 serie uit van Dell en dan zie je het verschil met XPS al helemaal niet meer. De Latitude's doen het beter op 2 punten:
Aantal aansluitingen
Internationale ondersteuning (Alleen relevant als je de hele wereld over reist)

[ Voor 61% gewijzigd door Hann1BaL op 25-10-2019 14:10 ]

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11 17:34
XPS series zien er prachtig uit. Maar hebben vaak moeite met thermals. Dit is iets wat bij latitudes veel minder voor komt.

Als je zwaar werk op een laptop wilt gaan verrichten is het wel vervelend als deze binnen enkele seconden luidruchtig wordt en even later langzaam door thermal throttling.
Pagina: 1