Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aankoop nieuwe pc (low budget)

Pagina: 1
Acties:

• toestand
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-02-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, voornamelijk wow classic & strategy games. alledaags gebruik

Wat mag het systeem gaan kosten?
liefst onder de € 750

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ben enkel op zoek naar een pc, geen randapparatuur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enkel de tower. Degelijke cpu en gpu maar niets extreems.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, steeds AMD gehad en altijd tevreden over geweest

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ben voornamelijk op zoek naar een pc die een tijdje meegaat, deftig presteert maar niet te duur. Men vorige PC was een build bij alternate, zeker een deftig ding maar ondertussen 9 jaar oud en is nu kaput...

Ga je overklokken?
neen

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben de best buy guides hier afgegaan en heb me voornamelijk daarop gebaseerd, ik ga hem voor alle duidelijkheid (hoogstwaarschijnlijk) laten ineensteken door een kennis. Ik hoop van jullie gewoon wat advies te krijgen qua keuzes & comptabiliteit.

Dit is wat ik tot nu toe had gevonden...

Alle hulp en advies is welkom.

Als ik iets dom heb gedaan, don't hesitate om het te melden, ik ben hier absoluut geen krak in ;)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 105,-€ 105,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 203,05€ 203,05
1BehuizingenSharkoon TG5 Glass Red€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 76,99€ 76,99
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 65,04€ 65,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 647,75

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een RX 580 voor meer dan 200 euro is niet interessant. Dan kun je beter een GTX 1660 halen voor enkele tientjes meer of een veel goedkopere RX 580. Rest is prima.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 12-10-2019 00:00 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• toestand
thx, bekijk ik zeker.

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
je zou eventueel de stock koeler nog kunnen vervangen door een stiller exemplaar mocht je deze niet boven een after market GPU koeler willen horen. Deze doet het vrij goed bij 65 watt cpu's voor een schappelijke prijs: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

en deze case heeft RGB kan je de kleuren ook nog aanpassen pricewatch: Sharkoon TG4 (RGB leds)

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
SSD wisselen voor een pricewatch: Kingston A2000 500GB Sneller en gebruikt beter flash geheugen voor nagenoeg dezelfde prijs.

[ Voor 31% gewijzigd door ECP0WERS op 12-10-2019 07:46 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Rem_NL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 01:49:
je zou eventueel de stock koeler nog kunnen vervangen door een stiller exemplaar mocht je deze niet boven een after market GPU koeler willen horen. Deze doet het vrij goed bij 65 watt cpu's voor een schappelijke prijs: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
Die koeler neem je niet echt voor stilte, daarvoor maakt die te veel geluid in mijn ogen. Die neem je voor meer koelcapaciteit.

AMD Nieuwsdiscussie

• toestand
Rekening houden met jullie tips kom ik op onderstaande uit. Past nog perfect binnen budget :) Thanks

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 105,-€ 105,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G€ 248,05€ 248,05
1BehuizingenSharkoon TG5 Glass Red€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 75,99€ 75,99
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 65,36€ 65,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,07

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

-The_Mask- schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:44:
[...]
Die koeler neem je niet echt voor stilte, daarvoor maakt die te veel geluid in mijn ogen. Die neem je voor meer koelcapaciteit.
Terwijl dát nu net irrelevant is.
De stock cooler van AMD schijnt meer dan prima te zijn.

Als je budget-constrained bent, of geen reden hebt voor een aftermarket cooler, gewoon voor stock cooler gaan.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Rem_NL
-The_Mask- schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:44:
[...]

Volgens Hardwareinfo.nl schopt ie zo'n 11 decibelletjes herrie, bij het koelen van 65 Watt.

• Rem_NL
unezra schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

Als je budget-constrained bent, of geen reden hebt voor een aftermarket cooler, gewoon voor stock cooler gaan.
Ik denk dat je de boxed koelers van de 3700x en deze door elkaar heen haalt. De mee geleverde koeler van de 3600 is zelfs nog minder dan die bij de 2600 zit, en de 3600x.

• unezra

unezra

Rem_NL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:03:
[...]
Ik denk dat je de boxed koelers van de 3700x en deze door elkaar heen haalt. De mee geleverde koeler van de 3600 is zelfs nog minder dan die bij de 2600 zit, en de 3600x.
In welk opzicht zijn ze minder?

Voor zover ik weet, koelen die dingen prima en doen ze precies waar ze voor gemaakt zijn: Het afdoende koelen van de CPU waarbij ze worden meegeleverd.

Sure, een aftermarket koeler zal misschien harder koelen, maar dat is irrelevant als de stock koeler gewoon al ruim voldoende koelt.

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-11 12:02
Ik ben zelf er nog over aan het nadenken, maar een Vega 56 voor 225 euro (als je aanmeldt voor de nieuwsbrief) is ook interessant.

https://www.computerunive...gb-enthusiast-grafikkarte

Let op, wel een reference model. Maar voor 20 euro minder heb je veel meer performance.

• Rem_NL
unezra schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:08:
[...]

In welk opzicht zijn ze minder?

Voor zover ik weet, koelen die dingen prima en doen ze precies waar ze voor gemaakt zijn: Het afdoende koelen van de CPU waarbij ze worden meegeleverd.

Sure, een aftermarket koeler zal misschien harder koelen, maar dat is irrelevant als de stock koeler gewoon al ruim voldoende koelt.
Zo uit mijn hoofd kunnen ze over de 40 decibel gaan. Het maakt in mijn ogen altijd vrij weinig zin om een aftermarket GPU koeler aan te schaffen, en er dan de standaard CPU koeler naast te houden (er zijn uitzonderingen)

Daarom ook laten zien dat je voor 30 euro meer een build hebt die kwa geluidsproductie ook mooi bij elkaar aansluit.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De koeler van de Ryzen 2600 is niet prima, dus de optie van @Rem_NL is een goede.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• unezra

unezra

Rem_NL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:11:
[...]
Zo uit mijn hoofd kunnen ze over de 40 decibel gaan. Het maakt in mijn ogen altijd vrij weinig zin om een aftermarket GPU koeler aan te schaffen, en er dan de standaard CPU koeler naast te houden (er zijn uitzonderingen)

Daarom ook laten zien dat je voor 30 euro meer een build hebt die kwa geluidsproductie ook mooi bij elkaar aansluit.
Ik zie het TS nergens over een aftermarket GPU koeler hebben. :)
Sterker nog, ik zie TS nergens roepen dat 'ie een extreem stil systeem wil hebben, terwijl hij wel een relatief beperkt budget heeft.

Daarom zie ik niet echt de noodzaak voor een aftermarket CPU koeler, laat staan een aftermarket CPU én GPU koeler.

• Rem_NL
unezra schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:23:
[...]

Ik zie het TS nergens over een aftermarket GPU koeler hebben. :)
Sterker nog, ik zie TS nergens roepen dat 'ie een extreem stil systeem wil hebben, terwijl hij wel een relatief beperkt budget heeft.

Daarom zie ik niet echt de noodzaak voor een aftermarket CPU koeler, laat staan een aftermarket CPU én GPU koeler.
Ik zie de noodzaak ook niet, maar Geluidsdruk load ingame 40,6 dB(A), is minder luid dan de standaard CPU koeler wat mijn hele punt was. Tis geen aanval, je hoeft ook niet te gaan overdrijven.

Maar het is me wel vaker opgevallen dat je de alle koelers van AMD omschrijft als goed in andere posts. Ja ze zijn beter dan die van intel. Maar er zitten nog best verschillen tussen bijvoorbeeld die wraith prism en spire. En dan ook nog tussen de 2e en 3e generatie met de zelfde naam.

edit: pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01) is geen reference koeler van AMD ;)
Afbeeldingslocatie: https://c1.neweggimages.com/NeweggImage/ProductImageCompressAll1280/14-137-135-V01.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Rem_NL op 12-10-2019 12:35 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Rem_NL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

Volgens Hardwareinfo.nl schopt ie zo'n 11 decibelletjes herrie, bij het koelen van 65 Watt.
Een 120mm fan op 750RPM welke ook een hoge statische druk moet hebben om airflow te generen zal nooit heel stil kunnen zijn en in een stille PC altijd hoorbaar zijn.
unezra schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

Voldoende, maar niet meer dan dat. Verschil met een Intel stock koeler is niet heel groot.

[ Voor 28% gewijzigd door -The_Mask- op 12-10-2019 13:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• unezra

unezra

-The_Mask- schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:29:
[...]
Voldoende, maar niet meer dan dat. Verschil met een Intel stock koeler is niet heel groot.
Sure, maar wat is de noodzaak van een betere CPU koeler, als de stock koeler domweg voldoende koelt?

Da's een beetje alsof je een auto koopt die 250 kan, terwijl je die snelheid never ever gaat rijden omdat je bijvoorbeeld nooit in een land gaat rijden waar je die snelheid mag rijden.

Het is zeker leuk en in gevallen mooi (ik heb onder andere vanwege het uiterlijk een pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition in mijn PC gestopt, waarbij ik de fans heb vervangen door pricewatch: Corsair HD120 RGB LED (met PWM-controller), 120mm , nuttig is het niet, wel mooi), en TS heeft een glazen kast dus ik kan me voorstellen dat puur voor het uiterlijk, een aftermarket cooler een logische keuze is.

Alleen, moet TS dan wel bewust er voor kiezen om om die reden, minimaal een paar tientjes extra uit te geven. (In mijn geval was het een ruwe €75,- vanwege én die koeler én die extra fans. Het zeker waard, voor mij, maar ik heb dan ook RGB geheugen in mijn kast zitten en alle fans vervangen door diezelfde Corsair HD RGB's maar dan de 140mm variant.)

• Rem_NL
-The_Mask- schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:29:
[...]

Een 120mm fan op 750RPM welke ook een hoge statische druk moet hebben om airflow te generen zal nooit heel stil kunnen zijn en in een stille PC altijd hoorbaar zijn.

[...]

Ik snap niet helemaal wat dit toe voegt aan dit alles, volgens hardwareinfo.nl komt de voorgestelde koeler goed uit de testen, bij idle onhoorbaar. Bij een gemiddelde load is dit ook nog heel prima. Hoorbaar ja wellicht als je er op gaat letten, een auto die langs rijd hoor je ook. Mensen die buiten 50 meter van je voordeur een gesprek voeren hoor je ook.

Nogmaals het hele punt is om EVENTUEEL het zelfde geluidsniveau voor de CPU te hebben als voor de GPU. Dit is ook echt het laatste wat ik hier over kwijt wil. Dit voegt echt helemaal niets meer toe.

• -The_Mask-
  • Niet online
Je vergeet even mee te nemen dat tests van HWI van een bedroevend niveau zijn en dat hun metingen en conclusie dan weer nietszeggend zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In World of Warcraft kun je volgens mij beter een RX580 8GB gebruiken dan een GTX1660. Scheelt je €40,- waar je een leuke CPU koeler voor kunt kopen. afhankelijk van je gebruikte scherm kun je ook een pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 8GD5 HDMI DP gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door Hackus op 12-10-2019 15:15 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1