[quote]
Op vrijdag 02 november 2001 08:08 schreef obsidian het volgende:
En jij denkt dat mensen zo gek zijn om een tweedehands spel te kopen van jou (wat nog kopies zijn ook) voor 80 piek?
[/qote]
Origineel kopen voor fl 100,- vervolgens kopieen maken (ja, 56k6 modem], daarna origineel doorverkopen voor fl 80.
Kan ik toch mooi die kopieen spelen voor fl 20,- (100-80)
Dacht het niet. En voor alles is er wel een reden te bedenken om het niet te doen. Btw, ze hebben ook bedrijven in de pricewatch staan die OEM versies aanbieden van MS software, mag ook niet, waarom laten ze die dan staan?
Van wie mag dat niet? De software is gekocht van Microsoft, en wat de verkoper hiermee doet (los leveren, of alleen bij een harddisk of compleet nieuw systeem leveren) is zijn zaak.
Het gaat hier ook niet om de meest recente spellen die je wilt doorverkopen, want dan snap je zelf ook wel dat er iets achter zit, maar bijvoorbeeld diablo 2 is bijna nergens meer te koop, maar er zijn genoeg mensen die hem al zat zijn, waarom dan niet doorverkopen?
half Life, Quake 3, Unreal Tournament zijn al ouder als D2, en het grote aantal mensen dat die zouden willen hebben...
En er zijn altijd wel mensen die een handeltje daarin hebben, die zijn er ook met hardware.
Niks aan te doen inderdaad.
maar nu hebben we het over spellen gehad, wat nu betreft gewone software?
"Ik heb XP gedownload, dus nou kan ik mn officiele/OEM cd van win98 wel verkopen voor fl 50,-
Denkt die gek die erin trapt dat ie legaal zn OS heeft"
Toch zijn er ook voordelen.
Heeft iemand nog magic the gathering: duels of the planeswalkers liggen [1995-1997] ?
De andere 2 heb ik al
(De rode disk en de groene Spells Of the Ancients)
en nou heb ik mogelijk mn eigen argumenten onderuit gehaald