Hallo Audio-Tweakers,
1ste keer dat ik iets in dit forum zet maar ik ben niet helemaal thuis in audio dus kom ik hier raad halen.
Schets van de situatie:
Ik heb een nieuwbouw woning en voor de home cinema zijn er enkel speakerkabels in het plafond (beton) voorzien. (dus geen stroom)
Ik zou dus passieve speakers moeten gebruiken daar.
Nu wou ik voor multi room systeem naar Sonos of iets dergelijks kijken maar ik besef dat als ik de home cinema ook met Sonos wil doen, dan moet ik de Sonos Amp gebruiken om de speakerkabels te kunnen gebruiken. Want de rest van de Sonos familie zijn actieve speakers.
Aangezien deze een toch pittig prijskaartje heeft was ik op zoek naar alternatieven.
Zo denk ik bijvoorbeeld om de Ikea Symfonisk boekenplank te gebruiken als Amp voor 1 speaker en deze te koppelen aan 1 speakerkabel.
(De Symfonisk aan het begin van de kabel hangen en een passieve speaker aan het uiteinde aan het plafond dus)
Ik weet alleen niet helemaal hoe haalbaar dit is.
Ik haal dit idee van:
Hacking the Sonos Ikea Symfonisk Into a High Quality Speaker Amp
Alsook omdat het mogelijk blijkt om een subwoofer aan de Symfonisk te hacken:
Connect any inexpensive subwoofer to Sonos with this Ikea Symfonisk DIY hack
Ik weet nog niet of het mogelijk is om de speakerkabel te vervangen door een stroomkabel (met ethernet kabel er misschien ineens bij).
Daarvoor moet ik bij de elektricien zijn.
Any thoughts, please be gentle
Hartelijk dank alvast voor elk antwoord!!
1ste keer dat ik iets in dit forum zet maar ik ben niet helemaal thuis in audio dus kom ik hier raad halen.
Schets van de situatie:
Ik heb een nieuwbouw woning en voor de home cinema zijn er enkel speakerkabels in het plafond (beton) voorzien. (dus geen stroom)

Ik zou dus passieve speakers moeten gebruiken daar.
Nu wou ik voor multi room systeem naar Sonos of iets dergelijks kijken maar ik besef dat als ik de home cinema ook met Sonos wil doen, dan moet ik de Sonos Amp gebruiken om de speakerkabels te kunnen gebruiken. Want de rest van de Sonos familie zijn actieve speakers.

Aangezien deze een toch pittig prijskaartje heeft was ik op zoek naar alternatieven.
Zo denk ik bijvoorbeeld om de Ikea Symfonisk boekenplank te gebruiken als Amp voor 1 speaker en deze te koppelen aan 1 speakerkabel.
(De Symfonisk aan het begin van de kabel hangen en een passieve speaker aan het uiteinde aan het plafond dus)
Ik weet alleen niet helemaal hoe haalbaar dit is.
Ik haal dit idee van:
Hacking the Sonos Ikea Symfonisk Into a High Quality Speaker Amp
Alsook omdat het mogelijk blijkt om een subwoofer aan de Symfonisk te hacken:
Connect any inexpensive subwoofer to Sonos with this Ikea Symfonisk DIY hack
Ik weet nog niet of het mogelijk is om de speakerkabel te vervangen door een stroomkabel (met ethernet kabel er misschien ineens bij).
Daarvoor moet ik bij de elektricien zijn.
Any thoughts, please be gentle

Hartelijk dank alvast voor elk antwoord!!