Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:03
Ik heb nooit een Batman film gezien maar wil ze toch eens gaan kijken. Het zijn er alleen nogal veel...

Deze link covert wel eea maar bizar veel films.. https://itsastampede.com/...-watch-the-batman-movies/

Maar dat vind ik wat veel. Iemand een tip? Gewoon max 5 films of meer als dat echt nodig is?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:49
Persoonlijk vind ik deze drie de beste:
Batman Begins (2005)
The Dark Knight (2008)
The Dark Knight Rises (2012)

Gewoon in de volgorde kijken waar ze gemaakt zijn in dit geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:24
Persoonlijk ben ik fan van:

Batman Begins (2005)
The Dark Knight (2008)

Andere heb ik wel is gezien, maar vind het geen nog een keer kijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

TweakerVincent schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:18:
Ik heb nooit een Batman film gezien maar wil ze toch eens gaan kijken. Het zijn er alleen nogal veel...

Deze link covert wel eea maar bizar veel films.. https://itsastampede.com/...-watch-the-batman-movies/

Maar dat vind ik wat veel. Iemand een tip? Gewoon max 5 films of meer als dat echt nodig is?
De drie die hierboven genoemd worden en de rest kan je gewoon skippen. Niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:22:
Batman Begins (2005)
The Dark Knight (2008)

ok maar ik mis niks van het verhaal dan? Er zijn ontzettend veel films zag ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02:11
MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:22:
Batman Begins (2005)
The Dark Knight (2008)

corporalnl schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:23:
Persoonlijk ben ik fan van:

Batman Begins (2005)
The Dark Knight (2008)

Andere heb ik wel is gezien, maar vind het geen nog een keer kijken waard.
Lijkt me duidelijk :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
:D

Top! tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:42
het zijn verschillende reboots

de film uit de 90er jaren is nog wel te doen, maar zit ook een hoop cheesyness tussen.. en voelen iets gedateerd...

de laatste trilogie echt echt top!

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:51
en dat is dus de serie die ik persoonlijk niks aan vond
geef mij maar:

Batman (1989)
Batman Returns (1992)
Batman Forever (1995)
Batman & Robin (1997)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:24
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

ok maar ik mis niks van het verhaal dan? Er zijn ontzettend veel films zag ik
Er zit geen verhaallijn zoals je bij Marvel verwacht bij al die films.

[ Voor 10% gewijzigd door corporalnl op 11-10-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
persoonlijke beste:

-batman begins (2006)
-batman (1989)
-batman returns (1992)

waarom?: donkere, serieuze. grimmige sfeer en niet te 'cartoonistisch'.

vooral de laatste 2 in 4K HDR, wat een PQ!

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 11-10-2019 15:30 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:57

KipCurreh

Nightcrawler

Persoonlijk zou ik deze volgorde aangaan..

Batman (1989)
Batman Returns (1992)
Batman Begins (2006)
The Dark Knight (2008)

Eerste 2 zijn van de hand van Tim Burton, beetje donker & raar.. Best wel entertaining imo.
Diegene die erop volgen zijn echt wel bagger.

De laatste 3 zijn de Christopher Nolan trilogie. Andere meer hedendaagse invulling, maar wel echt goed.. Vooral The Dark Knight is een topper met Heath Ledger in zijn glansrol als Joker.

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ok helder! iig niet 30 films kijken dus, ga van het weekend eens beginnen. leuk! tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 16:52
Zoals al gezegd zijn het veel reboots, dus zal je veel films hebben waarin zelfde karakters terugkomen en opnieuw geintroduceerd worden (catwoman, two face, joker).
Denk dat vooral de vraag is waarom je nu opeens Batman wilt zien en wat voor films je leuk vind.

De Batman Trilogy van Nolan wordt als zeer goede films beschouwd, maar als je puur die kijkt krijg je weer niets mee van de old school nostalgie die anderen hebben bij eerdere batman films. Of de pure slapstick die de Adam West batman uit de jaren 60 heeft bijvoorbeeld.

En nu met de DC Universe heb je juist wel weer een poging tot verhaallijn met Batman die dan ook terug komt in de Justice League film etc.

Ik zou zeker Batman Begins kijken en als die je bevalt de rest van de trilogy, maar als het niet bevalt (of je alsnog nieuwsgierig bent), kijk dan gerust ook iets uit een ander decenium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Coocoocachoo schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:25:
Zoals al gezegd zijn het veel reboots, dus zal je veel films hebben waarin zelfde karakters terugkomen en opnieuw geintroduceerd worden (catwoman, two face, joker).
Denk dat vooral de vraag is waarom je nu opeens Batman wilt zien en wat voor films je leuk vind.

De Batman Trilogy van Nolan wordt als zeer goede films beschouwd, maar als je puur die kijkt krijg je weer niets mee van de old school nostalgie die anderen hebben bij eerdere batman films. Of de pure slapstick die de Adam West batman uit de jaren 60 heeft bijvoorbeeld.

En nu met de DC Universe heb je juist wel weer een poging tot verhaallijn met Batman die dan ook terug komt in de Justice League film etc.

Ik zou zeker Batman Begins kijken en als die je bevalt de rest van de trilogy, maar als het niet bevalt (of je alsnog nieuwsgierig bent), kijk dan gerust ook iets uit een ander decenium :)
Nooit fan van superhelden geweest en daarom dit soort films geskipt. Alleen Batman films schijnen goed te zijn en ben benieuwd waarom The Joker te extreem was (speelt nu in media geloof ik).

Verder eigenlijk klassiekers die ik gezien moet hebben denk ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 12:30
Dark Knight Rises is de minste van de laatste Trilogy.

Batman 89 is mijn favourite, daarna The Dark Knight al had die een stuk korter gekund. Joker draait nu en is ook echt een aanrader.

De films hebben overigens niets met elkaar te maken.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De serie Gotham vond ik ook nog een prima aanvulling.

Ben opgegroeid met de Tim Burton films, de eerste twee daarna kwam wat bagger. De Dark Knights trilogie is ook prima.

[ Voor 4% gewijzigd door sambalbaj op 12-10-2019 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:56

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@TweakerVincent Op IMDB scoren een flink aantal superheldenfilms een 7 of zelfs een 8 en hoger. Stellen dat alleen de Batmanfilms goed zijn, is wel behoorlijk klok en klepel. Over het algemeen vallen de DC-films behoorlijk tegen als je ze tegenover Marvel / Fox zet. Lange tijd bleef alleen Batman dan overeind aan de zijde van DC. Laatste jaren gaat het gelukkig wel weer wat beter.

Pas de laatste jaren gaat het weer wat beter met de DC helden. Ik vond van de genoemde Nolanfilms vooral de eerste erg goed, maar de derde vond ik wel echt minder. Wonder Woman vond ik weer erg leuk; beide Supermanfilms (Man of Steel en Batman v Superman) vallen wat mij betreft flink tegen. Op de een of andere manier lijkt het alsof de bazen van DC het logisch vinden om sneller van acteurs te wisselen dan Elton John doet van brillen; om elke rode draad zeer snel weer door te knippen en het credo hit or miss tot kunst te verheffen.

Bij Fox en Marvel is ook niet alles fantastisch natuurlijk, maar zowel bij de X-Men franchise (van Fox) en het Marvel Cinematic Universe (met o.a. Iron Man, Avengers en Guardians of the Galaxy) is er steeds sprake van een rode draad; doen de meeste acteurs al sinds de start van de franchises mee en krijgen de films op IMDB vaak veel betere beoordelingen dan de films van DC.

Als je dan toch eens wat superheldenfilms wilt proberen zou ik deze kijken:

Batman (1989); X-Men (2000) Batman Begins (2008); Iron Man (2008); Avengers (2012); Guardians of the Galaxy (2014); Deadpool (2016) Avengers Infinity War (2018); Avengers Endgame (2019)

Bij de Marvelfilms is het echt het leukste om alle MCU-films te kijken om alle kleine referenties mee te krijgen en zo van het grotere verhaal te genieten, maar je kunt ze ook los kijken. Avengers Infinity War en Avengers Endgame horen wel direct bij elkaar.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

De originele, Batman (1989).

Die 'hoor' je als eerste gezien te hebben. De nieuwere films/remakes kun je daarna kijken zoals je wilt. Maar als allereerste moet toch wel deze.

[ Voor 74% gewijzigd door AzzKickah op 12-10-2019 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 20:47
Jaren 60 batman, legendarische bom scene... of de haai :D
En gelijk alle bad guys in 1 film.

Mijn favoriete zijn zoals al vaker genoemd de 2 Burton films en de 3 Nolan films.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou de Burton films ook niet meteen afschrijven. Ze zijn idd wat gedateerd.
Toen ik ze als kind zag het ik er weinig mee behalve dat het typische actie films uit die tijd waren.
Maar na ze na de moderne films gezien te hebben, zie je toch duidelijk de duistere ondertoon.
Ik zou eerst de moderne films kijken, en daarna op jaartal de eerdere films (vanaf 89)
Er zit idd geen volgorde in, maar ze blijven leuk om te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Update:

Dit weekend 2 batmans films gezien die de meeste adviseerde. Begin en dark kight. Toffe films!! Binnenkort rises en dan die 89 92 proberen.

Joker is ook uit zag ik. Maakt de volgorde daar wat uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 11:09

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Batman (1989)
Batman Returns (1992)

Voor mij de beste.

Sommige gevechten in de nieuwe trilogie, van Christopher Nolan, zie je echt die stunt mensen wachten op de klappen. De vechtscenes zijn voor mij daardoor een stuk minder.Daar had hij toch beter op kunnen letten...

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:18

Aganim

I have a cunning plan..

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 01:17:
Oef... Die meuk met Adam West is me echt te cheesy..

spoiler:
- Batman en Robin zijn magnetisch vastgepind op een boei en worden getorpedeerd
*Reclame*
- "Heilige macaroni Batman, gelukkig heeft die dolfijn zichzelf opgeofferd voor ons.
- het dynamische duo stapt in de batboot alsof er niets aan de hand is, hoe ze zichzelf hebben bevrijd is ruim 50 jaar na dato nog steeds onbekend.

Vraag me nog steeds af wat je moet snuiven om die shizzle te verzinnen, moet straf spul zijn geweest. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
FrankGuthrie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:40:
Batman (1989)
Batman Returns (1992)

Voor mij de beste.

Sommige gevechten in de nieuwe trilogie, van Christopher Nolan, zie je echt die stunt mensen wachten op de klappen. De vechtscenes zijn voor mij daardoor een stuk minder.Daar had hij toch beter op kunnen letten...
Van mij mogen alle actie/vecht scenes etc beperkt worden tot max 10 sec. Ben zeker geen fan van al die onzin actie. Kan mij die matrix 2 scenes op die vrachtwagens nog herinneren. Man dat bleef maar door gaan

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 14-10-2019 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TweakerVincent schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:34:
Joker is ook uit zag ik. Maakt de volgorde daar wat uit?
Joker staat volledig los van alle andere films. Het speelt wel af in het batman universum, maar dat is ook de enige relatie die er is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 13:13
Wat ook een aanrader is, is de DC animated movies Universe

Die blijven wat dichter bij de comics, is een grote serie aan films, waarbinnen Batman uiteraard een aantal keren de hoofdrol vertolkt.

zie dit linkje ook: Wikipedia: DC Animated Movie Universe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:35

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

AzzKickah schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:28:
De originele, Batman (1989).

Die 'hoor' je als eerste gezien te hebben. De nieuwere films/remakes kun je daarna kijken zoals je wilt. Maar als allereerste moet toch wel deze.
Lijkt mij ook de beste start....en dan meteen door naar Batman Returns.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SVefLhzrsvmdecSaDaxLR7Yj/full.jpg

<3

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online

snmght

imho dan he

De eerste twee Nolan films zijn prima. Ik vond de laatste echt tranentrekkend slecht, met een special mention voor hoe irritant slecht de background story van de bad guy is. Om over zijn stem niet te spreken.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Alle 3 de films gezien (Batman Begins (2005)
The Dark Knight (2008)
)

Toffe films die smaken naar meer. Ik had alleen verwacht dat de joker continu de enemy was maar dat was alleen in DN. Denk nu '89 en '92 kijken (die jullie ook aanraden).

Had altijd gedacht dat dit weer zo'n enorme superhelden film was maar die Batman is eigenlijk best een prutser. Vooral in DNR, daar doet hij lange tijd amper mee. MAar dat vind ik juist top :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De Burton-Batmans (Batman en Batman Returns) en de Nolan-Batmans (Dark Knight, etc.) zijn de films die je 'moet' zien.

Persoonlijk vind ik de Burton-Batmans beter, maar die van Nolan zijn ook de moeite waard.

En zoals al gezegd voor cheesiness moet je de jaren '60 -Batman pakken :P

Edit:
En wat je ook doet, blijf uit de buurt van de DC-Batman (met Ben Affleck enzo). Of de films met Bat-tepels (Forever en Robin)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 16-10-2019 15:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 16:47
snmght schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:45:
De eerste twee Nolan films zijn prima. Ik vond de laatste echt tranentrekkend slecht, met een special mention voor hoe irritant slecht de background story van de bad guy is. Om over zijn stem niet te spreken.
Gij zult niets slechts zeggen over Tom Hardy :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Gisteravond ook de batman uit 89 gekeken, maar viel tegen. Joker vond ik bij darknight zeer goed spelen, bij 89 variant (jack N: grappig dat hij die rol heeft) vind ik meer irritant. En dan die bad guys met zonnebrillen enzo. Ga 92 ok maar ff kijken maar die nieuwe vind ik veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
RenaldoN schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:26:
[...]

en dat is dus de serie die ik persoonlijk niks aan vond
geef mij maar:

Batman (1989)
Batman Returns (1992)
Batman Forever (1995)
Batman & Robin (1997)
Dit dus. Maar je hoeft niet perse bij de beste te beginnen, is de Oerbatman niet met Adam West en Burt Ward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 10:49
Batman Returns (1992) en dan de nolan films.
ik heb de eerste batman nooit leuk gevonden, zelfs toen ik jong was vond ik het er al niet uitzien.

Bij Batman Returns had ik dat een heel stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:47:
Gisteravond ook de batman uit 89 gekeken, maar viel tegen. Joker vond ik bij darknight zeer goed spelen, bij 89 variant (jack N: grappig dat hij die rol heeft) vind ik meer irritant.
Tja, het is een andere variant van de Joker. Net als dat de variant van Phoenix ook weer anders is.
De '89-variant is meer richting de tv-serie.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Aganim schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 00:02:
[...]

Oef... Die meuk met Adam West is me echt te cheesy..

Vraag me nog steeds af wat je moet snuiven om die shizzle te verzinnen, moet straf spul zijn geweest. _O-
Zoals Mac Gyver en A-Team altijd alles in de buurt hebben en tijd genoeg om te "ontsnappen" .. en Knight rider altijd de noodzaak had "hard te rijden" ..
Oftewel repeat concept x totdat het helemaal "dood" is .. noem me 1 serie die dat niet heeft ?

Maar ja batman is toch eigenlijk wel de meest bizare anti-held ooit .. en Adam West en Burt Ward legde het er zo dik boven op ..dat het gewoon humor was .. die keek je niet voor de "content" na 1 aflevering kon je je ogen sluiten en luisteren .. je keek alleen maar omdat het vermaak voor je ogen te hebben

De nieuwere batman(s) tja meeste gebruiken de donkere thema om de effect kosten te verminderen.. en bizare reboot scenario's .. pff "skip"

Overgens de cartoon movie(s) worden totaal geskipt (niet dat batman hush / ninja oid erg goed is ..) maar zitten wel wat leuke tussen ..

imho zou je echt wel alle batman variaties kunnen/moeten bekijken .. (niet dat ik Adam en Burt nog kan trekken na 1 of 2 afleveringen met 2 maanden rust ertussen) .. ps vergeet niet de film en "bijfilm" van deze duo's ...

[ Voor 15% gewijzigd door vso op 21-10-2019 12:26 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
vso schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:23:
[...]

Overgens de cartoon movie(s) worden totaal geskipt (niet dat batman hush / ninja oid erg goed is ..) maar zitten wel wat leuke tussen ..
Viel me ook al op dat Batman: Mask of the Phantasm wordt overgeslagen. Een zeer goede Batman animatie die met flashbacks ook het begin van Batman laat zien. Zeker de moeite waard. Ik vond de verfilming van Dark Knight Returns ook een toffe animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 01:17:
En gelijk alle bad guys in 1 film.

Mijn favoriete zijn zoals al vaker genoemd de 2 Burton films en de 3 Nolan films.
Jazeker maar wel met een krat bier naast de bank! :9B uit 1966, geweldig.
Let ook op een bepaalde 'street-scene' zó met toevallige voorbijgangers opgenomen: één man kijkt verbaast naar de camera...
De persiflage op de Leden van de Verenigde Naties is geweldig, totaal niet verouderd.
En dan de Russische Journaliste, (hoe heet ze ook al weer?) welke BM wordt dáár niet verliefd op? :Y
Hebbedingentjes als Shark Repellent spray... geen Batman kan zonder :+
Maar vóórdat de film begint wordt je al op het scherm gewaarschuwd dat je deze film niet al te serieus moet nemen... oOo

Ik bezit 2 Nolan Batman dvd's, één keer gezien... dus toch niet zó goed voor mij als bijvoorbeeld Disney's Avengers

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Pagina: 1