Mijn vraag
Binnen mijn thuislab gebruik ik een synology nas waarop ik een iscsi target en lun heb aangemaakt. Dit werkt allemaal prima en de performance zijn perfect. Deze target heb ik in Windows 10 via de iscsi target-initiator gekoppeld en via schijfbeheer een letter gegeven. Ik kan dan ook lezen en schrijven naar het target.
Echter zodra ik mijn desktop afsluit en vervolgens weer aanzet dan connect de iscsi target maar geeft Windows 10 aan dat deze gelockt is door bitlocker. Dit is vreemd want ik gebruik helemaal geen bitlocker op mijn desktop.

Als ik via powershell een manage-bde -status doe dan zie ik dat het target inderdaad gelockt is.
Aangezien ik dit niet zelf heb gedaan maar windows onderwater iets doet kan ik hem niet unlocken want ik heb geen key. Wel kan ik hem formateren maar dan ben ik iedere keer mijn data kwijt
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro
Synology DS918+
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google levert wel wat resultaten op maar geen oplossing...
Via powershell geprobeerd het volume te unlocken en bitlocker uit te schakelen.
Local GPO heeft ook geen bitlocker actieve policy
Binnen mijn thuislab gebruik ik een synology nas waarop ik een iscsi target en lun heb aangemaakt. Dit werkt allemaal prima en de performance zijn perfect. Deze target heb ik in Windows 10 via de iscsi target-initiator gekoppeld en via schijfbeheer een letter gegeven. Ik kan dan ook lezen en schrijven naar het target.
Echter zodra ik mijn desktop afsluit en vervolgens weer aanzet dan connect de iscsi target maar geeft Windows 10 aan dat deze gelockt is door bitlocker. Dit is vreemd want ik gebruik helemaal geen bitlocker op mijn desktop.

Als ik via powershell een manage-bde -status doe dan zie ik dat het target inderdaad gelockt is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Volume U: [Label Unknown] [Data Volume] Size: Unknown GB BitLocker Version: 2.0 Conversion Status: Unknown Percentage Encrypted: Unknown% Encryption Method: AES 256 Protection Status: Unknown Lock Status: Locked Identification Field: Unknown Automatic Unlock: Disabled Key Protectors: Numerical Password External Key |
Aangezien ik dit niet zelf heb gedaan maar windows onderwater iets doet kan ik hem niet unlocken want ik heb geen key. Wel kan ik hem formateren maar dan ben ik iedere keer mijn data kwijt

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro
Synology DS918+
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google levert wel wat resultaten op maar geen oplossing...
Via powershell geprobeerd het volume te unlocken en bitlocker uit te schakelen.
Local GPO heeft ook geen bitlocker actieve policy
Cloud ☁️