Wat ga je met je laptop doen?
Mijn werk als IT'er. Veel op de command line. Beetje scripten en mogelijk enkele (docker) containers draaien. Om te testen wellicht 1 a 2 VM's.
Wat is je budget?
Range is 1000-1500. Bij echt een goede reden mag 2000 ook.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, moet mobiel zijn. Dus geen koelkast gewicht en formaat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dell altijd goede ervaringen mee, maar IBM/Lenovo zou ook kunnen. Ik zal er Linux op draaien (of OS X in geval van een MacBook), dus driver support moet er wel zijn.
Ik wil absoluut geen 15", dat is mij te groot. 12" vind ik weer te klein. Touchscherm en dat soort poespas hoeft ook allemaal niet. UTP is een must (of via een USB converter, maar moet wel goed werken).
Verder minimaal 16GB memory, 4 core en SSD (256GB / 1TB).
Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om 2 externe schermen aan te sluiten.
Ik heb gevonden:
Nieuw Inspiron 14 7000
Nieuw XPS 13
pricewatch: Lenovo ThinkBook 13s-IWL 20R90074MH
Suggesties, tips?
Mijn werk als IT'er. Veel op de command line. Beetje scripten en mogelijk enkele (docker) containers draaien. Om te testen wellicht 1 a 2 VM's.
Wat is je budget?
Range is 1000-1500. Bij echt een goede reden mag 2000 ook.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, moet mobiel zijn. Dus geen koelkast gewicht en formaat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dell altijd goede ervaringen mee, maar IBM/Lenovo zou ook kunnen. Ik zal er Linux op draaien (of OS X in geval van een MacBook), dus driver support moet er wel zijn.
Ik wil absoluut geen 15", dat is mij te groot. 12" vind ik weer te klein. Touchscherm en dat soort poespas hoeft ook allemaal niet. UTP is een must (of via een USB converter, maar moet wel goed werken).
Verder minimaal 16GB memory, 4 core en SSD (256GB / 1TB).
Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om 2 externe schermen aan te sluiten.
Ik heb gevonden:
Nieuw Inspiron 14 7000
Nieuw XPS 13
pricewatch: Lenovo ThinkBook 13s-IWL 20R90074MH
Suggesties, tips?
EU DNS: 86.54.11.100