Welke macOS 'image software' raden jullie me aan??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Hoi,

Ik zou graag wat advies van jullie willen bij het onderwerp 'image software'.
Nu gebruik ik sinds 3 jaar Carbon Copy Cloner op mijn iMac, voor het maken van backups.
Op de website van de fabrikant wordt heel leuk geadverteerd dat er een optie is voor een system-image, alleen vind ik de interface van het programma wat rommelig overkomen en snap niet goed hoe ik alles in moet stellen, ook hun website is hier niet duidelijk over.

Kan iemand me gedetailleerd vertellen hoe ik binnen Carbon Copy Cloner een system-image instel?

-------
- Als toch blijkt dat het allemaal erg lastig is... of dat er wellicht veel betere/duidelijkere image-software voor macOS is, kunnen jullie me dan wellicht wat adviseren?

Ik heb gehoord over:
• SuperDuper!
• Carbonite
• BackBlaze
• EaseUS Todo Backup
• Stellar Drive Clone
• ChronoSync

... maar ik heb ze geen van allen ooit gebruikt.

Thanks!

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is hier onduidelijk aan? https://bombich.com/kb/ccc4/how-restore-from-your-backup

Wat ik me afvraag is waarom je geen TimeMachine gebruikt. Netjes in macOS ingebakken, werkt intuïtief, compleet set and forget en je kunt er prima van opstarten en terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad, zoals @sypie zegt, TimeMachine doet alles precies zoals je wilt. Het is een opstartbaar medium waarmee je kan opstarten en zet je Mac precies terug zoals hij was (uitgezonderd de uitgezonderde mappen die je instelt, zoals Downloads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
De reden waarom ik me niet zo vastpin aan TimeMachine, is omdat ik iets wil hebben voor het geval mijn primaire Mac ooit eens onbruikbaar is (en dus geen TimeMachine meer kan gebruiken).
Dan zal ik een extern redmiddel moeten hebben...

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt met een andere Mac net zo goed van die TimeMachine opstarten, dat is geen probleem.

Sterker nog: de harde schijf uit een Mac kun je zo in een andere Mac gebruiken, uiteraard afhankelijk van de connector aan die schijf. Een SATA schijf kun je zo van een MacBook in een iMac zetten en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02
Ik weet niet helemaal of je nu een image wil hebben of een backup.

Voor backups gebruik ik zowel Time machine als Backblaze. Bevalt prima.
Pagina: 1