Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 05:17
Op websites zie je wel eens bovenin het scherm het hele alfabet.
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Als je dan bijvoorbeeld op de letter E klikt gaat hij naar het onderdeel E.

Ik heb in Word een lijst van ruim 20 bladzijden met allerlei artikels op naam. Om niet steeds te hoeven scrollen zou het mooi zijn als ik op bijvoorbeeld weer op de letter E klik, ik uitkom bij alle artikelen die met de letter E beginnen. Zo ook met alle andere letters van het alfabet

Is dit mogelijk in Word?

Beste antwoord (via HdeKteP op 12-10-2019 13:21)

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:20

Belindo

β–Ά β”€πŸ”˜β”€β”€β”€β”€β”€β”€β”€ 15:02

Staan je artikelen op volgorde van alfabet? Dan zou je bovenaan elke pagina een anker kunnen maken, en dan bovenin je alfabet met links die verwijzen naar het anker.

Edit: even gechecked in Word, het heet geen anker meer maar 'bookmark'. Als je aan het begin van een artikel met een bepaalde letter een bookmark toevoegt (als naam kun je dan de letter gebruiken), dan kun je bovenin die letter linken naar de bookmark. in mijn geval springt ie dan netjes naar het eerste artikel met die letter.

Ik ben niet heel erg thuis in Word, dus het kan zijn dat andere oplossingen makkelijker zijn, zoals een automatische inhoudsopgave zoals @Bremsy aangeeft.

[ Voor 59% gewijzigd door Belindo op 12-10-2019 10:24 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:20

Belindo

β–Ά β”€πŸ”˜β”€β”€β”€β”€β”€β”€β”€ 15:02

Staan je artikelen op volgorde van alfabet? Dan zou je bovenaan elke pagina een anker kunnen maken, en dan bovenin je alfabet met links die verwijzen naar het anker.

Edit: even gechecked in Word, het heet geen anker meer maar 'bookmark'. Als je aan het begin van een artikel met een bepaalde letter een bookmark toevoegt (als naam kun je dan de letter gebruiken), dan kun je bovenin die letter linken naar de bookmark. in mijn geval springt ie dan netjes naar het eerste artikel met die letter.

Ik ben niet heel erg thuis in Word, dus het kan zijn dat andere oplossingen makkelijker zijn, zoals een automatische inhoudsopgave zoals @Bremsy aangeeft.

[ Voor 59% gewijzigd door Belindo op 12-10-2019 10:24 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 18:56
Je kunt ook een inhoudsopgave maken m.b.v. Word. Die is β€œclickable”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10

Roozzz

Plus ultra

Heb je al eens naar het navigatievenster gekeken? Als je als kop de letter gebruikt, kan je die vervolgens links gewoon aanklikken. Eenvoudiger/sneller kan ik het niet verzinnen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tip: In het lint van Word staan "Styles" Daarmee kun je de koppen van je hoofdstukken opmaken (... en ze automagisch toevoegen aan je inhoudsopgave... die je anno nu, met van die brede schermen gewoon aan de zijkant open kan hebben staan ;) )

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Wat de 3 tips i.v.m. inhoudsopgave betreft: dit is enkel praktisch indien er niet te veel artikels zijn. Het idee van het "alfabet-menu" is net dat je springt naar een hele groep artikels, i.p.v. dat je alle artikels in het menu zet..
Tenzij jullie natuurlijk bedoelden dat een kop telkens maar 1 letter is, waaronder alle artikels (die met de betreffende letter beginnen) staan... dan ben ik het wel eens over het praktisch nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
Wat ik nodig heb is dat ik bij het onderdeel E kom als ik op die letter E klik

het zou er zo uit kunnen zien
D
dnaam1
dnaam2
dnaam3
enz

E
enaam1
enaam2
enaam3
enz

F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:56

Wish

ingwell

HdeKteP schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:44:
Wat ik nodig heb is dat ik bij het onderdeel E kom als ik op die letter E klik

het zou er zo uit kunnen zien
D
dnaam1
dnaam2
dnaam3
enz

E
enaam1
enaam2
enaam3
enz

F
Ja? En hierboven staan inmiddels minimaal 2 manieren genoemd omdat te realiseren (bookmarks en inhoudsopgave)... Wat ben je aan het proberen?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
Sorry, mijn reactie was wat meer uitleg …. ik was niet zo snel.

Ik denk dat het met bookmarks (bladwijzers) wel gaat lukken :-)
Pagina: 1