Minecraft, omzetten naar andere account (betaalde versie)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag,
We hebben voor onze zoon een betaalde minecraft versie op de laptop zitten.
We willen dit omzetten naar een eigen inlog account op dezelfde laptop.
Nu is de vraag hoe kan ik een andere account met het behoud van de gemaakte wereld in mincraft overzetten?
Het is een gewone betaalde versie.
Hoor graag jullie reacties hoe te werk te gaan.

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Binnen minecraft naar de mogelijkheden gezocht maar niet gevonden.
Forums gelezen maar niet de oplossing gevonden.

Hoor graag jullie reacties hoe te werk te gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
Minecraft-werelden worden opgeslagen in \Users[username]\AppData\Roaming\.minecraft\saves en dat blijft zo, ook wanneer er met een ander account wordt ingelogd. Dus je hoeft volgens mij niets aan te passen als ik je vraag goed begrijp.

Als je bedoelt dat je een apart gebruikersaccount voor je zoon wilt aanmaken op de laptop zodat hij daarop kan Minecraften, dan zul je de inhoud van de map met bovenstaand pad moeten kopiëren naar dezelfde map op zijn gebruikersaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd maar inloggen met minecraft lukte niet om dat hij de account niet herkende.
De betaalde geregistreerde account weer terug gezet en weer geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairy23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:05
Als je een nieuw windows account maak, dan kan je gewoon met het betaalde account inloggen.

Als hij via een eigen Mojang account wil inloggen zal Minecraft gekocht moeten worden, je koop namelijk niet het spel, maar een Minecraft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan is het wel mogelijk om de werelden te behouden met een nieuwe Mojang account?
Het gaat mij erom om de werelden te behouden en als dat alleen via nieuwe account (opnieuw betalen) gaat heb ik daar vrede mee.
Alvast bedankt voor de adviezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:16:
Heb ik geprobeerd maar inloggen met minecraft lukte niet om dat hij de account niet herkende.
De betaalde geregistreerde account weer terug gezet en weer geen probleem!
Kun je eens chronologisch aangeven wat je gedaan hebt? Voeg desnoods schernafbeeldingen toe. Want het is mij nu niet helemaal duidelijk wat het probleem is. Het niet herkennen van het account interpreteer ik als:
1) Minecraft opstarten vanaf het nieuwe account op de computer.
2) gebruikersnaam en wachtwoord invoeren van het minecraftaccount.
3) foutmelding krijgen dat de combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord niet klopt.

Het betaalde geregistreerde account weer terug gezet en weer geen probleem! Interpreteer ik als:
1) ingelogd op oude account op de computer
2) Minecraft opstarten.
3) gebruikersnaam + wachtwoord invoeren
4) laadscherm van Minecraft, waarna je kunt spelen.

Als dit klopt, lijkt het eerder op een verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord. Waarschijnlijk log je trouwens automatisch in op je minecraftaccount als je het oude account op de computer gebruikt. Dan is een verkeerd wachtwoord en/of een verkeerde gebruikersnaam een logische oorzaak van de foutmelding en de reden dat je niet ingelogd komt.
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:16:
En dan is het wel mogelijk om de werelden te behouden met een nieuwe Mojang account?
Het gaat mij erom om de werelden te behouden en als dat alleen via nieuwe account (opnieuw betalen) gaat heb ik daar vrede mee.
Alvast bedankt voor de adviezen.
Een nieuw mojangaccount is niet nodig. Je kunt gewoon op meerdere computers en logischerwijs dus ook op meerdere accounts op dezelfde computer hetzelfde account gebruiken.

Ik bedenk me net dat je misschien bedoelt, dat je de speelwereld niet kunt vinden in de lijst. Daarvoor moet je de savegame dus overzetten wat @naarden 4ever aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,
Met jullie opmerkingen en uitleg heb ik het nogmaals geprobeerd en is het gelukt. bedankt.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w_hugo_s
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-04 07:42
Ik heb een vraag die hier (volgens mij) op lijkt. Hopelijk ziet iemand dit bericht in deze oude discussie nog.

Probleem is:
1. minecraft jaren geleden gekocht in Google Play store met Google-account 1
2. Google-account 1 wordt niet meer gebruikt op tablet waar Minecraft op staat
3. op die tablet is Google Play Store ingelogd met Google-account 2
4. bij opstarten van Minecraft verschijnt de melding: "problemen met licentie" (en nog iets, wat ik niet meer weet)
5. als ik nu in Google Play Store weer inlog met Google-account 1 werkt alles weer prima

Ik denk dus dat probleem is dat Play Store (ingelogd met account 2) niet kan zien dat wij Minecraft wel hebben gekocht, maar met Google-account 1.

Hoe kan ik dit oplossen zonder Minecraft opnieuw te kopen?
Kan ik Minecraft overzetten naar Google-account 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
Dit is een heel ander probleem dan het vorige. Het zou moeten werken als beide accounts lid zijn van dezelfde Google family:

https://support.google.com/googleplay/answer/7007852?hl=nl

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb perongeluk bij het aanmelden met een microsoft-account een andere emailadres gebruikt dan mijn playstation account. Hierdoor is het onmogelijk aan te melden. Kan ik dit wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
Dit heeft toch geen relatie tot wat er in dit topic besproken werd?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Pagina: 1