De zoektocht naar een nieuwe headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotterkop
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-09 22:17
Mogguh,

Ik ben al jaren bekend met dit forum (en website), echter door mijn huidige probleem heb ik toch een account aangemaakt in de hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe headset (of headphone) die mijn huidige Corsair Vengeance 2000 (~7 jaar oud) moet vervangen. Ik heb al menig uur verspilt aan het uitzoeken van bovenstaande, echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat jullie (gecombineerde) ervaringen mij verder zullen helpen.

Het fijne aan mijn huidige headset vind ik het geproduceerde volume en het feit dat de bass echt stevig aanwezig is. Ik gebruik mijn headset voornamelijk voor het luisteren van muziek, alsook voor gaming. Qua muziek luister ik nagenoeg alles, behalve rap/hiphop. 80's/90's vind ik geweldig, maar toch is de hoofdmoot Hardcore. Mijn voornaamste wens is dus een headset/phone met de sterkste bas die er voor mijn budget te krijgen is, en die een aardig volume kan produceren.

Mijn budget is max €300, met een klein beetje extra als de headset echt bijzonder is. Voornaamste eis is dat de bas echt HARD is, en het volume flink omhoog kan. Daarnaast is een gesloten oorkap een must omdat mijn vriendin (en ik) in de kamer naast mijn pc-kamer slaapt (zij is ondertussen al meermaals kwaad wakker geworden :P ). Draadloos geniet heel erg de voorkeur, een microfoon zou fijn zijn maar is niet benodigd.

Ik kom er na uuuuren zoeken echt niet uit, dus ik hoop dat jullie ervaringen behulpzaam zijn. Bij voorbaat dank!

Gr Thierry

Beste antwoord (via Snotterkop op 15-10-2019 00:01)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Klinkt alsof je wel blij zou worden van de nieuwe Skullcandy Crusher ANC, zou zeggen Google / YouTube die eens.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
Klinkt alsof je wel blij zou worden van de nieuwe Skullcandy Crusher ANC, zou zeggen Google / YouTube die eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je uren gezocht hebt, welke heb je zelf al gevonden en waarom voldoen die niet? Dat voorkomt mensen die iets voorstellen en jij dan zeggen "die wil ik niet".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gaat het je vooral om standje gehoorschade, of wil je ook nog wel een beetje normaal geluid? ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:04
heb je al eens gedacht aan een gehoorapparaat, als je koptelefoon standje maximaal niet hard genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Heb je een losse microfoon of zoek je een oplossing met ingebouwde microfoon ?

https://nl.hardware.info/...oft-speeltijd-tot-100-uur

Stond vandaag bij de buren. Misschien is dat wat?

Speel je game’s competitive of casual? En zijn dat shooters of andere games?

[ Voor 65% gewijzigd door RedHat op 12-10-2019 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snotterkop
Bedankt voor het meedenken, en excuses voor mijn late reactie.

@Wekko306 De Skullcandy is veelbelovend als ik de reviews lees! Echter is dit niet meer een koptelefoon voor onderweg? Dat maakt in principe natuurlijk niet uit, maar ik vraag mij dan altijd af of een deel van de prijs niet komt omdat het product ontworpen is voor dat doeleinde (je kan de koptelefoon opvouwen, besturen via een app etc.). Daarnaast kan mijn pc, zonder bijgeleverde dongle, geen bluetooth uitzenden. Maar dit is er wel een die het evt. kan worden, bedankt! Ik had voorheen het idee dat Skullcandy in de categorie "Beats" viel en derhalve me er nooit in verdiept.

@RedHat De Sennheiser lijkt mij niet bepaald geschikt gezien de bass niet aan mijn eisen voldoet als ik eens rondlees. Wel heel gaaf dat die koptelefoon zo lang op 1 charge van de accu gaat. Ik zoek eigenlijk iets met een (eventueel) ingebouwde microfoon. Games speel ik casual, dus ik zoek niet perse een surround sound headset waardoor ik snel m'n tegenstander kan lokaliseren. Qua genres eigenlijk alles, van Indie tot Racing.

@Jorgen @99ruud99 Die dikke bass, en hoog volume, zijn vanwege het feit dat ik soms gewoon keihard muziek wil luisteren, of het soms heerlijk vind als mijn hoofd bijna meetrilt als ik een racegame speel. Normaliter staat mijn headset ergens tussen de 10 en 35%. Om een vergelijking te maken; Ik rijdt altijd heel verantwoordelijk en rustig op mijn motor, maar af en toe is het lekker om gruwelijk hard op te trekken. Dat betekend dus niet dat ik een doodrijder ben, noch dat ik een gehoorapparaat nodig heb. Kwaliteit qua geluid heeft dan ook de prioriteit, maar dan met de optie tot "lekker hard".

@gambieter Het probleem is dus dat er zoooo veel headsets zijn, maar allemaal weer met allerhande opties die onnodig zijn/tegen mijn eisen ingaan. Bijvoorbeeld de Bose QC15s, super bass en kwaliteit, alleen veel te duur. SteelSeries Arctis 7, perfect, op de bass na. HyperX Cloud Revolver S, lijkt me prima voor zijn prijs, maar ik betaal liever wat meer en dat het dan écht goed is. Daarom heb ik hier ook gepost, dat iemand zegt van "joh ik heb nu deze headset, en die is echt geweldig", want ik kom er met mijn gebruikelijke methode van zoeken echt niet uit. Die methode bestaat uit het lezen van enkele top-10's, reviews lezen, kiezen en kopen. Echter is de headset markt zo overspoelt dat ik wat hulp nodig heb.

Nogmaals bedankt voor de hulp tot dusver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
Snotterkop schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 00:39:
Bedankt voor het meedenken, en excuses voor mijn late reactie.

@Wekko306 De Skullcandy is veelbelovend als ik de reviews lees! Echter is dit niet meer een koptelefoon voor onderweg? Dat maakt in principe natuurlijk niet uit, maar ik vraag mij dan altijd af of een deel van de prijs niet komt omdat het product ontworpen is voor dat doeleinde (je kan de koptelefoon opvouwen, besturen via een app etc.). Daarnaast kan mijn pc, zonder bijgeleverde dongle, geen bluetooth uitzenden. Maar dit is er wel een die het evt. kan worden, bedankt! Ik had voorheen het idee dat Skullcandy in de categorie "Beats" viel en derhalve me er nooit in verdiept.

@RedHat De Sennheiser lijkt mij niet bepaald geschikt gezien de bass niet aan mijn eisen voldoet als ik eens rondlees. Wel heel gaaf dat die koptelefoon zo lang op 1 charge van de accu gaat. Ik zoek eigenlijk iets met een (eventueel) ingebouwde microfoon. Games speel ik casual, dus ik zoek niet perse een surround sound headset waardoor ik snel m'n tegenstander kan lokaliseren. Qua genres eigenlijk alles, van Indie tot Racing.

@Jorgen @99ruud99 Die dikke bass, en hoog volume, zijn vanwege het feit dat ik soms gewoon keihard muziek wil luisteren, of het soms heerlijk vind als mijn hoofd bijna meetrilt als ik een racegame speel . Normaliter staat mijn headset ergens tussen de 10 en 35%. Om een vergelijking te maken; Ik rijdt altijd heel verantwoordelijk en rustig op mijn motor, maar af en toe is het lekker om gruwelijk hard op te trekken. Dat betekend dus niet dat ik een doodrijder ben, noch dat ik een gehoorapparaat nodig heb. Kwaliteit qua geluid heeft dan ook de prioriteit, maar dan met de optie tot "lekker hard".

@gambieter Het probleem is dus dat er zoooo veel headsets zijn, maar allemaal weer met allerhande opties die onnodig zijn/tegen mijn eisen ingaan. Bijvoorbeeld de Bose QC15s, super bass en kwaliteit, alleen veel te duur. SteelSeries Arctis 7, perfect, op de bass na. HyperX Cloud Revolver S, lijkt me prima voor zijn prijs, maar ik betaal liever wat meer en dat het dan écht goed is. Daarom heb ik hier ook gepost, dat iemand zegt van "joh ik heb nu deze headset, en die is echt geweldig", want ik kom er met mijn gebruikelijke methode van zoeken echt niet uit. Die methode bestaat uit het lezen van enkele top-10's, reviews lezen, kiezen en kopen. Echter is de headset markt zo overspoelt dat ik wat hulp nodig heb.

Nogmaals bedankt voor de hulp tot dusver!
Dan ontkom je toch niet aan die Skullcandy. Ik zou zeggen, probeer hem toch eens. Inderdaad erg geschikt voor onderweg, maar natuurlijk net zo goed geschikt voor gebruik op een vaste plek zo lang je hem via Bluetooth kunt gebruiken.
Heb je de videos van Just Doin Life Audio toevallig bekeken? Daar moet je toch wel enthousiast van worden gezien jouw wensen.

Zelf heb ik hem overigens wel geprobeerd maar niet gekocht. Het grote minpunt wat mij betreft is dat de headset niet met twee Bluetooth bronnen tegelijk gekoppeld kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Beyerdynamic MMX300v2.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snotterkop
Die Beyerdynamic, nooit van gehoord maar wat ik lees is toch zeker positief. Ik ben echter toch voor de Skullcandy gegaan ivm de bass.

@Wekko306 Bedankt man, ik had om eerder genoemde reden Skullcandy niet eens in overweging genomen. Maar als ik die reviews zo lees heb je helemaal gelijk. Die video's van Just Doin Life Audio maken me inderdaad enthousiast, chille gozer ook wel om naar te luisteren in z'n reviews. Ik heb dus gekozen voor een Skullcandy, en gelijk een USB Bluetooth adapter bijbesteld. Morgen (eigenlijk vandaag) krijg ik de koptelefoon binnen. Ik ben super benieuwd! Ik zal in de loop van de week mijn ervaringen nog even posten. Thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotterkop
Wat een super headset, ik ben helemaal tevreden. En die bass :O Deze voldoet aan al mijn eisen, nogmaals bedankt voor de hulp!
Pagina: 1