Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koper claimt dat mijn cpu kapot is, onzin. Hoe aantonen?

Pagina: 1
Acties:

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-11 01:01
Hey allemaal,

Ik heb 2e hands (niet via tweakers) een i5 cpu verkocht. Deze werkte nog toen ik 'm uit het systeem haalde en de volgende dag aan hem overhandigde. Ik heb hem in een anti-statistisch zakje gedaan en daaromheen bubbelwrap.

Nu claimt de koper dat hij de cpu niet aan de praat krijgt, terwijl zijn oude i3 het wel doet. Ik vertrouw het niet helemaal. Een niet werkende cpu is al zeldzaam genoeg. En een cpu die van de ene op de andere dag niet werkt is al helemaal apart. Ik ben een beetje op mijn hoede omdat de koper iemand is die systemen upgrade en doorverkoopt + zei te minen. Ik ben bang voor een wisseltruc oid.

Anyway, hij claimt een bios upgrade te hebben geprobeerd en een reset. Zijn bord is een b85m-e.

Welke stappen kan ik ondernemen om:
1. er zeker van te zijn dat het wel/niet aan de cpu ligt?
2. er zeker van te zijn dat het mijn cpu is die ie terug brengt?

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:43
Tja, Dat is een risico van 2e hands wat de koper ook accepteerd in mijn beleving, als het even mogelijk is laat ik het product werkend zien. Als het product nog garantie heeft kun je een claim indienen bij de leverancier maar wees dan ook duidelijk dat de constatering van de leverancier bindend is.

Als je geen garantie meer hebt wordt het jou word tegen het zijne, en als je naar eer en geweten gehandeld hebt is er niets wat je er verder aan kunt of zou moeten willen doen.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik zou hem niet terugnemen, misschien heeft hij hem wel zelf gesloopt.

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-11 01:01
Ik heb beloofd dat ie garantie van me heeft dat het werkt. Inderdaad, spijt dat ik het product niet werkend heb laten zien toen ie voor mn deur stond. Maar ik wilde per se de cpu nog schoon maken en netjes inpakken.

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:12

jgj82

Ja, maar = nee

Natuurlijk heb je voor verkoop een duidelijke foto van de heatspreader gemaakt en is een wisseltruc dus uitgesloten.. 8)

Verwijderd

Vraag eens welk moederbord die exact heeft. Genoeg moederborden die een bios update nodig hebben.

En als die een speciaal kant en klaar systeem heeft, zoals een Asus computer. Dan zitten er vaak aparte Asus moederborden in die beginnen met identiek typenummer maar aan het einde een hoop extra tekens hebben en moet je specifieke bios zoeken. Heb dat al vaker meegemaakt.

Dus vraag hem eens of die typenummer opgeeft van moederbord en versie BIOS, kun je zelf checken in welke versie die wordt ondersteund.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TTMJ! schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:22:
Ik heb beloofd dat ie garantie van me heeft dat het werkt. Inderdaad, spijt dat ik het product niet werkend heb laten zien toen ie voor mn deur stond. Maar ik wilde per se de cpu nog schoon maken en netjes inpakken.
Dat betekent dus dat je verplicht bent de CPU terug te nemen mocht hij niet werken. Heb je het serienummer bewaard? Daarmee kan je een wisseltruc uitsluiten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

https://www.asus.com/nl/Motherboards/B85ME/HelpDesk_BIOS/

Er zit een i3 op, heb hetzelfde gehad. Bij plaatsen van een i5 4670k kreeg ik geen beeld. Oude processor terug en updaten. Ik zou een screenshot vragen met telefoon in beeld voor datum. Want mijn gevoel zegt dat die niet geupdate heeft.

3 opeenvolgende bios updates eind 2013 voor 4th generation

Versie 2.00.02 2014/02/287.16 MBytes

BIOS updater for New 4th Gen Intel Core Processors
Before using the new Intel 4th Gen Core processors, we suggest that you first download the BIOS updater for new Intel 4th Gen Core Processors and then update the BIOS using this tool.
DOWNLOAD
Versie 0805 2014/01/246.92 MBytes

B85M-E BIOS 0805
1. Improve system stability.
2. Support New 4th-Generation Intel Core Processors
3. Before using the new Intel 4th Gen Core processors, we suggest that you first download the BIOS updater for new Intel 4th Gen Core Processors and then update the BIOS using this tool.
DOWNLOAD
Meer omschrijving tonen
Versie 0706 2013/12/196.75 MBytes

B85M-E BIOS 0706
1.Improve system stability.
2.Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Berichtje naar de verkoper dat hij langs mag komen, dat je de cpu even in het oude systeem terug wilt plaatsen om te testen en als het serienummer klopt en de cpu niet werkt hij zijn geld terugkrijgt.

Als het een wisseltruc is zal hij dit niet willen omdat hij in de veronderstelling is dat jij het serienummer nog weet.

Als hij ten goeder trouw is kun je het zelf testen, als ie inderdaad stuk is zijn geld terug en anders heeft hij pech.

Try SCE to Aux

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 02:30
Bovenstaande berichtje van Imnoa is de beste oplossing.

Zelf zet ik bij een verkoop altijd ergens een klein merkteken, zodat ik altijd kan zien dat het van mij afkomstig is. Ook kan je een goed zichtbaar merkteken plaatsen met iets dat een ander meestal niet heeft. Plaats het merkteken wel op een plek dat de koper er geen last van heeft!

Voor alle zekerheid neem ik van het merkteken (zichtbaar of bijna niet) altijd een foto.

Succes bij een volgende verkoop.

[ Voor 8% gewijzigd door jovadca op 12-10-2019 22:52 ]

Pagina: 1