Cooler vervangen, nu geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 18:33
Hallo allen,

De 3 fans op mijn Gigabyte GTX970 waren zeer slecht geworden dus ik heb ze vervangen door andere fans. Nu ziet alles er best gelikt uit maar het moet ook werken en dat doet het dus niet. Het beeld blijft zwart.

Aan het koelend vermogen kan het niet liggen. Nu vraag ik me af of de fans een soort terugkoppeling geven aan de videokaart? Ik heb namelijk de nieuwe fans op een andere manier aangesloten en ze zijn niet meer gekoppeld aan de videokaart.

Zit ik goed met mijn vermoeden?

Gr JP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Denk dat je inderdaad een probleem hebt om ze niet via de kaart hebt laten lopen,hij ziet nu 3 defecte fans....

Zou anders even kunnen testen door de oude fans op de heders aan te sluiten en dan opnieuw opstarten

[ Voor 31% gewijzigd door keur0000 op 11-10-2019 21:36 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik heb het nog niet eerder meegemaakt bij het losmaken van de fans, heb net de fans van mijn Gigabyte RTX2070 gaming vervangen voor 2x12cm en dat gaf 0 problemen. Ook bij een GTX470 dat soort actieviteiten gedaan zonder problemen. Het zou raar (maar niet onmogelijk) zijn dat het een kaart tussen deze versies in er wel problemen mee heeft.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
De kaart stuurt aan de hand van de ingebouwde thermostaat de aangesloten fans aan. Wanneer je de fans niet op de kaart maar ergens anders hebt aangesloten, zou je eventueel in instellingen moeten kijken of je dit kan aangeven.
Zo niet, dan gewoon de fans weer terug aansluiten op de kaart.

Edit: kennelijk is bovenstaande niet juist en heb ik mij vergist.

[ Voor 10% gewijzigd door Tartarus op 12-10-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:06

jgj82

Ja, maar = nee

Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik heb de laatste 15 jaar de meeste van mijn kaarten met een (fullcover)-waterblok uitgerust en nog nooit problemen gehad met het feit dat er geen fanspeed signaal meer was/is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:26

Nemesizz

Untouchable

Niet iets simpels vergeten zoals de PCI-e power connector weer aan te sluiten? (ik ga er vanuit, dat tijdens het fans vervangen, de kaart buiten de PC is geweest, werkt anders zo lastig).

Of per ongeluk op de onboard GPU aangesloten ipv de GTX970?

Heb zelf nog geen videokaart gezien/gehad die geen beeld wilde geven zonder fans. Zoals anderen aangeven, zijn er zat die er bijvoorbeeld een waterblock opzetten en die werken ook altijd gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 18:33
Excuses heren (m/v) voor mijn late reply. Ik had van alles geprobeerd ahv jullie comments en nog een paar andere tests en niets werkte. Was er klaar mee dus ik heb de pc opzij gezet en heb het even zo gelaten. Er restte echter nog 1 ding en dat was dus gewoon de iGPU gebruiken. Ik had gelijk beeld. Toen dacht ik, nu ik weet dat het niet aan de rest van mijn hardware ligt maar wat is er dan mis met mijn GPU. GPU er weer ingestoken, gelijk beeld en alles werkt zoals het hoort. Schiet mij maar lek. De wegen van een PC zijn soms ondoorgrondelijk :P

Alles werkt dus zonder dat ik er nog iets extra's aan heb gedaan. Allen nogmaals bedankt!
Pagina: 1