@
TweakerVincent Op IMDB scoren een flink aantal superheldenfilms een 7 of zelfs een 8 en hoger. Stellen dat alleen de Batmanfilms goed zijn, is wel behoorlijk klok en klepel. Over het algemeen vallen de DC-films behoorlijk tegen als je ze tegenover Marvel / Fox zet. Lange tijd bleef alleen Batman dan overeind aan de zijde van DC. Laatste jaren gaat het gelukkig wel weer wat beter.
Pas de laatste jaren gaat het weer wat beter met de DC helden. Ik vond van de genoemde Nolanfilms vooral de eerste erg goed, maar de derde vond ik wel echt minder. Wonder Woman vond ik weer erg leuk; beide Supermanfilms (Man of Steel en Batman v Superman) vallen wat mij betreft flink tegen. Op de een of andere manier lijkt het alsof de bazen van DC het logisch vinden om sneller van acteurs te wisselen dan Elton John doet van brillen; om elke rode draad zeer snel weer door te knippen en het credo hit or miss tot kunst te verheffen.
Bij Fox en Marvel is ook niet alles fantastisch natuurlijk, maar zowel bij de X-Men franchise (van Fox) en het Marvel Cinematic Universe (met o.a. Iron Man, Avengers en Guardians of the Galaxy) is er steeds sprake van een rode draad; doen de meeste acteurs al sinds de start van de franchises mee en krijgen de films op IMDB vaak veel betere beoordelingen dan de films van DC.
Als je dan toch eens wat superheldenfilms wilt proberen zou ik deze kijken:
Batman (1989); X-Men (2000) Batman Begins (2008); Iron Man (2008); Avengers (2012); Guardians of the Galaxy (2014); Deadpool (2016) Avengers Infinity War (2018); Avengers Endgame (2019)
Bij de Marvelfilms is het echt het leukste om alle MCU-films te kijken om alle kleine referenties mee te krijgen en zo van het grotere verhaal te genieten, maar je kunt ze ook los kijken. Avengers Infinity War en Avengers Endgame horen wel direct bij elkaar.