[v&a] Software in vraag & aanbod?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 14:34

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik heb al wat topics gelezen die min of meer over dit onderwerp gingen en ik ben ook al een paar keer de verwachte problemen met illegale software tegengekomen. Maar is dit nou echt zo'n groot gevaar? Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die legale software zouden willen verkopen. Ik heb zelf nog wel wat spellen waar ik niets meer mee doe en die ik best zou willen verkopen. Waarom kan er geen software verkocht worden in V&A? Alleen voor de illegale handel? Hoeveel van de spullen in V&A is gestolen? Dat is net zo illegaal. En net zo moeilijk te controleren.

Ik denk dat het best mee zal vallen, gewoon controleren, maar dat word toch wel gedaan.

Ik zou graag een software sectie zien in V&A.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op dinsdag 31 juli 2001 09:31 schreef obsidian het volgende:
Ik denk dat het best mee zal vallen, gewoon controleren, maar dat word toch wel gedaan.
Dan zijn er nog meer modjes nodig...
Ik zou graag een software sectie zien in V&A.
Daar ben ik het absoluut mee eens!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 10:29 schreef pven het volgende:

[..]

Dan zijn er nog meer modjes nodig...
[..]

Daar ben ik het absoluut mee eens!
Meer modjes? Denk dat de users ook wel veel controleren hoor. Kijk maar als mdenie weer eens wat post :)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 31 juli 2001 10:32 schreef obsidian het volgende:

[..]

Meer modjes? Denk dat de users ook wel veel controleren hoor. Kijk maar als mdenie weer eens wat post :)
Meer adjes op t.net zijn niet nodig lijkt me. Het lijkt me alleen veel moeilijker te controleren dan hardware. Illegale software kan iedereen maken. Niet iedereen heeft de connecties dat hij aan partijen gestolen hardware gaat komen. Bovendien: volgens mij zal deze catagorie niet veel gebruikt gaan worden, omdat het publiek geheim is dat 95% van de tweakers voor software koopt in de winkel. Het enige wat je dus zult gaan zien is dat mensen software in de winkel kopen, een kopie maken voor zichzelf, en dan de legale versie weer verkopen.

Samenvattend: * Moartn is tegen software in V&A...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Moartn, dat voorbeeld wat jij geeft is toch niets mis mee? Ze verkopen dan iig nog de legale versie. Dus geen problemen voor GoT/T.net en de koper heeft toch een legaal pakket.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
up...

zijn er geen crewleden die even opheldering willen geven?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik zit nog steeds met deze vraag. zou ik antwoord kunnen krijgen? Ik heb nog een aantal spellen liggen waar ik zeker iemand een plezier mee zou kunnen doen.

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 10:59 schreef obsidian het volgende:
Ik zit nog steeds met deze vraag. zou ik antwoord kunnen krijgen? Ik heb nog een aantal spellen liggen waar ik zeker iemand een plezier mee zou kunnen doen.
move.to/ebay.nl :P
Waarom zet je het niet op zo'n site ? Of markplaats.nl ofzo... waarom perse hier ?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 11:07 schreef Courage het volgende:

[..]

move.to/ebay.nl :P
Waarom zet je het niet op zo'n site ? Of markplaats.nl ofzo... waarom perse hier ?
Waarom niet? Ik heb een hekel aan ebay/ibazar/ricardo/elke andere veiling site...

Waarom wel? Hier zitten veel gamers.

Verwijderd

Niet echt sterke argumenten vind ik. Ik zou het zo bekijken : mijn doel is om die games te verkopen. Of dat nou via een boutsite gaat of niet, het gaat erom dat ik die games verkoop, en (in mindere mate :P) dat de koper er blij mee is. Dat het hier niet mag kan mij er niet van weerhouden om die games te verkopen waar het wel mag.

Maar kennelijk gaat het jou er meer om dat het hier wel moet mogen dan dat jij je games kwijt bent. Okay, dat kan ook.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-12 17:52

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ben het wel met Obsidian eens. Het lijkt me wel duidelijk dat als iemand '20 spellen op 1 cd voor 10 piek!' aanbiedt dat niet helemaal zuiver is. Maar een advertentie waarbij duidelijk staat dat het incl. doos en handleidingen is lijkt me toch geen enkel probleem? Verzin desnoods een soort mod-systeem waarbij users illegale software omlaag kunnen modden zodat ie niet meer zichtbaar is.

Of zeg ik nu hele domme dingen :?

De islam kan uw vrijheid schaden

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 11:16 schreef Courage het volgende:
Niet echt sterke argumenten vind ik. Ik zou het zo bekijken : mijn doel is om die games te verkopen. Of dat nou via een boutsite gaat of niet, het gaat erom dat ik die games verkoop, en (in mindere mate :P) dat de koper er blij mee is. Dat het hier niet mag kan mij er niet van weerhouden om die games te verkopen waar het wel mag.

Maar kennelijk gaat het jou er meer om dat het hier wel moet mogen dan dat jij je games kwijt bent. Okay, dat kan ook.
Als je zo begint, dan kunnen we de discussie over wel of geen HK ook wel weer openen. Daar bestaan ook andere plaatsen voor, maar iedereen moest zonodig hier ook een plaats maken voor crap van niveau 0,0. Dan vind ik die software-sectie in V&A beter passen dan de HK bij GoT hoor.

Hier gaat het gewoon om: er is een V&A sectie, hierin staat veel hardware, van die hardware is het ook niet te controleren of het legaal is of niet, dus dat argument vind ik een beetje flauw dan als dat gebruikt word om geen software aan te mogen bieden. Plus, ik weet zeker dat er genoeg mensen hier zijn die spellen gewoon kopen, het uitspelen en er dan niets meer mee doen, waarom dan niet de mogelijkheid bieden om ze aan iemand anders te verkopen?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
/\

Verwijderd

VETO (geintjuhhh)

iedereen kan software verkrijgen, voor zichzelf kopieren, en weer doorverkopen.

t zou inderdaad wel kunnen, dat verkopen, mits de verkoopprijs dan 50% onder de winkelwaarde ligt.

Als het er boven ligt, maakt de verkoper een kopie, en verkoopt het voor een bedrag dat bijna gelijk is aan zijn eigen aankoopprijs, waardoor hij dus een kopie heeft en bijna geen verlies maak.

Concreet:
als ik Diablo II koop voor fl 100,-
dan kopietjes maak,
en voor 80 piek aanbied,
en het wordt gekocht,
heb ik slechts 20 piek betaald.
De koper van mijn software dan slechts 80 ipv 100.
Allebei gelukkig, verrekte illegaal.

Als nu de maximale verkoopprijs nu nog maar 0,5*aankoopprijs is, oftewel fl 50 vraagprijs,
dan maak ik al fl 50,- verlies bij doorverkoop.
Dit is dus minder interessant.

Ook is het gelijk 2e-hands, waarbij je toch wel rustig mag zeggen dat de maximumprijs 50% van de nieuwprijs is.

Zeer lastige issue

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
En jij denkt dat mensen zo gek zijn om een tweedehands spel te kopen van jou (wat nog kopies zijn ook) voor 80 piek? Dacht het niet. En voor alles is er wel een reden te bedenken om het niet te doen. Btw, ze hebben ook bedrijven in de pricewatch staan die OEM versies aanbieden van MS software, mag ook niet, waarom laten ze die dan staan?

Het gaat hier ook niet om de meest recente spellen die je wilt doorverkopen, want dan snap je zelf ook wel dat er iets achter zit, maar bijvoorbeeld diablo 2 is bijna nergens meer te koop, maar er zijn genoeg mensen die hem al zat zijn, waarom dan niet doorverkopen?

En er zijn altijd wel mensen die een handeltje daarin hebben, die zijn er ook met hardware.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12 16:51

AMDFreak

Intel is zo..

Ik ben er niet echt een voorstander van.. het valt gewoon niet te controleren...... anders moet T.net een veilingsite beginnen ofsow.. maar ik zie het in iig niet zitte!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 10:16 schreef InterFreak het volgende:
Ik ben er niet echt een voorstander van.. het valt gewoon niet te controleren......
Klopt wel ja... Maar ja.
anders moet T.net een veilingsite beginnen ofsow..
Dat is natuurlijk BS, waarom is V&A er anders?
maar ik zie het in iig niet zitte!
Dat mag, dat is jouw mening.

Verwijderd

[quote]
Op vrijdag 02 november 2001 08:08 schreef obsidian het volgende:
En jij denkt dat mensen zo gek zijn om een tweedehands spel te kopen van jou (wat nog kopies zijn ook) voor 80 piek?
[/qote]

Origineel kopen voor fl 100,- vervolgens kopieen maken (ja, 56k6 modem], daarna origineel doorverkopen voor fl 80.
Kan ik toch mooi die kopieen spelen voor fl 20,- (100-80)
Dacht het niet. En voor alles is er wel een reden te bedenken om het niet te doen. Btw, ze hebben ook bedrijven in de pricewatch staan die OEM versies aanbieden van MS software, mag ook niet, waarom laten ze die dan staan?
Van wie mag dat niet? De software is gekocht van Microsoft, en wat de verkoper hiermee doet (los leveren, of alleen bij een harddisk of compleet nieuw systeem leveren) is zijn zaak.
Het gaat hier ook niet om de meest recente spellen die je wilt doorverkopen, want dan snap je zelf ook wel dat er iets achter zit, maar bijvoorbeeld diablo 2 is bijna nergens meer te koop, maar er zijn genoeg mensen die hem al zat zijn, waarom dan niet doorverkopen?
half Life, Quake 3, Unreal Tournament zijn al ouder als D2, en het grote aantal mensen dat die zouden willen hebben...
En er zijn altijd wel mensen die een handeltje daarin hebben, die zijn er ook met hardware.
Niks aan te doen inderdaad.
maar nu hebben we het over spellen gehad, wat nu betreft gewone software?
"Ik heb XP gedownload, dus nou kan ik mn officiele/OEM cd van win98 wel verkopen voor fl 50,-
Denkt die gek die erin trapt dat ie legaal zn OS heeft"

Toch zijn er ook voordelen.
Heeft iemand nog magic the gathering: duels of the planeswalkers liggen [1995-1997] ?
De andere 2 heb ik al
(De rode disk en de groene Spells Of the Ancients)

en nou heb ik mogelijk mn eigen argumenten onderuit gehaald
:+

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 21:24 schreef BBL the 2nd het volgende:
Van wie mag dat niet? De software is gekocht van Microsoft, en wat de verkoper hiermee doet (los leveren, of alleen bij een harddisk of compleet nieuw systeem leveren) is zijn zaak.
Toch niet, mag alleen bij een mobo of compleet systeem geleverd worden. :)

Verwijderd

Mobo? Ik dacht harddisk.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik neem aan dat dit topic net zo lang omhoog geschopt blijft worden totdat obsidian zijn mening heeft doorgedrukt?

• Artcore
  • Niet online
Ik ben het met obsidian eens.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het mag gewoon niet als preventieve maatregel. De BSA ligt continu op de loer voor dit soort dingen en we kunnen nooit zeker weten of iets wel echt legaal is. Bij hardware worden verdachte ads ook verwijderd, als we dat bij software moesten doen zou er denk ik heel weinig overblijven.

Professioneel Hyves-weigeraar

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 12:04 schreef Moartn het volgende:
Ik neem aan dat dit topic net zo lang omhoog geschopt blijft worden totdat obsidian zijn mening heeft doorgedrukt?
Waar slaat deze reactie op? Ik heb nog steeds geen antwoord gehad van mensen die er ook iets over te zeggen hebben, gek dat het dan weer omhoog gehaald word he? Of is het normaal dat mensen de mond gesnoerd worden door maar gewoon geen antwoord te geven?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 12:42 schreef WouterTinus het volgende:
Het mag gewoon niet als preventieve maatregel. De BSA ligt continu op de loer voor dit soort dingen en we kunnen nooit zeker weten of iets wel echt legaal is. Bij hardware worden verdachte ads ook verwijderd, als we dat bij software moesten doen zou er denk ik heel weinig overblijven.
:? Weinig vertrouwen hebben jullie in de gebruikers zeg, omdat de tweakers bekend staan als mensen die niks kopen wil nog niet zeggen dat er geen mensen meer zijn die software kopen hoor.

Djeez, wat hebben jullie allemaal zeg? Met het verkeerde been bij elkaar uit bed gestapt ofzo? :?

edit:
als jullie niet zeker kunnen weten of het legaal is, hoe kan de BSA dan weten dat het dat niet is? Ik vind het feit dat jullie steeds met hezelfde excuus komen een beetje zwak hoor. Net alsof het altijd zo is dat als er software verkocht word het wel illegaal moet zijn. Ik heb hier legale spellen liggen en die wil ik verkopen, wat voor problemen zou de BSA daarmee hebben dan?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dus omdat 'wij' het niet met jou eens zijn, zijn 'wij' met ons verkeerde been uit het bed gestapt? Rare gedachtengang, me dunkt. Verder ben ik het persoonlijk met Wouter eens.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 16:15 schreef Jotti het volgende:
Dus omdat 'wij' het niet met jou eens zijn, zijn 'wij' met ons verkeerde been uit het bed gestapt? Rare gedachtengang, me dunkt. Verder ben ik het persoonlijk met Wouter eens.
Dat was een reactie op Moartn, die zegt dat ik mijn mening aan het doordrukken ben, maar het enige wat ik wil is antwoord krijgen van mensen die bevoegd zijn om antwoord te geven, kijk eens hoelang dit topic hier al staat joh... Is toch heel normaal dat ik antwoord wil hebben of niet? Dat is helemaal niet doordrukken, maar gewoon vragen om een antwoord.

En wie is wij? De enigen die hier in dit topic hebben gepost zijn 2 mensen van de T.net crew die geloof ik er niets over te zeggen hebben. En als ze dat wel hebben zouden ze dat er wel even bij mogen zeggen...

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Wie had je dan verwacht dat er zou reageren?
code:
1
[16:18:18] <Floris|Thuis\weg> [Moartn]: euhm is niet echt mijn pakkie an wel?

En volgens mij heeft Floris gelijk... :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zaterdag 03 november 2001 16:12 schreef obsidian het volgende:
[edit] als jullie niet zeker kunnen weten of het legaal is, hoe kan de BSA dan weten dat het dat niet is? Ik vind het feit dat jullie steeds met hezelfde excuus komen een beetje zwak hoor.
Laat ik het zo zeggen dan:

Als wij een software rubriek maken dan zal daar gewoon misbruik van gemaakt worden, da's geen kwestie van vertrouwen maar van ervaring. Natuurlijk zijn er ook mensen die echt legaal software willen aanbieden, maar ik zie allelei randfiguren alweer lijsten van de allernieuwste games posten, met als prijs: n.v.t. om niet al te verdacht te lijken en een hotmail adres voor meer informatie.

Ook al lukt het ons om continu de duidelijke foute dingen eruit te halen zijn er meer dan genoeg van dat soort randgevallen te bedenken. En al zijn wij daarmee misschien niet fout kun je er wel degelijk op rekenen dat de BSA zoiets niet op prijs stelt. Stel dat het tot een rechtszaak komt, dan kost het ons sowieso enorm veel tijd en geld, zelfs al blijkt dat we onschuldig zijn.

Dus jammer maar helaas, dat soort risico's willen we gewoon niet lopen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
[ knip ]

laat ook maar

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Je hebt je antwoord toch al?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 16:31 schreef WouterTinus het volgende:
Je hebt je antwoord toch al?
Kan je de volgende keer er even bijzeggen dat het je beslissing is, en niet zomaar je eigen mening? Dan had ik het niet nog een keer hoeven te vragen. Nu kwam het gewoon over als dat jij even je mening kwijt wilde maar zat te wachten op iemand die de beslissing ook mocht maken.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Lijkt me vrij logisch waarom we geen software nemen

Vergeet niet dat software veel makkelijker is te "illegaliseren" dan hardware. Hardware kan gejat worden, en als iemand hardware in grote partijen aanbiedt dan zal daar wel op gemodereerd worden. Maar software, bijna ieder systeem bevat tegenwoordig een brander. CD's zijn gemakkelijker te kopiëren, bij hardware is dat niet het geval. Ik kan het me goed voorstellen als mijn medecollega's niet van plan zijn een software gedeelte te openen, omdat wij simpelweg de verantwoordelijkheid niet aankunnen. Voor hetzelfde geldt gaat iemand al zijn cd's in de aanbieding zetten. Hier kunnen we niet op controleren, plus de kans op oplichthing is ook groter.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Tja, het zou kunnen natuurlijk, maar ik vind nog steeds dat jullie het allemaal wel erg donker inzien hoor. Maar ok, als dat jullie beslissing is dan prima. Zal ik idd uit moeten wijken naar de veilingsites.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Oh ja, trouwens. Als jullie echt zo bang zijn voor de BSA, kunnen jullie ook maar beter die bedrijven verwijderen die een OEM versie van een MS produkt aanbieden. Mag namelijk ook niet, staat niet bij dat het alleen in combinatie is met een nieuw systeem enzo. Is ook erg illegaal, en zal de BSA ook niet leuk vinden. :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het is niet mijn beslissing hoor, maar ik licht toe waarom die beslissing is gemaakt. Het is natuurlijk al heel lang zo dat er geen software in zit en je bent echt niet de eerste die aan een categorie ervoor heeft gedacht :).

• Flake
Op zaterdag 03 november 2001 16:38 schreef obsidian het volgende:
Tja, het zou kunnen natuurlijk, maar ik vind nog steeds dat jullie het allemaal wel erg donker inzien hoor.
Gelieve dit niet als een belediging of flame op te vatten, maar: vind je het gek? Ik bedoel, er zijn hier zát warez requests op het forum geweest. Ik geloof wel dat mensen als jij er fatsoenlijk gebruik van maken maar vergeet niet dat er mensen die dat niet doen. Die gaan voor het grote geld. En dat valt door ons niet te controleren. Plus we zijn bang dat mensen sneller opgelicht raken

Ik hoop dat ik het wat duidelijker voor je heb gemaakt

• Flake
Op zaterdag 03 november 2001 16:40 schreef obsidian het volgende:
Oh ja, trouwens. Als jullie echt zo bang zijn voor de BSA, kunnen jullie ook maar beter die bedrijven verwijderen die een OEM versie van een MS produkt aanbieden. Mag namelijk ook niet, staat niet bij dat het alleen in combinatie is met een nieuw systeem enzo. Is ook erg illegaal, en zal de BSA ook niet leuk vinden. :)
Sommige sites (bijvoorbeeld Informatique) hebben in hun voorwaarden staan geen OEM producten te verkopen zonder een compleet systeem te bestellen. Dus deze stelling gaat niet helemaal bij alle shops op ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 16:42 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Gelieve dit niet als een belediging of flame op te vatten, maar: vind je het gek? Ik bedoel, er zijn hier zát warez requests op het forum geweest. Ik geloof wel dat mensen als jij er fatsoenlijk gebruik van maken maar vergeet niet dat er mensen die dat niet doen. Die gaan voor het grote geld. En dat valt door ons niet te controleren. Plus we zijn bang dat mensen sneller opgelicht raken

Ik hoop dat ik het wat duidelijker voor je heb gemaakt
Jups, maar ik zeg ook niet dat ik het gek vind, vind alleen dat de mensen die het dus willen gaan gebruiken voor illegale praktijken het dus weer verpest hebben voor die mensne die dat niet willen. Zoals altijd. Maar dat is jullie fout niet natuurlijk.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 16:45 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Sommige sites (bijvoorbeeld Informatique) hebben in hun voorwaarden staan geen OEM producten te verkopen zonder een compleet systeem te bestellen. Dus deze stelling gaat niet helemaal bij alle shops op ;)
Zeg je goed, niet bij alle. Maar wel bij sommige, net zoals er sommige mensen ook gewoon legaal hun software willen verkopen, en het niet meteen voor illegal shit zullen gaan gebruiken. :)

En laat het voor de BSA dan net genoeg zijn. Dusse...

Verwijderd

Als er mensen incidenteel iets te verkopen hebben: misschien in signature tijdelijk?

[demo]
T.K.A: legale DiabloII cdrom, ongebruikte B.net key. FL 50,-
[/demo]
Pagina: 1