Advies aanschaf monitorarm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:06
Ik zal mijn vraag maar in dit bestaande topic stellen...

Ik ben op zoek naar een stevige en toch ook mooie (het oog wil ook wat) monitorarm voor mijn Samsung C34H890WJU ultra wide scherm (gewicht 7.8 kilo, 34", VESA 100mm)

pricewatch: Samsung C34H890WJU Zwart

Ik heb vorig jaar een Humanscale M2 gekocht via Martkplaats. Dat zou een top ding moeten zijn maar bij mij werkt dat ding voor geen meter. Ondanks dat ik alle schroeven heb aangedraaid en alle draaipunten gecontroleerd heb, zakt de monitor regelmatig naar beneden en als ik het dan goed heb staan zwiept het scherm wat meer naar links. Ik moet er nu dus een lampje achter zetten zodat het scherm iig recht staat.
Ik irriteer me dus behoorlijk aan dat ding :).

Ik heb niet zoveel eisen opzich qua flexibiliteit want ik gebruik het vooral voor thuiswerken en zeker ook voor mijn hobby als muziek producer. Dus draaien, kantelen etc is allemaal geen prio. De eisen die ik dan wel heb:

1. stevigheid; geen wiebelend scherm als je bijv. aan het typen bent. De dikte van mijn bureaublad is 2.5cm
2. in voldoende hoogte te verschillen. Ik heb nog een kleiner scherm van ongeveer 32cm hoogte die ik schuin onder mijn Samsung scherm wil plaatsen. Hiervoor gebruik ik een simpele laptop houder.
3. Ik vind looks toch ook wel belangrijk en aangezien ik een houtenblad heb zou ik graag een mooie matte monitorarm willen. Daarnaast zo strak en modern mogelijk en toch zo min mogelijk opvallend.

Volgens mij zijn er dan niet zo heel gek veel verschillende modellen en komt het vooral aan op stevigheid/kwaliteit en zal het er waarschijnlijk wel ongeveer zo uit komen te te zien

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sigAhO9.jpg

Het liefst zou ik zien dat de poot een heel stuk naar links/rechts kan (bijv. achte 1 van mijn speakers, dus uit zicht, maar die afstand zal waarschijnlijk te groot zijn. Edit: ik bedenk me net trouwens dat als ik mijn 2de kleinere scherm en schijn onder zet die paal gewoon in het midden kan want die zie je dan toch niet.... 8)7

Iemand tips/tricks? Ik zat zelf bijv. te denken aan deze: https://www.monitorbeugel...-monitorbeugel-basic.html
Edit 2: ik heb nog wat verder gekeken en ik denk dat deze eigenlijk wel perfect is: https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=pdl

Weet ik zeker dat ze onder elkaar kunnen en mijn kleinere scherm kan hierdoor helemaal op het bureaublad gezet worden zodat mijn grotere scherm minder hoog hoeft als in mijn originele plan...

Voor het overzicht hierbij nog een afbeelding van mijn situatie nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iqEXk3xgfL1DUfNLWnEjWGQG/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 09-10-2019 16:20 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:23
Die van Bol is wel iets beter omdat door de korte arm de monitoren dichter bij de kolom zitten en daardoor minder torsie loodrecht op de monitor optreedt. Alleen wordt de kijkafstand iets groter.

Maar de kolom en met name de voet ziet er niet erg solide uit, waardoor je bij aanraken van de monitor of een duwtje tegen het bureau nog steeds zit met wiebelende monitor rond de as van de kolom.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Juancho schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:31:
Ik zal mijn vraag maar in dit bestaande topic stellen...
Nope, zo werkt het niet. Zou een mooie boel worden als iedereen maar in enigszins gerelateerde topics gaat posten ;). Afgesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:06
JukeboxBill schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:50:
Die van Bol is wel iets beter omdat door de korte arm de monitoren dichter bij de kolom zitten en daardoor minder torsie loodrecht op de monitor optreedt. Alleen wordt de kijkafstand iets groter.

Maar de kolom en met name de voet ziet er niet erg solide uit, waardoor je bij aanraken van de monitor of een duwtje tegen het bureau nog steeds zit met wiebelende monitor rond de as van de kolom.
Ik heb wel die van bol.com besteld (niet bij bol.com overigens en ondertussen heb ik beide schermen er al aan hangen. Ben enorm te spreken over die monitor arm! Het is een heel stevig (best zwaar) ding met juist een stevige voet. Ik heb totaal geen last van een wiebelend scherm en ik zie mezelf wel als iemand die snel (en dus harder dan gemiddeld) typed. Bovendien steun ik nog wel eens op mijn bureau. Maar gewoon geen wiebelen schermen dus. Heerlijk!

Wbt kijkhoeken en kantelopties voor mij ook een prima ding. Ik heb toch mijn situatie zo in gericht dat alles goed is afgemeten (als producer werk je in een soort van driehoek) dus ik heb de boel 1x goed moeten zetten en daarna snel vastschroeven. Overigens kan het scherm nog wel soepel draaien of kantelen.... Ik heb de onderste kleinere monitor nu wat schuin staan, dat werkt heerlijk qua kijkhoek. Op dit scherm heb ik vaak als ik werk of privé bezig ben Spotify staan en als ik aan het produceren ben mijn belangrijke meters en analyse tools.

Ik merk nu al dat het ergonomisch ook veel beter is. Ik draai niet meer een stuk naar rechts maar puur op/neer en dan in beperkte mate.

Ik kan deze monitor arm dus absoluut aanraden voor mensen die net als mij met 2 schermen onder elkaar willen werken, toch wat flexibliteit willen maar het scherm niet naar voren/achteren hoeven te draaien.

Hier even een foto van mijn nieuwe opstelling, waarbij je de arm dus niet ziet :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V0n7HjsPpmK19Lwpoo0qNDmY/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dx2nyOxRFgUHgpnz4hjLRkz5/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 11-10-2019 16:18 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio