Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatief Google Drive + Photo's

Pagina: 1
Acties:

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo allemaal.

Al jaren gebruik ik (betaald) Google drive. 2TB storage voor mijn back-ups plus alle fotos die op google Photos opgeslagen worden.

Ik begin de gebrekkige back-up software en de enorm trage omgeving van Google (zowel drive als photo's) meer dan zat te worden. Om die reden wil ik migreren naar een andere omgeving, bij voorkeur ongeveer de zelfde prijs als wat ik nu kwijt ben. (€10,- pm)

Wat zoek ik
Een alternatief voor Google drive en Photo's. (bij voorkeur alles bij 1 bedrijf)

Wat mag het kosten?
Bij voorkeur het zelfde als wat ik nu betaal, dus zo'n €10,- per maand. Iets duurder mag ook.

Wat is het belangrijkste?
De doorzoekbaarheid van foto's. Bij voorkeur zou ik ook alles in 1 keer willen migreren zonder verlies van timestamp.

Ook het automatisch uploaden van mijn foto's van mijn telefoon is erg belangrijk.

Wat heb je al gevonden?
Amazon, maar die is geen haar beter kwa snelheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Luchtbakker op 11-10-2019 17:51 ]

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien niet een antwoord waar je heel veel aan hebt, maar wat is er precies fout aan Google?
Er zijn veel redenen te bedenken om die niet te gebruiken, maar snelheid is er daar niet één van volgens mij.... 😅

Je geeft ook aan dat Amazon erg traag is. Dit zijn wel allebei zo ongeveer de grootste partijen qua infrastructuur.

Dus wat bedoel je precies met traagheid?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Volgens mij moet je eerst eens kijken naar de oorzaak van de ervaren traagheid, m.n. of die niet aan jouw kant zit.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:31
Luchtbakker schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:42:

Ook het automatisch uploaden van mijn foto's van mijn telefoon is erg belangrijk.
Sinds deze zomer kan Google Drive dit toch al niet meer? De koppeling met Google Photos is er niet meer.

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

D-e-n schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Sinds deze zomer kan Google Drive dit toch al niet meer? De koppeling met Google Photos is er niet meer.
De automatische koppeling is er niet meer, maar je kunt in Photos nog prima zeggen upload uit Drive en dan komen ze er toch netjes in (mij is onduidelijk of je foto's nu dubbel meetellen in je datagebruik...).

Ik heb zelf ook eens gezocht naar een alternatief voor Google Photos maar die lijkt (of leek) er niet te zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door darkrain op 12-10-2019 11:26 ]

Tweakers Discord

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:31
darkrain schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:25:
[...]

De automatische koppeling is er niet meer, maar je kunt in Photos nog prima zeggen upload uit Drive en dan komen ze er toch netjes in (mij is onduidelijk of je foto's nu dubbel meetellen in je datagebruik...).
Maar je foto's automatisch naar Drive uploaden (zoals in Onedrive kan) gaat niet meer. Onedrive heeft geen app zoals Google Photos maar dat is wel het eerste alternatief waar ik naar zou kijken dan.

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:15
Volgens mij kan je met Dropbox ook automatisch je foto's uploaden.

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-11 20:16
Ik heb nu office365. Max 6 maal 1tb, dus je kan de kosten delen met tot 6 personen.

Heb je gelijk alle office software erbij.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:27

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MBvB schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:28:
Ik heb nu office365. Max 6 maal 1tb, dus je kan de kosten delen met tot 6 personen.

Heb je gelijk alle office software erbij.
Jij bedoelt Office 365 Home edition, dan mag je inderdaad Office365 delen met 6 personen. Elk persoon heeft dan de beschikking over Office365 die hij of zij weer op 5 verschillende apparaten mag installeren (als ik mij goed herinner) en daar zit dan per persoon 1TB onedrive opslag bij voor 99 euro per jaar. Daarmee heb je ook ten alle tijden een up-to-date Office pakket.

P.s. Nee, ik heb geen aandelen... :+

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Renault schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:04:
Volgens mij moet je eerst eens kijken naar de oorzaak van de ervaren traagheid, m.n. of die niet aan jouw kant zit.
fm77 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:44:
Misschien niet een antwoord waar je heel veel aan hebt, maar wat is er precies fout aan Google?
Er zijn veel redenen te bedenken om die niet te gebruiken, maar snelheid is er daar niet één van volgens mij.... 😅

Je geeft ook aan dat Amazon erg traag is. Dit zijn wel allebei zo ongeveer de grootste partijen qua infrastructuur.

Dus wat bedoel je precies met traagheid?
Traagheid ligt niet aan mij, want of ik nou een pc, laptop, telefoon of tablet pak, het laden van foto's of files uit mijn drive downloaden gewoon :X traag.

Met de browser variant is nog het meest mee te leven, maar de windows drive en android photo's app is gewoon niet leuk meer kwa gebruik.

Kijk ik naar Dropbox i.v.m google drive dan is dropbox een verademing, maar duurder.
Kijk ik naar Amazon photo's dan is dat ook al een enorme verbetering t.o.v google.

Amazon is daarin tegen heel erg duur kwa storage, alleen bij prime krijg je onbeperkt foto's opslag. (en nog wat dingetjes)

• darkrain

darkrain

Geniet. Punt.

Luchtbakker schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:34:
Traagheid ligt niet aan mij, want of ik nou een pc, laptop, telefoon of tablet pak, het laden van foto's of files uit mijn drive downloaden gewoon :X traag.
Als je dit allemaal in hetzelfde huis doet met dezelfde internetverbinding kan die traagheid toch nog steeds daaraan liggen? Om dit zeker te weten hebben we veel meer informatie nodig...

Bij mij is het namelijk prima te doen en de snelheid gewoon wat het altijd was.

[ Voor 8% gewijzigd door darkrain op 12-10-2019 14:40 ]

Tweakers Discord

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
darkrain schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:39:
[...]

Als je dit allemaal in hetzelfde huis doet met dezelfde internetverbinding kan die traagheid toch nog steeds daaraan liggen? Om dit zeker te weten hebben we veel meer informatie nodig...
Sorry als ik misschien wat negatief reageer, is niet zo de bedoeling.

Maar ik ben een IT'er, systeembeheerder. Ik mag toch wel hopen dat ik zelf de diagnose capaciteit heb om te stellen dat het niet aan mijn glasverbinding ligt, maar dit elders (bijv met 4G, vrienden etc) geprobeerd heb en geconstateerd heb dat het daar exact het zelfde gezeik is? Dit is geen issue van vandaag, gisteren of vorige week. Dit is iets wat al ruim een jaar zo niet langer speelt.

Ben je een lite user dan werkt het allemaal prima, maar zodra je 100.000 foto's hebt en een back-up van 1200GB op de cloud zet bij ze dan is het allemaal echt niet meer zo rooskleurig.

Mijn topic vraagt niet om een antwoord waarom het zo traag is, het zijn namelijk gewoon de limieten dat Google stelt. Ik vraag om een alternatief.

Stop daarom a.u.b met achterhalen waarom het mogelijkerwijs zo traag is.

• darkrain

darkrain

Geniet. Punt.

Luchtbakker schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:43:
Ben je een lite user dan werkt het allemaal prima, maar zodra je 100.000 foto's hebt en een back-up van 1200GB op de cloud zet bij ze dan is het allemaal echt niet meer zo rooskleurig.

Mijn topic vraagt niet om een antwoord waarom het zo traag is, het zijn namelijk gewoon de limieten dat Google stelt. Ik vraag om een alternatief.

Stop daarom a.u.b met achterhalen waarom het mogelijkerwijs zo traag is.
Die test heb ik niet gedaan ;)

Succes met je zoektocht naar een alternatief, ik blijf even meelezen om te zien wat het wordt. :)

Tweakers Discord

Pagina: 1