Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe telefoon met een mooi, groot scherm, goede accuduur, en genoeg water-en schokbestendigheid om een buitenleven te kunnen doorstaan.
Belangrijkste eisen:
  • Groot scherm, minimaal 6 inch
  • Mooi beeld voor Netflix etc, liefst OLED
  • dimbaar scherm om 's nachts ook wat te kunnen zien zonder al te veel licht output.
  • flinke batterij, hoe groter hoe beter
  • waterdicht en stootvast om 'm zonder zorgen op mijn fietsstuur te zetten
Nice-to-haves, maar niet vereist:
USB-C, snelladen, notchless, dual-sim, microSD slot, bijzonder uiterlijk, fatsoenlijke speaker(s)

Do-Not-Cares:
Camera, software, gaming performance, fingerprint reader, formaat en gewicht, en zo'n beetje ALLE andere dingen die ik nog niet heb genoemd.

Wat is je budget?
ik kan flexibel zijn als het zin heeft om wat te rekken naar eenstapje hoger, maar 250-300 is wel de bovenkant. Als het echt veel meerwaarde heeft wil ik ook wel een abbo pakken om een goede deal te financieren.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Je raad het al: ik kijk veel netflix in bed, maar ook in het OV |:(
Ook heb ik de telefoon vaak op mn fietsstuur zitten (racefiets en MTB) voor navigatie.
Ik luister onderweg ook veel naar audiobooks, via bluetooth, dus geen 3,5mm jack nodig.
Verder bel en app ik veel, maar gebruik geen facebook of andere social media, neem wel een fotootje nu en dan, maar heb geen eisen voor de kwaliteit daarvan, en gebruik ik de zaklamp af en toe. I admit, I'm a filthy casual :+
Also, ik heb grote handen, dus formaat maakt me nauwelijks uit, en ik vind het prima dat de batterij en waterdichtheid wat bulk toevoegen als dat de trade-off is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie de Oppo RX17 Neo van iets meer dan een jaar geleden,maar het ervaringstopic hier is niet bijzonder lovend. Het topic voor de Pro versie geeft betere hoop, maar dat toestel ligt wel een paar treetjes hoger op de prijsladder.

Welke vragen heb je hier nog over?
Verwacht ik teveel voor te weinig? Welke toestellen zou ik kunnen overwegen die ik nog over het hoofd zie?

[ Voor 9% gewijzigd door Xtrafris op 11-10-2019 17:01 ]

Beste antwoord (via Xtrafris op 12-10-2019 02:09)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Je wil te veel voor te weinig geld:
Waarom geen Samsung A50? 6,4 inch, 4000 mah batterij? Meest populaire toestel in jou prjsklasse met Amoled scherm, alleen niet waterdicht, maar dat is met een goede hoes wel op te lossen.
pricewatch: Samsung Galaxy A50 Zwart
Of ga voor een Samsung A8 2018 maar scherm is 5,6 inch:
pricewatch: Samsung Galaxy A8 (2018) dual sim Zwart
Anders budget iets oprekken voor een LG G7 Thinq en LCD scherm op de koop nemen?
pricewatch: LG G7 ThinQ Zwart
Als laatste, scoor een tweedehands Samsung S of Note serie, die zijn wel waterdicht.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Je wil te veel voor te weinig geld:
Waarom geen Samsung A50? 6,4 inch, 4000 mah batterij? Meest populaire toestel in jou prjsklasse met Amoled scherm, alleen niet waterdicht, maar dat is met een goede hoes wel op te lossen.
pricewatch: Samsung Galaxy A50 Zwart
Of ga voor een Samsung A8 2018 maar scherm is 5,6 inch:
pricewatch: Samsung Galaxy A8 (2018) dual sim Zwart
Anders budget iets oprekken voor een LG G7 Thinq en LCD scherm op de koop nemen?
pricewatch: LG G7 ThinQ Zwart
Als laatste, scoor een tweedehands Samsung S of Note serie, die zijn wel waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk toestel je nu eigenlijk hebt? :)

Heb al jouw eisen ingevoerd in de pricewatch.
Zoals hierboven al geschreven: je wilt teveel voor te weinig.. :P
Laat de ip-certificering vallen. Dan komt bijvoorbeeld de Galaxy A50 dicht in de buurt.
Of een Xiaomi mi A3. Ook oled-beeldscherm, groot en volgens mij prima reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
swhnld schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:16:
Je wil te veel voor te weinig geld:[...]
Cheers, goed om te weten :)
Ik ga de A50 eens van dichterbij bekijken, en een rugged hoesje ervoor opsnorren. Thanks voor je adviezen _/-\o_
croschou schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:24:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk toestel je nu eigenlijk hebt? :)
Ik heb nu een Huawei Mate 8. Hij voldoet nog wel, maar hij heeft een paar tikken gehad en een barst in het scherm, ik wil gaan upgraden zodat ik 'm kan fixen om als reserve toestel dienst te gaan doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Xtrafris op 12-10-2019 02:27 ]