Eindelijk tijd om een PC te kopen!!
Heb altijd gebruik gemaakt van een laptop vanwege school, maar nu ik spellen op laagste kwaliteit en laagste resolutie niet netjes meer kan spelen besloten de sprong maar te wagen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen gamen op 1080p
, daarnaast wat programmeerwerk (geen zwaar spul)
Denk hierbij aan Apex legends (144fps+)
CSGO,
Street fighter V,
Nieuwe spellen die uitkomen...
Ik wil een systeem wat nog wel een aantal jaar mee kan gaan, het hoeft allemaal niet op de mooiste kwaliteit. Zolang ik maar redelijke fps kan halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300~1400 euro's, assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur en een monitor, het is puur een kast met hardware wat ik nodig ben
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kast, cpu, gpu, ram, voeding.. zo'n beetje alles.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zo lang het maar kwaliteit spul is en stabiel draait.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mogelijkheid koeling uit te breiden (lucht).
Uiteindelijk een tweede scherm in de zeer nabije toekomst, maar dat gaat van 't volgend salaris.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, overclocken doe ik op het moment dat het nodig is. Ik speel liever een spel op low quality met high fps, dan high quality en stotterend beeld.
Wanneer de tijd rijp is ben ik van plan in combinatie met extra koeling de boel over te clocken. Het zou dus mooi zijn als dit wel mogelijk is. Geen idee of ik op moet letten met het moederboard betreffende een max aantal ventilatoren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vraag me af of jullie wellicht alternatieve componenten vinden die net wat beter zijn rond dezelfde prijs.
Met name 't moederboard ben ik onzeker over de keuze. Waar moet ik allemaal op letten, etc..
Wellicht ander werkgeheugen?
Is een Nvidia kaart misschien toch een beter alternatief met het gezeur over instabiele drivers voor de 5700XT kaarten?
Heb altijd gebruik gemaakt van een laptop vanwege school, maar nu ik spellen op laagste kwaliteit en laagste resolutie niet netjes meer kan spelen besloten de sprong maar te wagen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen gamen op 1080p
Denk hierbij aan Apex legends (144fps+)
CSGO,
Street fighter V,
Nieuwe spellen die uitkomen...
Ik wil een systeem wat nog wel een aantal jaar mee kan gaan, het hoeft allemaal niet op de mooiste kwaliteit. Zolang ik maar redelijke fps kan halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300~1400 euro's, assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur en een monitor, het is puur een kast met hardware wat ik nodig ben
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kast, cpu, gpu, ram, voeding.. zo'n beetje alles.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zo lang het maar kwaliteit spul is en stabiel draait.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mogelijkheid koeling uit te breiden (lucht).
Uiteindelijk een tweede scherm in de zeer nabije toekomst, maar dat gaat van 't volgend salaris.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, overclocken doe ik op het moment dat het nodig is. Ik speel liever een spel op low quality met high fps, dan high quality en stotterend beeld.
Wanneer de tijd rijp is ben ik van plan in combinatie met extra koeling de boel over te clocken. Het zou dus mooi zijn als dit wel mogelijk is. Geen idee of ik op moet letten met het moederboard betreffende een max aantal ventilatoren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vraag me af of jullie wellicht alternatieve componenten vinden die net wat beter zijn rond dezelfde prijs.
Met name 't moederboard ben ik onzeker over de keuze. Waar moet ik allemaal op letten, etc..
Wellicht ander werkgeheugen?
Is een Nvidia kaart misschien toch een beter alternatief met het gezeur over instabiele drivers voor de 5700XT kaarten?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 115,- | € 115,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | € 494,50 | € 494,50 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Tempered Glass Blackout | € 130,99 | € 130,99 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 107,69 | € 107,69 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 98,90 | € 98,90 |
| 1 | Voedingen | Gigabyte G750H | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 172,81 | € 172,81 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.379,89 | ||