Beste tweakers,
Mijn huidige desktop is alweer wat jaartjes oud (2013) en wil graag investeren in wat snellers. Heb een QHD beeldscherm en merk dat de pc erg moeite heeft met 4k video-editing en gamen.
Zouden jullie naar mijn huidige set-up kunnen kijken? Ik zou graag willen weten of het investeren in een upgrade nog zin heeft of dat ik beter een nieuwe desktop kan samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen(1440p), hoeft niet perse in ultra settings als ik maar weer een aantal jaar de nieuwere games kan spelen op min. 60fps. Moet tevens geschikt zijn voor video bewerking 4k (adobe premiere pro). Dit is als hobby. Af en toe ook aan het werk in 3D programma's als Blender3D. Dit is geen pré.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400-500 euro voor upgrade. Mocht het advies zijn om een nieuwe desktop samen te stellen, dan is mijn budget rond de 1200-1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige set-up is:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de upgrade niet. Bij een nieuwe setup: AMD processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Upgrade is bedoelt om minstens 2 jaar vooruit te kunnen.
Ga je overklokken?
Geen verstand van, maar mocht het veel uitmaken voor de huidige prestaties, wellicht door iemand laten overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag jullie advies of het verstandig is om nog te investeren in deze set-up. Zou een RTX 2060 geschikt zijn en 8GB extra ram veel verschil maken? OF zou een 5700X beter zijn i.v.m. 8GB of haal ik hiermee niet het maximale eruit door een verouderde processor etc. Alvast bedankt!
Mijn huidige desktop is alweer wat jaartjes oud (2013) en wil graag investeren in wat snellers. Heb een QHD beeldscherm en merk dat de pc erg moeite heeft met 4k video-editing en gamen.
Zouden jullie naar mijn huidige set-up kunnen kijken? Ik zou graag willen weten of het investeren in een upgrade nog zin heeft of dat ik beter een nieuwe desktop kan samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen(1440p), hoeft niet perse in ultra settings als ik maar weer een aantal jaar de nieuwere games kan spelen op min. 60fps. Moet tevens geschikt zijn voor video bewerking 4k (adobe premiere pro). Dit is als hobby. Af en toe ook aan het werk in 3D programma's als Blender3D. Dit is geen pré.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400-500 euro voor upgrade. Mocht het advies zijn om een nieuwe desktop samen te stellen, dan is mijn budget rond de 1200-1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige set-up is:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4670K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z87-D3HP | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1,5TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 550D | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair CX600M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 120GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G | € 356,- | € 356,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 71,04 | € 71,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 427,04 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de upgrade niet. Bij een nieuwe setup: AMD processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Upgrade is bedoelt om minstens 2 jaar vooruit te kunnen.
Ga je overklokken?
Geen verstand van, maar mocht het veel uitmaken voor de huidige prestaties, wellicht door iemand laten overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag jullie advies of het verstandig is om nog te investeren in deze set-up. Zou een RTX 2060 geschikt zijn en 8GB extra ram veel verschil maken? OF zou een 5700X beter zijn i.v.m. 8GB of haal ik hiermee niet het maximale eruit door een verouderde processor etc. Alvast bedankt!